PDA

View Full Version : Akoestische gitaar kopen



dikkeorc
4 december 2012, 21:56
Hallo allemaal, ik speel al 3 jaar elektrische gitaar en zo nu graag een akoustische kopen. Heeft iemand een goede suggestie voor een akoestische gitaar (max. 200 euro ). Ik weet niet zoveel van akoestische gitaren dus het zou fijn zijn als er wat informatie bij komt waarom deze goed zou zijn. Ik zou graag een goed geluid hebben ( ik vind het geluid van Tenacious D wel vet, maar opnieuw ik weet er niet veel van dus misschien is het allemaal hetzelfde?) Anyway bedankt om even te kijken ;)

Ruud313
5 december 2012, 10:47
Beste Dikkeorc, ik denk dat je deze vraag in het verkeerde deel van dit forum hebt geplaatst (algemeen - verbeteringen/suggesties). Ik denk dat je vraag beter op zijn plaats is in de sectie Akoestische gitaren.

The Bertman
5 december 2012, 15:54
Inderdaad, ik verplaats hem.

Thyrif
5 december 2012, 16:24
Je zou voor dat bedrag zeker de tweedehands markt niet moeten uitsluiten, aangezien het nieuw aanbod daarin niet altijd redelijke kwaliteit biedt. Volgens mij zoek je ook een western (met stalen snaren) en niet een klassieke/spaanse (nylon snaren) gitaar.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een leuke Takamine tweedehands gekocht voor onder de 200 euro.

Wat belangrijk is is de vorm van de body (dat geeft een andere klank) en hoe fijn jij hem vindt spelen. Een massief bovenblad klinkt meestal beter.

Ik zou de volgende merken/series zeker even vasthouden:
Takamine G series
Ibanez Artwood

Wellicht kun je ook een Eastman vinden tweedehands.

Succes!

TattooRock
6 december 2012, 14:59
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat hij speelde en heb ff gechecked:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Tenacious_D_in_concert.jpg/743px-Tenacious_D_in_concert.jpg
Hier lijkt hij te spelen op een Gibson Hummingbird maar de slagplaat klopt niet, dus iets anders in zo'n specifieke sunburst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Kyle_Gass.jpg
Dit lijkt op een Martin?

In een interview zegt hij het volgende:
Guitar.com: What types of guitars are you taking on tour with you, and do you have any favorites that maybe didn't make it onto the road?

Kyle: Martins! They sound the best.

Ernest01
6 december 2012, 16:03
"Dit lijkt op een Martin?"

Te oordelen naar de slagplaat is dit een Taylor...

LaurentB
6 december 2012, 17:21
Dat is een Taylor ja, ook aan de vorm van de brug te oordelen.

Cort is ook een merk dat onder de 200 euro redelijke instrumenten maakt.

dikkeorc
6 december 2012, 17:50
Bedankt voor de informatie allemaal, dit helpt me al een heel stuk verder!

TattooRock
6 december 2012, 21:09
"Dit lijkt op een Martin?"

Te oordelen naar de slagplaat is dit een Taylor...

Vandaar ook mijn vraagteken. Goed te weten dat dit te herkennen is aan de slagplaat.

Triggy
7 december 2012, 07:06
Bedankt voor de informatie allemaal, dit helpt me al een heel stuk verder!

Kijk vooral 2e hands. Simon&Patrick en Seagull kun je rond jouw bedrag nog wel eens scoren.
Die zijn echt beduidend beter dan een nieuwe in jouw pricerange.
Succes!

Einzeln
7 december 2012, 16:52
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m623760899-tekoop.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pageNum=1&pos=7

fastfolkert
8 december 2012, 12:03
Kijk vooral 2e hands. Simon&Patrick en Seagull kun je rond jouw bedrag nog wel eens scoren.
Die zijn echt beduidend beter dan een nieuwe in jouw pricerange.
Succes!

Idd, of een ouwe Cort Earth 100 of Yamaha 720s/730s. Allen met massief bovenblad en (weet ik uit ervaring) "bang for the bucks".

Pick-Mane
10 december 2012, 17:44
Hoi

Ik heb even naar de nieuwe reeks die uit komt van martin gezien, het is een Taylor style 14 body ontwerp door Bob Tayler in 1994 denk ik.

Kan er natuurlijk ook naast zijn, maar ik denk het wel. dus volgens mij geen Martin.

Groetjes

Pick-Mane
10 december 2012, 17:46
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat hij speelde en heb ff gechecked:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Tenacious_D_in_concert.jpg/743px-Tenacious_D_in_concert.jpg
Hier lijkt hij te spelen op een Gibson Hummingbird maar de slagplaat klopt niet, dus iets anders in zo'n specifieke sunburst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Kyle_Gass.jpg
Dit lijkt op een Martin?

In een interview zegt hij het volgende:
Guitar.com: What types of guitars are you taking on tour with you, and do you have any favorites that maybe didn't make it onto the road?

Kyle: Martins! They sound the best.

Hoi

Ik heb even naar de nieuwe reeks die uit komt van martin gezien, het is een Taylor style 14 body ontwerp door Bob Tayler in 1994 denk ik.

Kan er natuurlijk ook naast zijn, maar ik denk het wel. dus volgens mij geen Martin.

Groetjes

LaurentB
10 december 2012, 22:15
Hoi

Ik heb even naar de nieuwe reeks die uit komt van martin gezien, het is een Taylor style 14 body ontwerp door Bob Tayler in 1994 denk ik.

Kan er natuurlijk ook naast zijn, maar ik denk het wel. dus volgens mij geen Martin.

Groetjes

Nee het is een Taylor 10 ce model, de 10's zijn de dreadnoughts en de ce met cutaway. De 14 is een OM-model, ik heb zelf namelijk een 114