PDA

View Full Version : Wonderspul !!!!!!!



Murdock
1 december 2012, 10:43
Hoi,

Op de hals van mijn Les Paul , zaten een aantal butsen waar ik me behoorlijk aan ergerde, heb geinformeerd , om de hals op nieuw te laten spuiten, maar dat was nogal een kostbare zaak.
Al surfend kwam ik op dit filmpje terecht. zie onderstaande.
http://youtu.be/R7r7CHn6Pkg

Heb toen het spul besteld, en ben er vorige week mee aan de slag gegaan, eerst rondom de butsen
die ene was best diep , goed geschuurd met fijn schuurpapier, daarna met cleaner schoongemaakt ,
en toen gepolishd tot 3 keer over. en waarempel de butsen waren weg.

Dus een regelrechte aanrader, voor iedere gitaar met butsen krassen etc.etc.

grtz

da Liks
1 december 2012, 10:49
tis niets meer dan gewoon polijsten als je t mij vraagt..

wietse
1 december 2012, 13:02
een pot commandant of een ander fijn polijstmiddel wat schuurpapier en zachte doeken daar kan het ook prima mee, als de butsen te diep zijn dan zal het echt niet lukken, dan ga je door de lak heen om de boel level te krijgen.

Murdock
1 december 2012, 14:17
een pot commandant of een ander fijn polijstmiddel wat schuurpapier en zachte doeken daar kan het ook prima mee, als de butsen te diep zijn dan zal het echt niet lukken, dan ga je door de lak heen om de boel level te krijgen.

Tja, dat wist ik niet.

macwilliams
1 december 2012, 14:25
Tja, dat wist ik niet.

Het is ook een leerproces ;)

wietse
1 december 2012, 14:44
Tja, dat wist ik niet.

zilverpoets werkt ook goed alleen is dat op oliebasis oid want het stinkt een uur in de wind, commandant is denk ik ook niet aan te raden op een nitro finish.
echt diepe putten vul ik op met superlijm dan glad schuren en polijsten dan zie je er eigenlijk niks van.
al die wondermiddeltjes voor wat dan ook hebben wel een goedkope tegenhanger.

telecastermaster
1 december 2012, 15:21
Wat is dan een vergelijkbaar product als dit wondermiddel dat ik in Nederland kan bestellen?

superfly
1 december 2012, 15:48
commandant is denk ik ook niet aan te raden op een nitro finish.

Wat verwacht je voor problemen dan? Ik polijst mijn met nitro gespoten gitaren altijd met commandant, nooit problemen mee gehad.

RS-Rik
1 december 2012, 16:27
Hetzelfde effect is te bereiken met een fijn schuurpapiertje (2000), grijze en witte autopoets. Eventueel aftoppen met turtle wax of iets met carnauba erin.

wietse
1 december 2012, 20:18
Wat verwacht je voor problemen dan? Ik polijst mijn met nitro gespoten gitaren altijd met commandant, nooit problemen mee gehad.


oke dat wist ik niet, ik nam aan dat commandant door zijn samenstelling wel eens agressief kon zijn tegen nitro finishes , niet dus, weer wat geleerd.

vulvasonic
2 december 2012, 01:07
Butsen zijn imo de wegwijzers op de gitaar. Ik zou ze niet eens weg willen halen. Ik heb er ook behoorlijk veel. Zo voel ik precies waar ik op de hals ben. Ik koester ze. Ik vlieg zo van de ene buts naar de andere. Soms fixeer ik mijn duim in zo'n deuk om vanuit die positie mijn dingetjes te doen. Iedere buts voelt anders. Ik koester ze. Ik hou van ze.
Maar goed, dat ben ik. :D

aaronstonebeat
2 december 2012, 01:42
Volgens mij is die buts niet echt weg in dat filmpje, je moet wel goed kijken; lijkt me flessentrekkerij.
Blanke nagellak van de Action is voor mij de oplossing bij dit soort dingen, en wat fijn schuurpapier en Commandant.

Murdock
2 december 2012, 10:19
Zolang de neck maar enigszins vrij is, van dat soort toestanden