PDA

View Full Version : heil talkbox



PT1989
1 december 2012, 15:17
Ik heb een free speech talkbox thuis liggen, maar dat is een ***ding. nu heb ik voor mijn band een goede talkbox nodig dus dacht ik aan de HEIL. We hebben een PA dus dat is geen punt, maar hoe werkt dit? Wat ik van internet snap is dit: Head-talkbox-cab zodra je de talkbox aanzet gaat de cab uit en komt het geluid door de slang.... klopt dit?? iemand ervaring met de HEIL of de Banshee? of misschien zelfs de framptone

zoon van Piet
1 december 2012, 17:56
Ja, het zijn ondingen ;)
onhygiënisch en onpraktisch!

Head>Heil>cab, idd. en grote kans dat je de talkbox opblaast als je er een flinke amp op zet..
ook nog kans dat je amp/speakers/geluid naar de klote gaat vanwege de langere speakerkabels. reden voor mij om destijds te kiezen voor een speciaal ampje voor de talkbox. elk klein oefenampje voldoet, transistor of buis maakt niet uit, goede of slechte sound evenmin, alles klinkt immers naar jouw bakkes ;)

Winger
1 december 2012, 22:40
Heb zelf een Banshee. Vindt t een veiliger alternatief. Geen risico vwb het opblazen van je amp e.d.

PT1989
2 december 2012, 14:11
oke maakt het uit welke head ik boven de Heil zet>? qua wattage dan ?

zoon van Piet
2 december 2012, 14:45
Laag wattage! De driver in zo'n ding heeft een hoog rendement, maar een laag vermogen. Met een tien watt ampje kun je de vullingen al uit je kiezen laten springen.

Eigenlijk is die banshee een veel praktischer oplossing: eigen amp aan boord, kan zo tussen je effecten.

PT1989
2 december 2012, 15:03
wat zijn de voordelen van de banshee2 ?? die werkt toch hetzelfde als de danelectro free speech

Winger
27 februari 2013, 10:26
Banshee2 kan ook parallel signaal geven. D.w.z. talkbox en gitaar sound tegelijk (A/B/Y). Banshee 1 doet of/of (A/B).
Tenzij je de Banshee 1 in een parallele effect loop gooit. Dan'is het Banshee2 kunstje ook mogelijk.

miyaru
27 februari 2013, 20:48
Ik heb het veiligste alternatief, soms nog wel 2de hands te vinden: de talkbox van digitech. Niet helemaal zoals de Heil, maar veilig en hygienisch.......