PDA

View Full Version : Fender Noiseless covers: waar te koop



DarknessAwaits
29 november 2012, 13:21
Ik ben op dit moment bezig een bestaande gitaar (strat) van mij wat te herzien, andere body, andere hardware, etc. Eigenlijk blijft alleen de hals hetzelfde, en twee van de drie Fender Noiseless pickups worden herbruikt.

De oorspronkelijke gitaar was wit/beige/undefined met een een pearl slagplaat, gouden hardware en off-white pickup covers. De nieuwe versie is knalgeel met een zwarte carbon fiber slagplaat en chrome hardware. De huidige pickup covers gaan daar uiteraard totaal niet bij.

Geen probleem dacht ik, bestel een tweetal singlecoil covers en klaar... Helaas hebben de Fender Noiseless pickups een afwijkende string spacing en ook nog een afwijkende hoogte. Waarschijnlijk zijn de binnenmaten ook nog net wat afwijkend.

Daarna ben ik begonnen met specifiek gaan zoeken covers voor de Fender Noiseless pu's... Helaas kunnen zowel GuitarSupplies als Tonefactory ze niet leveren. En de enige webshop waar ik alsmaar op uitkom is deze amerikaanse site (http://www.guitarpartsresource.com/covers_genuinefenderstrat.htm), waar ze ook nog niet eens op voorraad zijn. Daarnaast zou ik ze het liefst gewoon uit Nederland of in ieder geval EU willen halen.

Dus: wie heeft nog wat tips? Ik zoek twee zwarte, voor het hals- en middenelement.