PDA

View Full Version : Vanaf welk bedrag wordt de kostprijs van een gitaar ridicuul?



Renault4
4 december 2012, 15:27
Hi,

Ik zou me oorspronkelijk een GIBSON LES PAUL CUSTOM aanschaffen maar € 3400 lijkt me veel.
Akkoord, die gitaar speelt echt goed (heb erop gespeeld) en heeft de looks, maar ik vind € 2500 echt ook wel genoeg geld voor een electrische gitaar...of zie ik dat mis?

Ik heb het niet over gitaren met goud belegde binding en veel luxueuze dingen erop maar een echt zeer goede en gewoon mooie gitaar. Moet toch kunnen voor ongeveer € 2500 à € 2700...of niet?

Is de meerprijs van € 1000 van een LES PAUL STANDARD tov een CUSTOM dan echt 'verantwoord'?

Fred

zeiler
4 december 2012, 15:37
meestal reageer ik hier niet zo op, maar 1 keer mag wel, aangezien ik dit altijd al denk: ik moet namelijk altijd denken aan Jeremy Clarkson met Top Gear...

vanaf 4:18 http://www.youtube.com/watch?v=7e7R3y-qwZ0

't Is maar wat je te besteden hebt en of je het zelf waard vindt. Kan de rest van de wereld niets over zeggen :).

Wicked Willy
4 december 2012, 15:40
3000-3500 euro vind ik nog te doen, alles daarboven....tjsa Mojo of gebruik van exclusieve materialen, beperkte oplage etc......mijn interesse heeft het niet, maar ieder zijn ding. Op sommige zaken kun je geen prijs plakken....

B~Rock
4 december 2012, 15:46
Tsja, in zekere zin is het "wat een gek er voor geeft"., zeker in de hogere prijsklassen. Ik ben even benieuwd: heb je de std. ook getest, en wat is dan je persoonlijke mening m.b.t. het prijsverschil? Zo niet, dan zou ik in ieder geval een vergelijkend onderzoekje doen...

benwave
4 december 2012, 15:47
Eigenlijk zeg je nickname genoeg , .......

Renault4
4 december 2012, 15:48
Ja, de standard ook getest en eigenlijk even OK gevonden. Ebbenhouten toets vond ik dan wel toffer klinken bij de CUSTOM, maar € 1000 meer?

Harry
4 december 2012, 15:49
je kunt minder geld uitgeven, en dan alsnog een goede gitaar kopen, maar dan heb je nog geen Gibson Les Paul Custom. Als je er wel een wilt hebben, dan ben je die hoeveelheid geld kwijt.

Ik heb ook een Les Paul Custom, daar heb ik 1800 gulden voor betaald. Was toen ook erg veel geld, maar ik wilde er per se een hebben.

Jaren later wilde ik graag een Gretsch, kostte iets van 7000 gulden. Mocht ik gaan kopen van mijn toenmalige vriendin, maar het werd een DeArmond van 1400 gulden waar ik nog steeds met veel plezier op speel.

Renault4
4 december 2012, 15:50
Mijn nickname...'Renault R4'...wat heeft dat ermee te maken. Serieuze discussies worden nogal snel banaal & vlug afgevoerd door dergelijke reacties. Toch bedankt 'Benwave'...

humbucker
4 december 2012, 15:59
Tsja, als ik zo eens rond me kijk denk ik ook wel eens dat ik gek ben. Een klein sommetje brengt me al snel naar een bedrag met 4 nullen. Verder tellen durf ik niet :) Mijn duurste gitaar is een Gretsch van 3400 euro. Ik zou hem nu misschien niet meer opnieuw kopen, maar ben toch blij dat ik dat vorig jaar wel gedaan heb. Super gitaar. Zelfde geldt misschien voor je Gibson LP Custom. Ik zeg doen, als je'm echt wil :)

arjanb01
4 december 2012, 16:00
Het verschil tussen een les paul van 3000-3500 euro en een LP standard vind ik wel vrij groot. Gebruikte houtsoorten, afwerking, bespeelbaarheid en zeker geluid ! Ik zou zeggen testen en degene die je bevalt kopen, ook al is het de duurdere. Mijn ervaring is dat als je het geld hebt niet aan de prijs moet denken maar aan wat jij lekker vindt klinken en spelen. En dan kom je toch bij de duurdere LP uit.

Renault4
4 december 2012, 16:00
Je hebt wrsch gelijk Humbucker.

Oranjeaap
4 december 2012, 16:00
Eigenlijk zeg je nickname genoeg , .......

Haha geweldig!



On topic: Ik ben zelf ik het bezit van een Les Paul Custom (waarschijnlijk komt er zeer binnenkort zelfs een 2e bij), en heb ook een Les Paul Classic (vergelijkbaar met een Standard). Het zijn beide ontzettend toffe gitaren en het geld zeker waard. Die Custom is echter wel 1000 euro duurder. Maar hij klinkt niet 1000 euro beter, en ik ga er ook niet beter door spelen ofzo. Maar elke keer weer als ik een Les Paul Custom zie denk ik: Wat een ontzettend geile gitaren! Ja, ik vind het de prijs waard.

Dan nog wat, voor €2000 euro pluk je zo een Les Paul Custom van marktplaats. Ik zou nooit €3300 uitgeven in een winkel aan zo'n gitaar.

Ik vind trouwens dat er geen grens zit aan wanneer het bedrag ridicuul wordt. Het ligt er helemaal aan wat je er voor koopt. Sommige mensen betalen vijftien duizend euro voor een Jimmy Page Les Paul, terwijl een gewone '59 Reissue vijf duizend kost. In essentie zijn het precies de zelfde gitaren. Ik zal nooit 15000 neerleggen puur omdat er een naam aan is verbonden. Ik zou dan liever zo iets kopen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m616425590-gibson-les-paul-uit-1953.html
Dat is ook veel geld maar dat is het echt waard.
Tweehonderduizend voor een echte Les Paul van 1959 is in mijn ogen ook het geld waard.

Hotpepper01
4 december 2012, 16:01
Ridicuul is voor mij lager dan 100 euro. Of een gitaar een bepaald bedrag waard is, sja, dat bepaald de koper. Ik heb er eentje (een jaren 60 SG) waarvoor ik 3 jaar geleden echt dolblij was om er slechts 5000 voor neer te leggen. Ik zag er in september eentje op de beurs in Veenendaal staan voor nagenoeg het viervoudige...
Maar het gaat mij niet om de waarde in geld. Het gaat er om of je de gitaar in het gebruik ook waardeert en een grijns van oor tot oor op je gezicht trekt telkens als je er op speelt. En dat...dat weet je pas als je hem een poosje geleden gekocht hebt. Ik heb mijn 1980 Gibson Les Paul Custom toch het meeste in mijn handen, meer dan welke andere Gibbie van me..

Kingfisher
4 december 2012, 16:02
ah, de niet-lineaire verhouding tussen prijs en kwaliteit. Net zoals bij andere producten (auto's, stereo's, vrouwen) is het zo dat een bv een gitaar van 400€ makkelijk vier keer beter is dan een gitaar van 200€. Eentje van 1.000 euro is dubbel zo goed als die van 500. Maar eentje van 2.000€ is maar 20% beter dan die van 1.000€. Tegen dat je aan 1.000€ zit, is het al geen brol meer: afgewerkte frets, hoogkwaliteits electronica, switching mogelijkheden. Om dan nog verbeteringen aan te brengen, stijgt de kostprijs exponentieel. Ook moet die gitaar er uitzien alsof ze 2.000€ kost: vogeltjesinlay ipv gewone bolletjes, purfling, binding, roset,...
De perfectie te benaderen kost handenvol geld.
Of die gitaar het waard is, is een domme vraag. De waarde van een goed is wat de markt ervoor wil betalen. Of beter gezegd, wat jij er wil voor betalen. Als jij geen 3400€ voor een gitaar wil betalen, dan is ze dat niet waard. Zo simpel is't.
Is dit 19.222€ waard?
http://a2.images4.thomann.de/pics/prod/283462.jpg
http://www.thomann.de/be/gretsch_g6120ssc_setzer_tribute.htm
Of dit koopje voor slechts 17.888€?
http://a1.images4.thomann.de/pics/prod/298914.jpg
http://www.thomann.de/be/prs_great_horned_owl_private_stock.htm
(BTW, deze laatste gaat in de "lelijkste gitaren-categorie. Winnaar. Hands-down. Met zo'n prijs)

Renault4
4 december 2012, 16:03
man?! 10.000 euro's voor een gitaar die er als shit uitziet??? Kán toch gewoon niet goed klinken???

minoin
4 december 2012, 16:05
Bouwkwalitatief gezien denk ik dat het rond de 3000 euro ophoudt. Daarna komt emotionele waarde, mojo enz.
Maar je kunt alles in topkwaliteit laten bouwen door een topbouwer voor +- 3000 euro.

Kingfisher
4 december 2012, 16:07
Bouwkwalitatief gezien denk ik dat het rond de 3000 euro ophoudt. Daarna komt emotionele waarde, mojo enz.
Maar je kunt alles in topkwaliteit laten bouwen door een topbouwer voor +- 3000 euro.

stradivarius

Rizz
4 december 2012, 16:09
stradivarius

Bouwde die ook gitaren dan? :D

Napoje
4 december 2012, 16:16
JA, inderdaad, die maakte ook gitaren... En die zijn denk ik wat duurder dan dat paultje custom.

http://orgs.usd.edu/nmm/PluckedStrings/Guitars/Stradivari/3976portrait.jpg

Rizz
4 december 2012, 16:18
He, daar gaat m'n toch al heule flauwe grap.. :hide: Maar vast geen LP's!

Kingfisher
4 december 2012, 16:18
Bouwde die ook gitaren dan? :D

De voorvader van de gitaar: 4 snaren (hoe primitief, zo echt voor middeleeuwers), geen frets,...Maar goed, alle begin is moeilijk.

Gewoon om aan te halen dat kwaliteit niet stopt aan 3.000€, of zelfs niet aan 10.000€. Er kan altijd nog iets aan verbeterd worden.

polviggen
4 december 2012, 16:22
Ik zou zoiets zeker 2dehands zoeken, dan doet het niet zo'n pijn als je er terug vanaf wil.
Verder doet een custom me zeker niet meer als een goeie standard, zelf heb ik classic met de snotgroene inlays, ook prima, enkel niet zo mooi.

Wat me dan wel nog stoort bij een custom dat ik dan de pickups nog zou vervangen door seymour duncans .om ze helemaal naar mijn smaak te hebben, vind ik een beetje gek bij zo'n duur instrument, dat zou dadelijk perfect moeten zijn.

Rizz
4 december 2012, 16:23
Ik weet 't.. Ik speel alleen akoestisch en dat gaat nog veel verder.. Had laatst een L'arrivee in m'n handen van 4500 euri en ja het is als boter in je handen. Ben ik het waard? nee.. Is het het waard? ws. wel

Custom gaat het nog veel verder, tot prijzen van 25K van een grote bouwer.. Dan benijd ik de elektrieke spelers.. Voor een luttele 3500 heb je een topgitaar van een groot merk..

Eko
4 december 2012, 16:23
Het leuke is dat dit soort topics vaak worden gestart door mensen die de gitaar , waar ze het over hebben , niet kunnen betalen. Zoiets moet eigenlijk een beetje groeien bij je.
De eerste gitaar leer je op spelen, de tweede verbeter jezelf op. Daarna is het een kwestie van je grenzen langzamerhand verleggen en opnieuw opzoeken. Als je heel lang speelt , en er heel veel plezier aan beleefd, heb je vaak ook gelegenheid om eens wat geld apart te zetten en je wensen van vroeger te vervullen. De gitaar van Brian Setzer is voor sommigen een droom van tientallen jaren. Als je dan het geld hebt, waarom niet?
Daarnaast geld er ook zoiets van betalen voor goed materiaal. Sommige houtsoorten zijn moeilijk te koop en dus kostbaar. Het aantal mensen wat daar een goed instrument van weet te maken is beperkt en dus de produktie ook. Die beperkte hoeveelheid mensen kosten wel geld. Er zijn bouwers van Jazzgitaren die instrumenten bouwen van tienduizenden dollars met jaren wachttijd.

Ook is het een kwestie van je smaak leren ontwikkelen. Een middenklasse acoustische gitaar klonk voor mij jarenlang heel goed. Tot je een keer een hele goede in je handen krijgt en de rijke volle toon van een topklasse instrument meemaakt. Je maakt dan mee dat een goed gebouwd instrument , van topklasse materiaal echt meer oplevert. Of het je de prijs waard is , is een andere kwestie.

Ook doet marketing veel, heel veel. Veel mensen kijken naar de grote merken vanwege inruilwaarde. Als dat van je af zet blijken er veel meer mogelijkheden te bestaan , vaak voor veel minder geld. Ook ik heb handgebouwd materiaal staan om op te spelen. Heeft hetzelfde aantal uren gekost om te bouwen en kost toch, relatief , minder geld. Vaak is het verschil voor een goede luisteraar niet eens te horen.

De laatste kwestie is die van het beleggen. Ook dat gebeurd met instrumenten. Een Gibson Les Paul VOS of R7 kost een smak geld.
Neem dat over een paar jaar met een stijgende dollarkoers en je hebt een paar jaar voor niets gespeeld, sterker nog je kunt er grof aan verdienen. Verliezen trouwens ook!

Bepaal eerst of je een intrument koopt voor de verkoop over een paar jaar of om hem dagelijks te gebruiken. Dan is bucklerash of een paar deuken niet belangrijk. Meer je speelplezier , of die kostbaar is , mag je zelf bepalen.

access
4 december 2012, 16:31
Ik ben d'r in ieder geval in getrapt.....:seriousf:

Ik heb het idee dat een hoop mensen een les paul custom en een custom shop door elkaar halen. De eerste is een uitvoering (zoals een standard, studio, etc) de tweede is gebouwd door de custom shop.

Ik denk dat iedereen d'r anders tegenaan kijkt. De een rijdt in een nieuwe auto van € 30k en speelt op een gitaar van € 500,00, de ander rijdt in een auto van € 25k en speelt op een gitaar van 4k......
Het is maar net waar wat je belangrijk vind in het leven.

superbra
4 december 2012, 16:32
En binnenkort wordt het misschien mogelijk even goede nieuwe violen te bouwen : http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetenschap/article/detail/1542883/2012/12/02/Is-dit-het-geheim-van-de-Stradivarius-imperfectie.dhtml

Eko
4 december 2012, 16:52
Access,
Inderdaad. Ik heb een auto van 25 jaar oud met een dagwaarde waar je net een nieuwe gibson voor koopt. In mijn muziekkamer staat genoeg om een hele leuke nieuwe Mercedes te kopen. Die auto boeit me niet, gitaren versterkers wel.

Kakihara
4 december 2012, 17:17
De voorvader van de gitaar: 4 snaren (hoe primitief, zo echt voor middeleeuwers), geen frets,...Maar goed, alle begin is moeilijk.


Kutcommentaar. Nog nooit een luit gezien, veronderstel ik? Middeleeuwers vonden 8 snaren voor jeanetten.
Vanaf een bepaalde reeks komen er meer manuren aan te pas. Voor quality control, voor de finishing touch, weet ik veel waar nog allemaal voor. En een mens kost meer (en brengt minder op) dan een CNC-machine.
Mensen als Ken Parker en andere archtopbouwers doen nog heel veel manueel, maken ook nog altijd fouten en die fouten worden dan doorgerekend in de prijs van andere gitaren.

Scarface
4 december 2012, 17:50
Renault4....

Wat je vraagt is ridicule.. je vraagt wat is het plafond aan de kostprijs van jouw gitaar. Je vind het banaal om meer dan 2500 euro te betalen voor een gitaar.:dontgeti:

Eigenlijk moet je jezelf afvragen? Wat kan ik betalen?..en waar kan ik mee leven om te betalen? Als ik naar de BMW dealer ga en ik zie een BMW van 100.000,00 euro stel ik toch ook niet de vraag of dit normaal is omdat ik vind dat hij eigenlijk maar 75.000,00 euro waard is. Ik weet dat dit heel zwart wit is maar zo komt het wel over..

Gratis advies: Kijk naar een gitaar die je kunt betalen,voel hoe zij speelt,luister hoe ze klinkt en je bent helemaal gelukkig:crazyhappy:

caliban
4 december 2012, 17:53
3000 euro nieuwprijs ofzo, daarboven denk ik niet dat ik het ervoor over heb. Hoewel een of andere vintage gitaar met een belachelijk prijskaartje me misschien ooit wel overtuigd krijgt.

Tabula Rasa
4 december 2012, 21:19
man?! 10.000 euro's voor een gitaar die er als shit uitziet??? Kán toch gewoon niet goed klinken???

Net zo´n lekker ongenuanceerde kutpost als die van Benwave, waar jij hem van beschuldigde.

DarknessAwaits
4 december 2012, 22:00
Net zo´n lekker ongenuanceerde kutpost als die van Benwave, waar jij hem van beschuldigde.

Nou ja, benwave speelde het op de man terwijl Renault4 gewoon een gitaar in het algemeen heel lelijk vindt.

Wat ik wel vreemd vind is dat er schijnbaar een link wordt gelegd met hoe de gitaar eruit ziet en hoe hij klinkt... Ik zal eens kijken of ik m'n bestelling nog kan annuleren...

grayfink
4 december 2012, 22:22
Ik associeer een Renault 4 rijder eigenlijk helemaal niet met een LP Custom.

http://i70.photobucket.com/albums/i113/grayfink/a8663408946fa34b839af07200aede3d.jpg

mesaman
5 december 2012, 00:05
die auto, frans, franse slag, matige prestaties, matige afwerking,

gibson les paul, stijlvol, klassieker,kwaliteit,sound, bespeelbaar,goed gebouwd.

nu ONtopic

En ik stond bij de bakker, dat brood koste 2,65. toen vond ik het echt niet meer dan 2,15 waard. Natuurlijk heb gevraagd of hij het me uit kon leggen. want in de supermarkt.....
En JA dat kon hij! potverdorie nog aan toe! de fijnheid van de ingrediënten, de de versheid, de smaak die door een kenner/leek opgemerkt zou worden, hoelang het brood nog lekker/te eten was. De man kon me overtuigen, de knapperige korst en luchtigheid gecombineerd met smaak, ik geniet er elke dag van.

oja, je kan ook gewoon een namaak les paul kopen of een goed uitgezochte handmade nadat jij alle kennis hebt opgedaan om die ene goede er uit te kunnen vissen. Of je koopt gewoon je droomgitaar en je leefde nog lang en gelukkig.

vulvasonic
5 december 2012, 00:24
Ik zou graag een jazzbak van tussen de €10.000,- en €15.000,- willen hebben, maar dat zit er voor mij niet in. Bovendien vind ik mezelf niet goed genoeg om er zoveel geld voor uit te geven.

Kijk, als je een salaris hebt van €200.000,- per jaar, dan wordt de drempel automatisch lager.

Eén van mijn meest gebruikte gitaren is een oude Japanse strat die ik voor 530 gulden heb gekocht (tweedehands) en die ik helemaal naar mijn hand heb gezet. Als ik het ding zou moeten verkopen krijg ik er nu hooguit €300,- voor, terwijl het ding voor mij oneindig veel waard is. Ik zou 'm voor €1000,- echt niet weg doen.

Ergo, de waarde van een gitaar bepaal je zelf.

Pepe
5 december 2012, 00:58
ach, iedereen weet stiekem wel dat je voor een paar honderd euro een prima Epiphone of whatever kan krijgen, je gooit er een Duncan of Fralin in, desnoods level je de frets of gooit er een stel Klusons op en you're good to go op een podium. Wat dat betreft, een Renaultje brengt je ook gewoon van A naar B.
De rest speelt zich vooral af in de bovenkamer, dat je beter gaat spelen, dat het beter klinkt, dat je er beter mee uitziet. En waarom ook niet, die bovenkamer is een belangrijk ding voor de mens.
Er zit alleen een prijskaartje aan en die mag je zelf bepalen.

vulvasonic
5 december 2012, 01:09
Je bent een intelligent man, Pepe. :D

Pepe
5 december 2012, 01:28
Ik parafraseerde min of meer de post erboven :sssh:

vulvasonic
5 december 2012, 10:02
Ik parafraseerde min of meer de post erboven :sssh:

Ik ben een intelligent man, Pepe. :D

vulvasonic
5 december 2012, 10:14
Net zo makkelijk.

Pepe
5 december 2012, 10:16
... je zit zo complimentjes aan jezelf te geven he :D

vulvasonic
5 december 2012, 10:42
... je zit zo complimentjes aan jezelf te geven he :D

Berichtje verwijderd, Pepe? :D

DemolitionColorScheme
5 december 2012, 11:36
Het is hier al wel gezegd, maar voor mij geldt het ook:
Een Gibson LP Custom kopen voor de nieuwprijs is voor mij echt onzin, maar tweedehands, zo rond de €2000,- / €2250,- vind ik nog te betalen, maar méér dan 1 Custom gaat voor mij dan ook wel weer ver, qua financiën. Gelukkig staan er altijd regelmatig LP Customs op Marktplaats/etc.

geert1976
5 december 2012, 12:57
Ik begrijp het hele topic niet zo goed.

Indien TS de gitaar veel te duur vind, prima, koop je hem toch lekker niet.

Een discussie of een prijs al dan niet te rechtvaardigen is vind ik onzin, het is vraag en aanbod, dus zolang er mensen zijn die de behoefte - om welke reden dan ook - hebben om een dure gitaar aan te schaffen er zijn, zullen er producenten zijn die deze met plezier leveren.

Je moet voor jezelf beslissen of het het geld er voor over hebt.

Dat "rechtvaardigings" gelul, wordt ik af en toe een beetje moe van.

Scarface
5 december 2012, 12:59
Ik begrijp het hele topic niet zo goed.

Indien TS de gitaar veel te duur vind, prima, koop je hem toch lekker niet.

Een discussie of een prijs al dan niet te rechtvaardigen is vind ik onzin, het is vraag en aanbod, dus zolang er mensen zijn die de behoefte - om welke reden dan ook - hebben om een dure gitaar aan te schaffen er zijn, zullen er producenten zijn die deze met plezier leveren.

Je moet voor jezelf beslissen of het het geld er voor over hebt.

Dat "rechtvaardigings" gelul, wordt ik af en toe een beetje moe van.


+1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.......enz met andere woorden..helemaal gelijk.

Groet,
Marco

Harry
5 december 2012, 13:49
ben het hier ook helemaal mee eens. Als je dat geld niet wilt betalen, prima. Maar dan heb je dus geen Les Paul Custom. En dat is, afhankelijk van 's persoons financiele toestand, een keuze.

Renault4
5 december 2012, 14:25
ok,
Aan alle ernstige members: bedankt voor jullie input! (verdorie waarom ben ik niet stapelgek op een epiphone van +/- € 500 ipv een custom van € 3.400...)
Thx!!

RS-Rik
5 december 2012, 14:31
meer dan 2000 euro voor een productiegitaar lijkt me sterk. Ook exclusievere merken van bijv Premier Builders Guild, meer dan 2000 euro voor een (semi-hand) gebouwde gitaar (overal mallen voor, body CNC) is buiten subjectiviteiten als vorm-originaliteit, afwerking (superduper relicjob etc) niet echt te onderbouwen.

Orpheo
5 december 2012, 14:44
Geert en Rik slaan imho de spijker op de kop. Er is geen reden voor behalve marktwerking. Het wordt betaald dus waarom zou gibson het niet doen? Wat mij stoort is het jojoën van de prijs. 2 jaar geleden was het 2900 euro en nu zo'n 17% meer maar met minder mooie materialen. Geef toe... plastic als toets op een custom die per definitie een customshopper is omdat de custom alleen dáár gemaakt wordt, in plaats van ebben is mij een brug te ver.

Eko
5 december 2012, 14:54
Orpheo,
Een eurokoers van 1.40 of 1.25 tegen een dollar ( of nog minder ) maakt heel veel uit ( en de BTW verhoging helpt ook niet echt). En eerlijk is braaf , zolang mensen het blijven kopen komen ze er mee weg. Als Gibson ( en ook Fender ) met volle magazijnen te maken krijgen en ze niet aan de straatstenen kwijt raken keldert de prijs vanzelf.

Renault4
5 december 2012, 15:01
Bij THOMANN (cyberstore) staat de CUSTOM voor € 2.777 ipv € 3.444 ?! Evenals de STANDARD voor € 1.690 ipv € 2.185 ??? Is wel een enorm prijsverschil!?!?
Akkoord, het is en blijft een bestelling online...maar toch!

Chris Winsemius
5 december 2012, 16:44
ik heb het liefst gitaren waarbij de kostprijs hoger is dan mijn aanschafbedrag!

:D

(ff een zinloze toevoeging bij deze discussie.....)

JohnLord
5 december 2012, 17:08
Dan zou ik er een ritje naat Thomann aan wagen...

Pepe
5 december 2012, 18:03
Wat je niet doet bij een I-shop, is een dergelijk groot bedrag overmaken en kijken wat er binnenkomt. Je maakt contact met een verkoper en daar doe je zaken mee. Dan kan je dealen en je hebt iemand die je aan kan spreken als er iets niet goed gaat.
Nog beter is er naar toe te gaan. Thomann is een eind rijden maar je gebruikt die prijs om te dealen met iemand van Rockpalace, of Max. Die winkels zijn genegen de prijs te droppen naar Thomann level.
Het is maar tip.

Kingfisher
5 december 2012, 18:28
Hmm voor een baksteenwinkel is een dure gitaar moeilijk te verkopen. Kijk, die stagg-dingen vliegen de deur uit als zoete broodjes. Als ze een LP custom shop kopen, dan zal het ding een tijd in het rek hangen. Vandaar dat ze zoveel duurder zijn in een winkel dan op het net. Als het op bestelling is daarentegen, dan zie ik niet in waarom ze niet richting Thomann kunnen gaan.

Oranjeaap
5 december 2012, 19:36
Een gitaar van 3000 euro ga ik niet kopen zonder hem eerst te kunnen bespelen. Ben sowieso niet zo'n fan van online gitaren kopen

YannickH
6 december 2012, 13:11
thomann vind ik persoonlijk de beste webshop die er is. super service en als er iets mis is komen ze het meteen ophalen en krijg je netjes je geld terug (ja ik spreek uit ervaring).
en thomann heeft zelf toch geen winkel? het is toch alleen maar een webshop. een soort groot magazijn. niet?

DarknessAwaits
6 december 2012, 13:13
...en thomann heeft zelf toch geen winkel? het is toch alleen maar een webshop. een soort groot magazijn. niet?

Jazeker wel. (http://www.thomann.de/nl/compinfo_tour_11.html)

YannickH
6 december 2012, 13:16
oh dat wist ik niet en ik koop er al jaren. naja heb ik me weer laten wijsmaken dat ze het niet hadden he:p

YannickH
6 december 2012, 13:26
renault4: kijk gewoon voor een tokai/greco/orville les paul custom ofzo? er zijn veel goede japanners die ze namaken...
de kwaliteit van een gibson deze tijden is zooooo laag dat het niet echt meer met gibson heeft te maken.
doe zoals mij en koop er één 2dehands. best nog voor 2003! dan heb je pas een bak!
ik heb er 1 uit 1998 en dat is de beste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad.

humbucker
6 december 2012, 14:19
Of kijk eens naar The Heritage ;)

YannickH
6 december 2012, 22:01
ook redelijk duur he plus een spuuglelijke headstock! nog erger dan epiphone...

humbucker
7 december 2012, 08:31
Hehe, over smaak valt niet te discussieren.

Feit is wel dat ze kwalitatief gezien enorm goed zijn :)

YannickH
9 december 2012, 22:23
ja maar er zitten bij de nieuwe nogal wat fouten in de neck zodat je ze niet afgesteld krijgt...
de frets zijn niet gevlakt en de fretbuzz is er niet af te krijgen.
mijn gitaarbouwer heeft er de laatste tijd al heel veel over de vloer gekregen.

humbucker
10 december 2012, 09:58
En hoeveel Gibsons zou ie over de vloer gekregen hebben in de tussentijd? :)

guitarkid
10 december 2012, 16:03
Je bent een intelligent man, Pepe. :D


Ik parafraseerde min of meer de post erboven :sssh:


Ik ben een intelligent man, Pepe. :D

Mede hierom vind ik dit forum ook zo leuk!!!!! :)

kunk
10 december 2012, 16:42
Mede hierom vind ik dit forum ook zo leuk!!!!! :)

En inderdaad Coos heeft altijd gelijk.:seriousf::seriousf::seriousf::chicken:

guitarkid
10 december 2012, 17:16
En inderdaad Coos heeft altijd gelijk.:seriousf::seriousf::seriousf::chicken:

Kijk, alle wijzen komen uit het Oosten. Lees: Midwolda! :seriousf:

kunk
10 december 2012, 17:54
Kijk, alle wijzen komen uit het Oosten. Lees: Midwolda! :seriousf:

Ook dit kan ik niet tegen spreken.:hide:

mesaman
11 december 2012, 11:27
bij mij wordt het onacceptabel bij €3764,54 daarvoor is het te rechtvaardigen.

Over bedragen en emoties zijn ontzettend veel studies en onderzoeken gedaan. Prachtig iets hoe mensen in bepaalde situaties reageren.
wat het ene moment idioot is, is op een ander moment totaal geen probleem. Normen en waarden kunnen makkelijk verschuiven, het is net aan de situatie en de gemoedstoestand van de persoon in kwestie. Er zijn zoveel zaken die hier invloed op hebben.

Reken maar dat jij je kat/hond roostert op je brandende gitaar op het moment dat je helemaal niets meer te eten hebt!

Scarface
11 december 2012, 12:40
bij mij wordt het onacceptabel bij €3764,54 daarvoor is het te rechtvaardigen.

Over bedragen en emoties zijn ontzettend veel studies en onderzoeken gedaan. Prachtig iets hoe mensen in bepaalde situaties reageren.
wat het ene moment idioot is, is op een ander moment totaal geen probleem. Normen en waarden kunnen makkelijk verschuiven, het is net aan de situatie en de gemoedstoestand van de persoon in kwestie. Er zijn zoveel zaken die hier invloed op hebben.

Reken maar dat jij je kat/hond roostert op je brandende gitaar op het moment dat je helemaal niets meer te eten hebt!

Deze reactie klopt helemaal...

Arrogantie modus aan: Ik wil nog wel wat verder gaan als €3764,54 :arrogantie modus uit.....:seriousf:



Groet,
Marco