PDA

View Full Version : Kodaline - All I want video (Gitaar/vocal/piano)



savale
1 december 2012, 15:35
Weer wat leuks in elkaar geknutseld. Ik ben benieuwd of het smaakt :) Kritiek is meer dan welkom, ook op de opname / productie. Ik wil me daar namelijk wat meer op gaan richten, dus ook nieuw talent is een keer welkom :)


http://www.youtube.com/watch?v=MZzxHmNHmBo

Duhsjaak
2 december 2012, 16:05
Hi S
Wat gek dat hierop nog niet is gereageerd.

Misschien heb je het al eens langs zien komen; ik heb een lijstje dat ik vaak aan mensen voorhoud. Wordt hier wel het gay lijstje genoemd. Ik kan de humor daarvan wel inzien.

Daarin staan een aantal heel nuchtere vragen, bedoeld om je er toe uit te nodigen eens na te denken over je muziek (sport, schilder- of plateelwerk, noem maar op).

Ik ben bijna in de verleiding om hem hier ook te zetten, maar laten we het omdraaien: vraag er maar om als je daar eens mee in de weer wilt gaan.

Componeren is deels mazzel en inspiratie, maar ook in belangrijke mate een gevolg van de richting die je kiest voor je muziek. Dat je daaraan richting kunt geven lijkt voor veel mensen een verrassing.

Een compositie is altijd een compromis. Wil je hoogst origineel in de weer zijn, dan is je werk lastig toegankelijk en voor een beperkt publiek. Is je compositie erg makkelijk toegankelijk, dan wordt het een 13 in een dozijn flutding dat in ieder geval de potentie heeft om behoorlijk te verkopen. Artistic merit? Schrijf het maar op je buik.

Dat is waar dat lijstje handig te pas komt. Want je lijkt niet echt een keuze te hebben gemaakt. En da's vreselijk jammer. Je barst van het talent. Bovendien geef je in je reactie op de post van Bibi blijk van een bijzonder to the point inzicht in waar veel van het andere commentaar op spaak loopt.
De beroemde vorm & inhoud discussie.

Ik hoop dat ik je met dit uitwaaierende betoog uit te nodigen eens rustig na te denken over je muziek en wat je er mee wilt.
Ik hoor een heel talentvolle gast met een liedje dat het in zich heeft te verkopen als een gek. Misschien iets meer tanden laten zien? Terwille van de commercie, als je dat zou willen?

Maar ook dat is een puur persoonlijke kwestie. De zeer introverte shoegaze singer/songwriter heeft altijd een heel eigen publiek.
Leve de shoegaze, want ik hoor daar zeker bij!
Maar eerst zet ik m nog maar eens effe op!
De buren zijn ergens sinterklaas aan het doen dus het knoppie kan op eh..... nou ja, 10 dan maar.

Vriendelijke groet, Gus

savale
3 december 2012, 13:05
Hoi Gus!

Ik heb al heel wat waardevolle commentaren van je gezien, maar het "gay lijstje" ken ik nog niet volgens mij, dus kom maar op! :)
Ik moet in ieder geval toegeven dat ik me vaak drukker maak over de vorm dan de inhoud. Ik vind het eigenlijk vooral erg leuk om lekker bezig te zijn en ook met andere muzikanten iets leuks te maken.
Ik schrijf ook zelf wel nummers, maar ik heb vaak de moed nog niet om het aan anderen te laten horen. Het zou denk ik wel een goede en logische stap zijn en me ook meer aan het denken zetten over de inhoud en wat ik ermee wil bereiken.
Bedankt in ieder geval!

De groetjes uit Wilnis :)

benwave
3 december 2012, 14:04
Guus , we hebben hier te maken met een cover, ik heb de indruk dat je denkt dat het om een zelf geschreven nummer gaat van Savale.

Ik zelf vind het wel zòn een een slecht nummer, wat een vreselijk klef liedje, wat een galbalkje van een song.
Wat mijn betreft gaat dit smakeloze dingetje gelijk in de top vijf van slechtste nummers ooit gemaakt.
Wat zullen ze gelachen hebben bij Kodaline dat ze hier geld mee hebben verdiend.

Nekojiru
3 december 2012, 18:03
Supermooi! Prachtige mix ook. Heel knap gemaakt!!

Herman
3 december 2012, 20:00
Ik zag hem afgelopen weekend al staan maar moest nog even reageren, dus bij deze!

Vind het erg netjes, goed opgenomen en mooi gefilmd! Ik vind de mix inderdaad ook erg lekker werken. Hoe lang ben je bezig met zoiets? En probeer het gewoon eens met een van je eigen liedjes joh, ben benieuwd!

Duhsjaak
3 december 2012, 21:05
Guus , we hebben hier te maken met een cover, ik heb de indruk dat je denkt dat het om een zelf geschreven nummer gaat van Savale.

Ik zelf vind het wel zòn een een slecht nummer, wat een vreselijk klef liedje, wat een galbalkje van een song.
Wat mijn betreft gaat dit smakeloze dingetje gelijk in de top vijf van slechtste nummers ooit gemaakt.
Wat zullen ze gelachen hebben bij Kodaline dat ze hier geld mee hebben verdiend.

Hi Ben
Inderdaad, helemaal stom natuurlijk dat ik niet heb doorgehad dat het om een cover ging.

In feite bedoel ik ongeveer hetzelfde als jij. Maar omdat ik uit Noord Holland kom, doe jij het wat subtieler (:seriousf:) dan ik.

Ik geloof helemaal in het talent, maar vond het lied akelig en stuurloos. En niet in lijn met de mogelijkheden van Savale. Die heeft hier al eens vaker heel fraaie dingen gepost.

Ik zal toch eens achter het origineel aangaan. Weten hoe je het niet wilt, kun je ook wat van opsteken tenslotte.

@Savale
Ga hier mijn gedachten eens over laten gaan en zend dan wel even een PMmetje/persoonlijk bericht.
Ik hoop alleen dat je de koers van kleine liedjes aanhoudt tot dat je de betere keus ontdekt, want wàt een behoefte ontstaat er hieraan als tegenwicht van het hersenloos melodieus gegil van Hollent's kot tellent.

Mensen zijn ondertussen zo vaak voorgelogen door het grote talent en de wereldklasse coaches, dat er steeds meer vraag naar eerlijkheid en geloofwaardigheid ontstaat. Ik hoop dat jij daar de vruchten van gaat plukken.
Vriendelijke groet, Gus

savale
4 december 2012, 10:34
@Herman: het is in 1 (lange) avondje uitgedacht en opgenomen. Het is allemaal de eerste of 2e take. Daarna nog wel een aantal uur bezig geweest met de mix en het filmpje monteren. Volgende wordt hopelijk een eigen nummer dan inderdaad!

@Gus: ik heb een zwak voor kleine liedjes, maar ik voel de laatste tijd ook de kriebels voor soul / funk. Echter heb ik daar echt nog geen kaas van gegeten, dus dat komt voorlopig ook totaal niet van de grond. Misschien eerst maar eens een paar nummers (af)maken in de stijl die ik beter beheers :)
Ik heb nu trouwens al een aantal maanden zangles en daar oefen ik juist wel de uithalen en hoge noten zonder kopstem te gebruiken. Ik oefen liedjes zoals Superstition van Stevie Wonder. Ik vind dat geweldig om te zingen, maar zoiets zelf begeleiden op de gitaar lukt me gewoon niet.

titzenpitzer
4 december 2012, 13:41
Wauw zeg, supermooi! Ik denk om een of andere reden meteen aan de film Garden State, zou er als soundtrack perfect bij passen! (en da's goed bedoeld, hé ;) )

Duhsjaak
4 december 2012, 14:21
Hi Sav
You got mail! Pmmetjes/Persoonlijke berichten.
Vond ik vroeger altijd hilarisch. Liep je tussen de middag buiten, riep zo'n suffe collega al van verre dat ie je een mail had gezonden. Lachen hoor. Afijn, nu ben ik ook zo'n sufkont.
Vriendelijke groet, Gus