PDA

View Full Version : Akoestische gitaar kopen



dikkeorc
4 december 2012, 21:56
Hallo allemaal, ik speel al 3 jaar elektrische gitaar en zo nu graag een akoustische kopen. Heeft iemand een goede suggestie voor een akoestische gitaar (max. 200 euro ). Ik weet niet zoveel van akoestische gitaren dus het zou fijn zijn als er wat informatie bij komt waarom deze goed zou zijn. Ik zou graag een goed geluid hebben ( ik vind het geluid van Tenacious D wel vet, maar opnieuw ik weet er niet veel van dus misschien is het allemaal hetzelfde?) Anyway bedankt om even te kijken ;)

Ruud313
5 december 2012, 10:47
Beste Dikkeorc, ik denk dat je deze vraag in het verkeerde deel van dit forum hebt geplaatst (algemeen - verbeteringen/suggesties). Ik denk dat je vraag beter op zijn plaats is in de sectie Akoestische gitaren.

The Bertman
5 december 2012, 15:54
Inderdaad, ik verplaats hem.

Thyrif
5 december 2012, 16:24
Je zou voor dat bedrag zeker de tweedehands markt niet moeten uitsluiten, aangezien het nieuw aanbod daarin niet altijd redelijke kwaliteit biedt. Volgens mij zoek je ook een western (met stalen snaren) en niet een klassieke/spaanse (nylon snaren) gitaar.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een leuke Takamine tweedehands gekocht voor onder de 200 euro.

Wat belangrijk is is de vorm van de body (dat geeft een andere klank) en hoe fijn jij hem vindt spelen. Een massief bovenblad klinkt meestal beter.

Ik zou de volgende merken/series zeker even vasthouden:
Takamine G series
Ibanez Artwood

Wellicht kun je ook een Eastman vinden tweedehands.

Succes!

TattooRock
6 december 2012, 14:59
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat hij speelde en heb ff gechecked:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Tenacious_D_in_concert.jpg/743px-Tenacious_D_in_concert.jpg
Hier lijkt hij te spelen op een Gibson Hummingbird maar de slagplaat klopt niet, dus iets anders in zo'n specifieke sunburst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Kyle_Gass.jpg