PDA

View Full Version : Tri-Head demo - Vette Shit



TimoSomers
2 december 2012, 22:31
http://www.youtube.com/watch?v=jEt2_5rL08o&hd=1

Demo van een nummertje op de plaat!
Drums zijn final, de rest wordt grotendeels nog her-opgenomen!

pasqual
2 december 2012, 22:54
Hoi Timo,

De compositie is inderdaad vette shit maar ik hoop toch dat de drums alleen "final" zijn wat opname betreft en niet wat mix betreft. Ik vind de drums echt niet goed klinken hier hoor! Totaal karakterloos naar mijn mening. Kan aan mijn smaak liggen natuurlijk dat ik het niet mooi vind maar het klinkt alsof je alle dynamiek en klank er uit hebt gehaald.
Maar nogmaals, de compositie en techniek van de muzikanten zit wel snor;)

TimoSomers
2 december 2012, 23:17
Uiteraard is de mix en heel de shit niet final! :)
(Is overigens niet door mij gemixed dit, maar door de drummer).
Het is puur een opzetje om iedereen een beetje warm te maken en de richting wat aan te geven.
Thanks!

guhlenn
3 december 2012, 09:48
De drums klinken redelijk verschrikkelijk eerlijk gezegd :). Maar het nummer is vette shit idd. :) Catchy zonder corny te worden, altijd knap.

Bleak
8 december 2012, 17:44
Wat een bruut nummer, zeg! Echt vet! Maak die shit officieel en ik koop je CD.

Henri H
8 december 2012, 23:26
Da's wel redelijk mijn smaak, lekker hoor!

Het intro en die slagpartijtjes die je tussendoor doet mogen van mij wel wat authentieker, minder effect erop, meer licht crunchy Strat, dat zou echt vet klinken denk ik.
Sowieso je gitaarsound is er beter op geworden vind ik. Ik hoor duidelijk een Strat (toch?), bevalt me wel.
Een jaartje geleden klonk je soms nog wel 's wat .... uuuh ... te weinig karakter in je sound, teveel gain, teveel compressie o.i.d., ik kan het moeilijk uitleggen.
Ik ben zeer benieuwd naar je CD.

De drumsound vind ik nog best ok trouwens, klinkt lekker droog, hou ik wel van.
Atma Anur klinkt trouwens bekend. Een kleine zoektocht op Google leverde namen als Jason Becker, Tony MacAlpine, Greg Howe en Richie Kotzen op, die eerste 2 zijn echte helden voor mij, en ik hoor dan ook veel invloeden hiervan terug in dit nummer.
De overige namen heb ik wel 's (van) gehoord, maar is minder mijn smaak. Dit terzijde, maar je mag je gelukkig prijzen met zo'n drummer denk ik.

Duhsjaak
9 december 2012, 15:39
Hi Timo
Leuk dat je in dit nummer wat minder op vervorming leunt. Geeft het geheel een eigen smoel. Los van final of niet final, the feel is erg OK.
Hier kan ik nog wel een nummertje of wat van hebben.
Vriendelijkeg roet, Gus

The Lo Lands
10 december 2012, 10:41
Hi Timo,

Had dt nummer al elders op dit forum beluisterd en je bent goed bezig vent! En wat anderen ook opvalt is dat je solo sound hier en daar en zeker in de rustige passages van dit nummer veel dynamischer en met minder oversturing erg lekker klinkt! Is ook iets waar ik soms voor moet oppassen, het gebruik van teveel oversturing maakt het er vaak niet vetter op. Qua compositie zit er een goede opbouw in, hoewel het vaste thema in mijn beleving misschien iets te vaak terug komt klinkt het wel catchy en gelikt!

Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en mix, succes!