PDA

View Full Version : HNGD: Epiphone G-400 Pro



RobinH
1 december 2012, 20:44
Hallo iedereen,
mijn eerste gitaar vond ik een topic niet waard, maar deze wel :). Vandaag gekocht. Helaas kleine schade eraan. Maargoed, daar zie je niets van.

http://img685.imageshack.us/img685/2388/20121201132213.jpg

Zoals jullie zien de standaard kleur rood :).

Setje snaren er gelijk bij gekocht, nu alleen nog een band nodig...

macwilliams
1 december 2012, 21:05
Gefeliciteerd Robin,
Vergeet je de deurtjes niet dicht te doen? Staat zo slordig ;)

RobinH
1 december 2012, 21:15
Haha, ik vergeet ze inderdaad altijd dicht te doen ;). Gelukkig staat de gitaar voor de grootste puinhoop.

nickofzo
1 december 2012, 21:29
Dat ziet er verdomd lekker uit zeg :D

RobinH
2 december 2012, 16:23
En zo speelt die ook. Hoewel ik nu, na anderhalve dag spelen, wel zere vingertoppen begin te krijgen! Net nieuwe snaartjes erop gezet, dus krijg af en toe rust met t stemmen ;P. Dit is nou een lekkere gitaar :D. Fijner dan die Gibson SG van mijn gitaarleraar waar ik een lesje op heb gespeeld.

The Running Man
2 december 2012, 17:41
Gefeliciteerd ermee.
Koop meteen een setje straplocks.....
Kan je gitaar niet uit de band vallen, altijd plezierig met een gelijmde hals.


Hallo iedereen,
mijn eerste gitaar vond ik een topic niet waard, maar deze wel :). Vandaag gekocht. Helaas kleine schade eraan. Maargoed, daar zie je niets van.

http://img685.imageshack.us/img685/2388/20121201132213.jpg

Zoals jullie zien de standaard kleur rood :).

Setje snaren er gelijk bij gekocht, nu alleen nog een band nodig...

RobinH
2 december 2012, 17:45
Daar zat ik ook al aan te denken ja. Of aan die planet waves straps, die hebben ook een speciaal systeem die die functie moeten overnemen dacht ik. Of werkt dat niet?

Bassa
2 december 2012, 17:49
Gefeliciteerd!
Die planet straps vind ik lelijk. Koop een mooie strap en een setje straplocks of gebruik grolsch ringetjes;)

The Running Man
2 december 2012, 17:50
Weet niet of Planet Waves systeem lekker aansluit bij de knop/steun die achter op de hiel van de hals zit.

RobinH
2 december 2012, 17:55
Oké. Mooi of lelijk is natuurlijk een eigen smaak. Ik ga nog een keer kijken voor een strap. Voorlopig speel ik toch het liefst zittend. Strap locks zijn denk ik wel de mooiste oplossing als ik een strap heb. Alleen zal vast wel iets kosten.

Bassa
2 december 2012, 17:57
ietsjes meer dan een tientje :)

RobinH
2 december 2012, 18:00
Ah, valt mee. Op dit moment kan ik het nog ff niet uitgeven, weet niet hoeveel ik voor mijn ST-203 terug krijg. Als ik zin heb om een band te kopen zorg ik wel dat ik iets van budget reserveer voor de strap locks, dan neem ik die dan ook gelijk mee.

Edit: // vraag opgelost, eigen foutje //

o0rollo0o
2 december 2012, 19:20
Strapslock zitten gratis op die bierflesjes van grolsch

Exi
2 december 2012, 19:22
http://www.sunsetstudio.net/images/straplocks.jpg

;)

RobinH
2 december 2012, 20:01
Kan ook, en rood valt natuurlijk niet op. Maar om er nou speciaal Grolsch voor te gaan kopen... ;)

R.J
2 december 2012, 20:15
Kijk, een bekende gitaar :) Mijn beste vriend heeft die ook, fijn dingetje.
Alleen hij heeft 'm inmiddels opnieuw geverfd (zwart met glitters) en er een bigsby op gezet. (oja, en paf pro en super distortion)

Maar zeker een goede gitaar. Vond 'm in dat rood mooier dan wat ie nu heeft tbh :P

RobinH
2 december 2012, 20:18
maar de mooiste versie vind ik toch echt die '66 silverburst. Andere slagplaat, en dan natuurlijk in silverburst. Wel zelfde elementen enzo. Als ze die hadden, had ik die meegenomen, ook al is die gitaar duurder :). Helaas alleen bij Thomann.de gezien :(. En ik vind rood ook wel mooier dan zwart. Rood heeft toch iets.

o0rollo0o
2 december 2012, 21:00
Kan ook, en rood valt natuurlijk niet op. Maar om er nou speciaal Grolsch voor te gaan kopen... ;)

Geef je t bier aan mij mag je de straplocks houden:p

frekie
2 december 2012, 22:35
Er staat ergens een interview met Joe Bonamassa online, die doet ook de Grolsch truc op zijn peperdure vintage Gibson. En hij drinkt niet eens bier... (zucht) de R&R is dood....

RobinH
3 december 2012, 17:23
Rollo, ik koop liever iets beters als ik bier koop ;). Ach, ik zie wel :P. Voorlopig gewoon zonder band spelen.