PDA

View Full Version : JCM 800 Lead Series non-mv



zoon van Piet
5 december 2012, 16:50
Een 50 watt top, met de ouderwetse 4 inputs...
Iemand ervaring mee? Zijn ze zo schel als de 100 non-mv uit die serie (die me toch wat tegenviel..)?

Lijkt me een leuk sinterklaascadeau voor iemand waar ik veel van hou...

HaroldA
5 december 2012, 17:08
Een 1987 dus ... weet je het bouwjaar? En verder: het is een 800-serie, dus een B+ voltage tussen de 370 en 480 VDC en mogelijk versleten (beker)elco's, slechte bias, slechte buizen, etc.

Testen = weten.

zoon van Piet
5 december 2012, 17:20
Ik hoor je wel praten, maar ben niet technisch en begrijp niet wat je zegt... ;)
Is die spanning hoger dan bij mijn 76er? Ik ga m morgen eens testen, maar dat zegt nog niet alles: ik hoor wel of ie klinkt, maar niet of de elco's binnenkort de geest geven..

En wat mag zoiets kosten, Harold?

HaroldA
5 december 2012, 17:25
Ik hoor je wel praten, maar ben niet technisch en begrijp niet wat je zegt... ;)

Maakt niet uit, dit was het belangrijkste:


Testen = weten.


Is die spanning hoger dan bij mijn 76er? Ik ga m morgen eens testen, maar dat zegt nog niet alles: ik hoor wel of ie klinkt, maar niet of de elco's binnenkort de geest geven..

Dat weet ik bij auto's ook niet, vandaar dat ik daarvoor een kennis meeneem die dat wel weet. Elco's gaan "makkelijk" 25-30 jaar mee, een vroege 800 kan dus zeker een nieuw setje gebruiken, is regulier onderhoud, net als (eind)buizen.


En wat mag zoiets kosten, Harold?

Is helemaal afhankelijk van de staat, maar ... een JCM 800 2204 van voor 1984 (vertikale inputs) levert tot max €700 op, ook weer afhankelijk van de staat. 1987's zijn minder populair ...

Chris Winsemius
5 december 2012, 17:57
naast revisie/etc.:

weghalen 4n7 brightcap geeft al resultaat qua brightness

driesp
5 december 2012, 20:53
Amp is inderdaad bright, maar dat draagt ook bij tot z'n karakter en het goed snijden in de mix; de truck is wel van de treble laag te houden. Voor overstuurde sounds is de presence best op 0 en de treble 0-3. Werkt super, je moet alleen op het gehoor werken, en niet op het zicht.

EDIt : en die elco's, heb nu opnieuw een 2203 die nog helemaal origineel is, met die elco's is eigenlijk niets mis. Ik hoor geen verschil met een amp die nieuwe heeft.

muziekschuur
6 december 2012, 09:09
Better safe than sorry. Krijg je een auto. Een week later in de sneeuw stopt die wagen er mee. Ben je ergens waar je heg noch steg kent....

Die gitaarversterker koop je om te spelen. Dat onderhoud hoort er dan wel bij.

zoon van Piet
6 december 2012, 13:05
Het ging dus om een exemplaar dat er prima uitzag. Was niet helemaal alles origineel, is ooit een gat in geboord voor extra pot. maar wel prima buizen, elco's ( die blauwe) zagen er goed uit, en welke Marshall van die leeftijd is nog wel origineel. Hij is prima onderhouden, want in gebruik bij een redelijk aan de weg timmerende band.

En most of all: hij klonk echt heel goed..
en mijn zoon was meteen verkocht - dus de amp ook, na wat afdingen en handjeklappen..

Dus gaat ie van:
http://imageshack.us/a/img24/5648/20121112145933.jpg
( eigenaar van die top wilde liever niet verkopen..)
naar:

http://imageshack.us/a/img837/2942/20121206124749.jpg

De nieuwe generatie Rockcity-rockers is er dus klaar voor!

Ace 1.15.19
6 december 2012, 15:56
Ziet er prima uit! Lekker afgeragd cab'je. ;)

zoon van Piet
6 december 2012, 16:23
Afgeragd? Da's mint!
Dit is afgeragd:
http://img217.imageshack.us/img217/5567/img0148ri.jpg

En die wordt later ook van hem, maar dan moet ik eerst dood ;)