PDA

View Full Version : Hallo, ik ben Ruben en ik zoek een rocksound met ballen!



bockstallica
29 november 2012, 15:01
Hey guys,

Ik ben Ruben, uit België.
Ik heb negen jaar in een thrashmetalband gespeeld, Skulltula.

Momenteel sta ik aan de start van een nieuw avontuur, een rockband à la Foo Fighters.
De songs beginnen stilaan vorm te krijgen, maar met de sound sta ik nergens.
Vandaar ook mijn inschrijving op dit forum.

Mijn gear:
- Versterker Marshall AVT 150H VALVESTATE 2000
- Gitaar ESP LTD EX351D
- Pedaal Digitech GNX3

Ik heb mijn materiaal destijds als jonge knaap bijeen gekocht, zonder ook maar enige kennis te hebben over gitaargeluid. Dat besef is er nu wel, maar de kennis nog niet.

Vandaar mijn oproep: ik wil als slaggitarist een stevige rocksound met ballen. Where to start?

Thx voor jullie tips!

Rock on.

Ruben

DvU
29 november 2012, 22:08
Wat dacht je? Ik stel de vraag op drie verschillende plaatsen in hetzelfde forum dan krijg ik eerder antwoord?

Maareh, welkom!

Duhsjaak
3 december 2012, 02:03
Hi B
Hartelijk welkom!

Persoonlijk heb ik het niet zo helemaal begrepen op doodshoofden en zo.
Pratend over vorm en inhoud vind ik dat tamelijk krampachtig gericht op vorm. En bovendien, als ik grafdelver had willen worden, had ik niet zo lang met mijn neus in de boeken hoeven zitten hè?

In die 9 jaar heb je vast wel eens wat opgenomen. Plaats je eens een stuk zwaar metaal in 'Sounds'?

Kunnen we kijken of jullie misschien de spreekwoordelijke uitzondering zijn die de regel bevestigt.

Succes met je zoektocht. Vriendelijke groet, Gus

Mesa-Man
3 december 2012, 08:55
Wellicht handig om te vermelden wat je budget is.. en of het 2e hands mag zijn of wil je nieuw?

Pick-Mane
9 december 2012, 15:59
Hi

Ik snap er niks van wat wil die gaan maken muziek met ballen, in de meeste gevallen snap ik geen reet van wat die daar staan te roepen als ik die muziek beluister, maar ieder diertje zijn pleziertje.
Ik denk dat ik er al te oud ben voor deze muziek. Maar ik denk dat ze hier en daar in de handel wel wat vet spul hebben met effecten in die ze gebruiken in deze ballen muziek. Anders eens effectenpedaal kopen die je aan je PC kan pleuren en dan maar op het web zoeken naar effecten.
Maar da heeft hij al, lees ik.

En voor de rest Hoi