PDA

View Full Version : effect pedalen mods



danee
2 december 2012, 13:52
Hoi,

Welke nederlandse webwinkels bieden mods aan voor effect pedalen?
Met een beetje googlen kom ik niet zo gek ver maar misschien ligt dat aan mij :)
Ik probeer een beetje een overzicht te krijgen.

Groeten,
Marcel

Dirk_Hendrik
2 december 2012, 18:59
Wat wil je?
- Zelf modden en dus modkits kopen?
- je pedaal laten modificeren?


En daarna,
modden (modifceren dus) is aanpassing van je effect aan je eigen smaak. Je zult dus ook moeten nadenken wat je met je huidige pedaal, anders wil en waar het dan naar toe moet.

the sure thing
2 december 2012, 20:22
Hij wil adressen waar je mod-pakketjes kan kopen. Verder niet moeilijk doen...

Mitch
2 december 2012, 20:35
Ik zat met dezelfde twijfel eerlijk gezegd.
Ik kan me niet herinneren dat ik kant-en-klare pakketjes ben tegengekomen met materiaal voor aanpassingen voor pedalen. Wel genoeg aanbieders op Marktplaats en dergelijke die voor 80-100E je pedaal wel willen voorzien van twee andere condensators en een chip.

tommus42
2 december 2012, 20:55
Goede pedalen hebben geen chip, goedkope onzin, een transistor voor dat en één voor dat.

onrust nv
5 december 2012, 10:13
Volgens mij bedoeld mitch IC's
En bijna alle analoge delay FX hebben BBD IC's
En er zijn ook legendariese filter chips gemaakt zoals de korg 35, CEM 3310/3320 24db oct.filter/3328/3350/3372 curtis chips, SSM2040/SSM2044
Er zijn weinig dikkere filters dan met deze chips(IC's) te maken. Dus om te stellen dat't goedkope shit is als er een chip inzit is wat kort door de bocht. Moet wel bekennen dat ik nog steeds een afkeer van smd heb, maar steeds minder van een kwalitatieve aard.

Brum
5 december 2012, 12:15
Goede pedalen hebben geen chip, goedkope onzin, een transistor voor dat en één voor dat.

En dan te bedenken dat men ouwe pedalen verzamelt voor exact die chip en niet anders. Reissues met de verkeerde chips en zo, waar haalt met het toch vandaan! Proco Rat, vele delays, etc., kutpedalen zijn het!:seriousf:

danee
5 december 2012, 20:21
Ff terug naar mijn vraag. Ik probeer in kaart te krijgen welke webwinkels in nederland mods aanbieden. Op dit moment zijn we bezig met een 4 kanaals buizen preamp die volledig los van elkaar in te stellen zijn. Dus elk kanaal eigen eq, gain en volume. Dat samen met een eindversterker die nagenoeg geen brom of ruis heeft.

Om het aanbod wat compleet te maken zijn we aan het onderzoeken of er in nederland markt is voor effecten modificaties. Ik weet dat de Gier het een en ander aanbied..maar verder ken ik in nederland geen bedrijf waar je je pedaal kan brengen om het de nodige mods te geven. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Dirk_Hendrik
5 december 2012, 20:46
Maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Nogal.
Ik kan je zo een stuk of 4 mensen in NL opnoemen die prima werk leveren op dat vlak. Mensen, niet bedrijven. Om het bedrijfsmatig te doen is de vraag naar dit soort services te laag. Dan moet je dus bijactiviteiten gaan zoeken die vaak een grotere marge hebben. Vraag je af waarom er op dit forum een stuk of 15 leden (semi-)professioneel in buizenbakken zitten te harken en maar 2 leden semi-pro in pedalen. Omdat er op die buizenbakken meer marge zit (en je het ook op hogere leeftijd nog kunt) ;-)

Mitch
5 december 2012, 22:17
Volgens mij had De Gier alleen een service om de kits die ze verkochten (BYOC en nog een ander merk, ben de naam effe kwijt) voor je in elkaar te zetten. Da's toch iets heel anders dan je bedoelt volgens mij.