PDA

View Full Version : Binding freesje



sas62florett
5 december 2012, 17:04
Beste zelfbouwers, ik zoek een freesje voor het maken van een binding in de body. Ik heb een bovenfrees, maar geen freesje met een geleide lager. De maten van de binding zijn 2 x 5 mm. Weet iemand waar die kan kopen of is er een andere manier om de binding te maken? Misschien moet ik wel een andere maat binding kiezen. Ik heb geen idee. Groeten, Jos

Gitaarbouwer
5 december 2012, 17:08
Heb je HIER (http://www.lmii.com/CartTwo/thirdproducts.asp?CategoryName=Binding+Tools&NameProdHeader=Binding+Cutter%2FBearing+Kit) misschien iets aan? Een speciaal binding freesje met lagertjes op maat.

sas62florett
5 december 2012, 17:11
Bedankt , ik zal het eens bestuderen. Snelle reaktie, helemaal tof.

El_Mano
5 december 2012, 19:32
begin dit jaar had ik de zelfde vraag en werd me geadviseerd de frees met onderlager uit een setje te nemen en daar een onder-lagertje van een dunnere frees op te zetten.(onderling omwisselen) Zo ontstaat een freesje dat net even buiten het lager uitsteekt en daarmee heb ik al heeeeel veeel binding gefreesd inmiddels op nieuwe en renovatie klussen.

sas62florett
6 december 2012, 12:32
Bedankt El Mano, goed advies!

El_Mano
6 december 2012, 16:16
Graag gedaan hoor, ik heb het ook van iemand van dit forum overgenomen. Dat maakt het zo nuttig hier rond te hangen en lezen!