PDA

View Full Version : wat is een goede mono eindversterker?



sjakie-jr
2 december 2012, 15:19
Hoi,

ik ben op zoek naar een goede (buizen) mono (meer gebruik ik niet) eindversterker met een 8 ohm en 16 ohm output van ±20 watt.

weet iemand een goede? en zijn ze er überhaupt?

thanks voor het meedenken!

arjanb01
2 december 2012, 15:44
ik zou in jou geval een losse buizentop kopen, is meestal 4, 8 of 16 ohm. En je hebt dan voor en eindtrap in 1.

peter_heijnen
2 december 2012, 16:19
Of je pm't mij voor mijn 1x12 marshall combo voor weinig. Preampje ervan is minder volgens de geldende meningen maar de eindtrap is prima. De 12" celstion t75 krijg je er gratis bij. ;)

sjakie-jr
2 december 2012, 18:34
dank arjanb01 & peter_heijnen voor het meedenken, maar ik zoek toch echt iets in de richting van een Marshall EL84: 20/20 of iets dergelijks.
Hij moet vooral klein zijn.
Voorversterker heb ik in de vorm van een Koch pedaltone. Normaal stuur ik deze via de return effects van een Boogie Studio 22+, maar die heeft geen 16 ohm uitgang. En om een grote top versterker mee te gaan slepen heb ik geen zin in.
Andere ideen?

peter_heijnen
2 december 2012, 19:36
Ok, als ik mijn eigen spul niet kan slijten moet ik maar tips geven. :)

Je had vroeger de koch satelite eindtrappen. Uit mijn hoofd: el84, 2 he, en waren bedoeld om icm een extra cab stereo te spelen met de toenmalige koch combos. Als je er nog een op de kop kunt tikken...

kokeleko
3 december 2012, 15:49
Tubemeister 18, in de return, 5 kilo past in een handtas.

sjakie-jr
6 december 2012, 20:52
Hoi kokeleko,

ook jij bedankt voor het meedenken.

Ik ben inmiddels uitgekomen bij een Hughes & Kettnes VS 250.
Weliswaar stereo, maar een kanaal is uit te schakelen zodat je ook geen dummy load of iets dergelijks hoeft aan te sluiten.

Hoop 'm volgende week te krijgen.