PDA

View Full Version : strap locks installeren zonder boren?



SnoopWinckel
5 december 2012, 10:07
Omdat mijn splinternieuwe telecaster (met bellycut! :hide:) geen strap locks heeft wil ik er graag zelf installeren. Als ik naar de producten van Schaller e.a. kijk hebben ze allemaal een redelijk lange schroef (of zo lijkt het tenminste), en vraag ik me dus af of deze boorwerk vereisen of niet. Dit zou ik het liefst vermijden, maar indien nodig laat ik het wel doen in de winkel waar ik de gitaar gekocht heb.

Fender heeft zelf ook een model op de markt met een kortere schroef (denk ik): Fender Strap Locks (http://www.keymusic.com/product/Fender-FSLC1-F-Strap-Locks-Chrome)
Zou ik deze eventueel wel kunnen installeren door de oude gewoon los te schroeven en deze er op te plaatsen? Ik heb echt geen ervaring met dit soort dingen, vandaar mijn vraag ;)

bat
5 december 2012, 10:09
Ik heb alle straplocks zonder boren gemonteerd.

Tabula Rasa
5 december 2012, 10:11
Je zou natuurlijk ook gewoon een kortere schroef kunnen gebruiken.

SnoopWinckel
5 december 2012, 10:14
Goed om weten :) Het idee dat ik moet boren in mijn instrument (met de twee linkerhanden die ik heb) was al genoeg om het te blijven uitstellen (waarvan afstel komt).

Venlonaer
5 december 2012, 10:36
PM mij even (gaat niet via mobiel helaas). Ik heb denk ik wel iets waar je interesse in hebt.

zoon van Piet
5 december 2012, 10:41
De prima straplocks van Dr No kun je gewoon installeren zonder boren, met gebruik van je eigen schroef en draagbandknop..
http://imageshack.us/a/img825/7928/photodab.jpg

fantastik_badr
5 december 2012, 10:49
Als je echte Schallers koopt, zitten er 2 lange schroeven en 2 korte schroeven bij :)
Problem solved

humbucker
5 december 2012, 11:22
In een tele kan je die lange schroeven gewoon schroeven hoor. Hoef je echt niet voor te boren... Daarbij komen die korte schroefjes na verloop van tijd altijd los bij mij. Dan neem je uiteindelijk toch nog die lange :)

Swaag