PDA

View Full Version : Made/crafted in Japan Fender stratocaster '62 reissue



Sonny
3 december 2012, 02:59
Hey gasten,

Ik heb een Made/crafted in Japan Fender stratocaster '62 reissue loaded pickguard op het ook voor 110 dollar op ebay. Alles is in originele staat aangegeven en dat geloof ik ook wel omdat het een bekende, grote dealer is op ebay. Maar ik ben erg benieuwd wat voor pick-ups er standaard in de Japanse '62 reissues zitten. Er staat alleen beschreven dat het "great vintage pickups" zijn.

In de American vintage '62 reissue zitten 57/62 vintage pick-ups. Maar het lijkt mij niet dat deze ook in de Japanse zitten en zeker niet voor 110 dollar.

Iemand die mij kan helpen hiermee?

Grtz Sonny

Eko
3 december 2012, 09:31
De pick-ups zullen zeker niet hetzelfde zijn. Fender heeft het zo geregeld dat nooit hetzelfde produkt op 2 verschillende plekken wordt gemaakt en aangeboden. Dit om prijsvechten onderling tegen te gaan. Ook zorgen ze er voor , middels slimme teksten en trucs, dat je het idee krijgt hetzelfde , of bijna hetzelfde , te krijgen bij verschillende uitvoering. Een `62 strat uit Japan is echter niet gelijk aan de AVRI `62 strat uit de USA, hetzelfde geld voor een 60`s strat uit Mexico.
Ze lijken erg op elkaar en veel mensen gebruiken de aanduiding `62 voor gitaren met een rosewood toets op de hals wat verwarring in de hand werkt.
Bedenk dat veel dealers in de USA werken met prijzen excl. BTW en lokale heffingen. Dit staat vaak in de advertenties op Ebay vermeld. Ook als buitenlandse klant moet je dit vaak gewoon betalen. Net als de transportkosten en importheffingen. Soms heb je mazzel en ontloop je dit soort zaken , maar als je pech hebt wordt het net zo duur als een nieuw setje hier bij Thomann kopen. Daar heb je een nieuw setje Fender Texas specials ( strat ) voor bijna hetzelfde bedrag. Om maar te zwijgen van Marktplaats EN....gitaarmarkt.

TimS
3 december 2012, 20:34
Ik weet niet of je hem al hebt gekocht, maar ik zou het zelf niet doen als je niet weet wat je krijgt. De pickups zijn niet altijd even best en de elektronica is vaak ook wat goedkoop. 110 dollar komt na verzenden en andere kosten al snel op 110 euro uit, voor dat geld kan je een mooi setje tweedehands pickups kopen op marktplaats.