PDA

View Full Version : strat pickups voor max 200€



smullie
1 december 2012, 01:55
Ik ben jarig geweest en mijn liefste moeder wil me een cadeau doen van ongeveer 100€. Ik kan haar natuurlijk toch niet teleurstellen en dus heb ik toegegeven en mag ze...:hippie:

Ik heb er lang over nagedacht en bedacht me dat ik van de gitaren die ik heb meestal mijn MIM std stratje pak. Het is de minst dure van mijn gitaren, maar ze voelt in mijn handen het best aan. Ik heb onlangs eens de kans gehad om met een andere strat te spelen waarin opmerkelijk betere pickups zaten. Ik heb geen idee welke, maar ik weet nu dat het beter kan.

Soit, ik gun mezelf nog een 100€ bovenop de cadeau van mamalief en dus is het budget 200€. Ik heb er nu een avondje googlen, youtube en forumszoeken op zitten en eerlijk gezegd zie ik het bos niet meer door de bomen.

Voor hardrock en metal heb ik andere gitaren. Het mag een bluesrockding worden. Ik zie de Fender custom shop pickups en daar kan ik wel een keuze uit maken. Ik kwam bij SD uit op "Seymour Duncan SSL-1 Set California". Dan kwam ik toevallig bij Kinman uit, maar dat is natuurlijk weer een beetje duurder en ik ben van nature een beetje gierig. Dat kan zonder al te veel probleem , maar dat moeten ze dan wel waard zijn. Dat ze noiseless zijn is wel heel mooi meegenomen.

Dus concreet: wat zouden jullie kopen voor ong 200€? Zijn de Kinmans (de blues of de woodstock reg) die 100€ extra waard? Heb ik niet de beste mamma? Welke merken kijk ik geheel onterecht over het hoofd?

arjanb01
1 december 2012, 08:11
Schat van een mens, die ma van je! Ik zou fender cs 69ers of rumpelstiltskins experience pu's on line bestellen uit amerika, 200 dollar, dus minder dan 200euro!

cale0
1 december 2012, 09:22
Schat van een mens, die ma van je! Ik zou fender cs 69ers of rumpelstiltskins experience pu's on line bestellen uit amerika, 200 dollar, dus minder dan 200euro!

Dan kan je nog bedrogen uitkomen ivm invoersheffingen enzo ;)

arjanb01
1 december 2012, 09:38
Ook als je ze per post laat komen? Duurt iets langer maar dan betaal je geen invoer, toch?

hs0504
1 december 2012, 10:30
Ik heb die Kinmans (Avn62) gehad. Klinken erg mooi maar zijn ook super aanslag gevoelig. TE gevoelig wat mij betreft. Ik heb nu al een tijd de Dimarzio Area's (61) en daar ben ik erg enthousiast over. Klinken fantastisch, mooi helder en warm en ze zijn bovendien noiseless. Ruim onder de 200E als ik me niet vergis.

savale
1 december 2012, 10:58
Kijk eens bij leosounds! Vallen ruim binnen je budged!

Bij sound demo's op de site krijg je wel een beetje een idee. Ik zou zelf voor één van deze setjes gaan:

Stratocaster "Vintage Player 1956 Classic"
Stratocaster "RedHouse"
Stratocaster "1962 ST Overwound"

jpdb
1 december 2012, 12:12
een hele leuke pickup set is verkrijgbaar bij tonefactory; de swing bluesbreaker, deze pickups zijn zeer goedkoop en kunnen concureren met de texas specials van Fender.

FruscianteFan
1 december 2012, 12:53
http://curtisnovak.com/pickups/str-v_set.shtml

Toffe gast die echt lekkere elementjes maakt. Stuur hem een mail met je wensen, en hij doet zijn ding ;)

smullie
1 december 2012, 23:58
merci voor alle reacties! Ik zal ze eens bekijken. Die Fender CS 69 waren mij ook al opgevallen... Het hoeven geen noiseless pickups te zijn. Ik treed er niet mee op en heb me er eigenlijk tot nu toe niet aan geërgerd...

Maar ik ga zeker die andere eens wat opzoeken en bekijken... Ik laat weten wat het geworden is!:ok:

thierry1982
2 december 2012, 00:01
Bg-pups.com, goede elementen voor weinig,

The Underdog
2 december 2012, 00:49
seymour duncan hot rails

Stratman70
2 december 2012, 01:15
10 mensen vragen en je zult vast 10 verschillende meningen krijgen. Ik zweer bij Lace Sensor Gold pups, ook voor de wat stevigere sound.

Robin...
2 december 2012, 03:10
Als je voor weinig geld goeie pickups wilt hebben koop dan tonerider city limits. Had een jaar geleden ook andere pickups erin gegooid in me mim strat op advies van guitarchopshop en wat klinken ze toch verschrikkelijk goed. Als ik aan een artiest moet denken met de zelfde tone dan zal ik aan SRV, John Mayer denken voor de neck(zo goed vind ik ze). De bridge heeft nog wat meer bijt en is ook wat meer gewonde en dan krijg je meer een rock blues tone. Google wat erover je krijgt zeker geen spijt van die pickups.

Exi
2 december 2012, 12:23
+1 voor de Fender CS 69s
Maat van mij heeft ze in zijn strat zitten (wel MIA), geweldige elementen.

peter_heijnen
2 december 2012, 12:36
Tesla, doet ondanks de prijs niet onder voor de dure jongens volgens zeggen. Als ik zelf een setje nodig zou hebben zou ik deze wel willen proberen. Webshop is overigens zeer ok.

http://www.tone-toys.com/shop/Strat-Pickups

stratman1976
2 december 2012, 13:30
Kijk ook eens op de site van bare knuckle pickups. Zit in Engeland. Ik ben uiteraard bevooroordeeld, ze klinken super. De mensen daar reageren zeer goed op mail en doen erg hun best om je te helpen. Wel iets boven je budget. Heb de veneer boards in m'n strat, heerlijk, veel definitie!

Kakihara
2 december 2012, 15:35
Ik blijf Bill Lawrence Wilde Pickups (http://wildepickups.com/Wilde_Bill_s_NF_Singles.html)aanbevelen tot er iemand ze daadwerkelijk koopt :D Zijn L-280s zijn fenomenaal in een strat. Een beetje dikker singlecoilgeluid, strat meets P90 haast, zonder de extra output en zonder ruis. Reggie Young (http://en.wikipedia.org/wiki/Reggie_Young) heeft ze al meer dan 10 jaar in zijn strat zitten: clippie (http://www.youtube.com/watch?v=nRxdixMc5nI)

rijsberman
2 december 2012, 17:15
Kijk eens bij leosounds! Vallen ruim binnen je budged!

Bij sound demo's op de site krijg je wel een beetje een idee. Ik zou zelf voor één van deze setjes gaan:

Stratocaster "Vintage Player 1956 Classic"
Stratocaster "RedHouse"
Stratocaster "1962 ST Overwound"

Ik heb de RedHouse. Heel, heel erg blij mee en erg goed enzo.

smullie
4 december 2012, 17:59
Ik heb net de Fender CS 69 pickups besteld. Daarnaast heb ik ook nog een slagplaat (tortoise op 3tone sunburst), pots (CTS), een schakelaar, een input, wat draad en shielding tape gekocht zodat ik de andere slagplaat er in zijn geheel kan afhalen en ik die dus ook snel terug kan plaatsen als dat gewenst is.

Ik weet nog niet of ik iemand ga zoeken die kan solderen ofdat ik het zelf aandurf. Ik heb het 1 keer gedaan toen ik mijn gitaarbouwpakketje ineengestoken heb, maar ondanks dat het wel werkte zag het er niet uit en was het heel slordig gedaan. Heeft iemand een idee wat het mij ongeveer zou kosten om dat door iemand te laten doen?

arjanb01
4 december 2012, 18:11
4 tientjes als je het bij een gitaarzaak laat doen, hooguit misschien wel minder ! En die CS 69ers planten in je 70ies strat, hemels, check dit filmpje maar eens, je gaat genieten:
http://www.youtube.com/watch?v=ZW9mklrC92A

Kakihara
4 december 2012, 18:44
Ik heb net de Fender CS 69 pickups besteld. Daarnaast heb ik ook nog een slagplaat (tortoise op 3tone sunburst), pots (CTS), een schakelaar, een input, wat draad en shielding tape gekocht zodat ik de andere slagplaat er in zijn geheel kan afhalen en ik die dus ook snel terug kan plaatsen als dat gewenst is.

Ik weet nog niet of ik iemand ga zoeken die kan solderen ofdat ik het zelf aandurf. Ik heb het 1 keer gedaan toen ik mijn gitaarbouwpakketje ineengestoken heb, maar ondanks dat het wel werkte zag het er niet uit en was het heel slordig gedaan. Heeft iemand een idee wat het mij ongeveer zou kosten om dat door iemand te laten doen?

Oefening baart kunst! Koop wat goedkoop draad en soldeer dat aan het een of ander vast :)

Exi
4 december 2012, 18:59
Inderdaad oefenen en vooral rustig aan doen. Je moet vooral niet haasten met dit soort klusjes.

Hier een voorbeeldje en tips van iemand die het wel aardig netjes doet:


http://www.youtube.com/watch?v=b1dE6IVGBVI

smullie
5 december 2012, 12:27
Inderdaad oefenen en vooral rustig aan doen. Je moet vooral niet haasten met dit soort klusjes.

Hier een voorbeeldje en tips van iemand die het wel aardig netjes doet:

http://www.youtube.com/watch?v=b1dE6IVGBVI

Die man doet het echt zo simpel lijken. Merci voor dit filmpje! Dit geeft me moed om er zelf aan te beginnen. En anders heb ik in het slechtste geval maar wat pots en schakelaars om zeep geholpen... :roll:

smullie
5 december 2012, 18:57
En ik heb net bericht gekregen dat ze opgestuurd zijn. Ik zal snel mogen zijn met oefenen wil ik het tegen dit weekend kunnen... ;)

wireman
6 december 2012, 22:28
Wat een grote condensator in dat filmpje joh... Zeker een PIO?

smullie
9 december 2012, 21:20
Ze zijn gisteren namiddag toegekomen... Ik laat iets weten als ze erin zitten.:cheerup:

smullie
12 december 2012, 01:12
ik ben er aan begonnen, maar ik doe het traag en stap voor stap. Op dit moment is alles in de slagplaat gevezen, zijn de pots geaard, zijn de aansluitingen tussen de pots en de schakelaar gemaakt en zit de condensator op zijn plek gesoldeerd. Ik ben redelijk content van de verbindingen die ik gemaakt heb. Zeker gezien ik er niet ervaren in ben. Het is in elk geval al een pak beter dan de eerste keer toen ik mijn LP zelfbouwkitje ineensoldeerde. Ik zal nog wel eens een fotootje nemen.

Wat moet ik nu morgen nog doen: de pickups zelf aan de schakelaar hangen en aarden, de andere slagplaat eruit halen, deze erin stoppen en de aarding aan de brug en de input eraan hangen. Ik ben echt benieuwd... Ik hoop dat het nergens verkeerd gegaan is...:hide:

smullie
12 december 2012, 23:43
Ze zitten erin, er is geen brom en het klinkt in alle standen.
Eerste indruk: veel meer hoog dan voorheen, maar zou dat misschien niet kunnen zijn omwille van de (nog niet goed) ingestelde hoogte van de pickups? (bedenk ik me juist, dus nog niet geprobeerd):dontgeti:

Tristan
12 december 2012, 23:58
Zou kunnen, gewoon een stuk omlaag draaien zou ik zeggen, overigens klinken de meeste elementen ook lekkerder als ze redelijk laag staan in mijn ervaring, Strat pickups al helemaal.

heavy-metal-thunder
30 december 2012, 16:01
Inderdaad oefenen en vooral rustig aan doen. Je moet vooral niet haasten met dit soort klusjes.

Hier een voorbeeldje en tips van iemand die het wel aardig netjes doet:


http://www.youtube.com/watch?v=b1dE6IVGBVI



heel goed filmpje, heb er veel van opgestoken. Vooral het tegenhouden van de draden met een schroevendraaier is voor mij een openbaring, probeerde dat altijd met mijn vingers wat vast en dat wordt heet....