PDA

View Full Version : Fender tweed lijmen (behangplaksel?)



hulst
4 december 2012, 20:44
Hallo, heeft er iemand misschien ervaring in het aanbrengen van Fender tweed op een cabinet?
Mijn vraag is voornamelijk welke lijmsoort er gebruikt is. Ik lees op de Amerikaanse fora allerlei suggesties waaronder die van iemand die zweert bij behangplaksel en dat spreekt me eigenlijk wel aan maar zoals gezegd; iemand ervaring?

Alvast bedankt.

cluseau
4 december 2012, 22:27
Hallo, heeft er iemand misschien ervaring in het aanbrengen van Fender tweed op een cabinet?
Mijn vraag is voornamelijk welke lijmsoort er gebruikt is. Ik lees op de Amerikaanse fora allerlei suggesties waaronder die van iemand die zweert bij behangplaksel en dat spreekt me eigenlijk wel aan maar zoals gezegd; iemand ervaring?

Alvast bedankt.

Right, wel eens na een jaar naar het behang boven de CV gekeken. :soinnocent:

aaronstonebeat
4 december 2012, 22:29
Er bestaat toch contactlijm in spuitbussen, dat zou me voor een zulke klus wel geschikt lijken.

tommus42
4 december 2012, 23:00
Bizonkit of bandenplaksolutie:hide:

nico verduin
4 december 2012, 23:20
Bisontix (niet bisonkit). 2 kanten insmeren. ff laten drogen tot plak droog (net als een fietsenband) en aanbrengen vanuit een kant. kleine bobbeltjes niet druk over maken die trekken overnacht weg. Handig is om een fijne lijmkam te gebruiken.

Frits van Mourik
4 december 2012, 23:27
Bizonkit of bandenplaksolutie:hide:

Solutie? Zijt gij een lijmsniftert? Bàh!

Neem gewoon BizonTix (tixotrope lijm), smeert als boter & hecht als foute kerels aan m'n mooie dochters!
Behangplak... tsss...

cluseau
5 december 2012, 07:22
.....hecht als foute kerels aan m'n mooie dochters!...

Proef ik hier een schreeuw om hulp?

nico verduin
5 december 2012, 08:34
blij dat ik alleen jongens heb :)

hulst
5 december 2012, 08:35
Right, wel eens na een jaar naar het behang boven de CV gekeken. :soinnocent:

Inderdaad, dat is de gok niet waard. Het grote voordeel van behangplaksel leek me dat je het na het opbrengen nog iets kunt verschuiven. Na enkele laklagen zal het ook best blijven zitten maar de versterker wordt natuurlijk warm van al die hete licks en als het geheel dan alsnog uit elkaar valt ziet het er toch wat lullig uit. Bedankt!


Bisontix (niet bisonkit). 2 kanten insmeren. ff laten drogen tot plak droog (net als een fietsenband) en aanbrengen vanuit een kant. kleine bobbeltjes niet druk over maken die trekken overnacht weg. Handig is om een fijne lijmkam te gebruiken.

Dank je Nico, ik heb al eens een cabinet getolext (tolex van Verelec) met Bisontix, dat zal het deze keer dan ook moeten worden. Gewoon een kwestie van alles in één keer perfect aanbrengen ben ik bang:)


Behangplak... tsss...

Ja, what was I thinkin'...

hulst
5 december 2012, 10:23
Op een Duits forum is men weer lyrisch over doodgewone, witte houtlijm (watervast).
Dat lijkt me eigenlijk een mooi compromis tussen de "open bewerkingstijd" van behangplaksel en de kleefkracht van Bisontix.
Mooi man internet; hoe meer info, hoe meer keus...:confused: