PDA

View Full Version : Info gezocht over Fender Stratocaster MIJ 1995/1996



thierry1982
29 november 2012, 08:58
Goedemorgen,

Ik heb van de week via Marktplaats een hele mooie Fender Stratocaster MIJ bouwjaar 1995/1996 op de kop getikt. De gitaar is nagenoeg krasvrij, gisteren de gitaar ingeplugd in mijn versterker, vind ik hem toch wel erg dun klinken. Iel is het goede woord.

Weet iemand zo wat er toentertijd de standaard pickups waren?

Pat85
29 november 2012, 17:57
Waarschijnlijk heb je niet veel aan dit antwoord, maar de singlecoil in de Neck positie van mijn Fender Jag-Stang, ook Japans, uit ongeveer die periode, klinkt ook lang niet zo dik/warm als ik vind dat een strat element moet klinken. Deze SC is schijnbaard de standaar toegepaste PUP in MIJ/CIJ strats.

Hendriks
29 november 2012, 18:37
Even de neckpocket bekijken welk typenummer hij heeft , daaruit kun je de elementen achterhalen. TX is Texas Special , DEX is DiMarzio en nog wat andere opties.

vulvasonic
29 november 2012, 20:58
Had je eerder een gitaar met humbuckers wellicht?
Mijn eerste gitaar was een goedkope SG kopie met humbuckers. Na een jaar was ik klaar voor een volwassen gitaar. Dat werd een echte Fender stratocaster. Toen ik thuiskwam en de gitaar op mijn versterker inprikte schrok ik me helemaal kapot! Weg met dat dikke, vette, luide, brullende geluid. Wat ik hoorde was een dun, schel kutgeluid met veel minder volume.

Lag niet aan de kwaliteit van de elementen of de gitaar an sich, maar puur aan het type gitaar.

Ik beweer niet dat dit jouw probleem is, maar een vergelijkbaar scenario kan ik ook niet uitsluiten. Vandaar de vraag.

Overigens zijn de Japanse single coils over het algemeen inderdaad minder van kwaliteit dan de Amerikaanse versies. Dat dan weer wel.

Hendriks
29 november 2012, 22:16
Veel Japanse Fenders , hebben USA pickups , alleen de goedkopere modellen hebben japanse .

thierry1982
1 december 2012, 13:46
Ik speel eigenlijk nagenoeg altijd op een Strat. De afstelling is in ieder geval niet optimaal.

Achterop de nek staat niets; die staat op de headstock t serial, made in japan.