PDA

View Full Version : Marshall JTM60 presets?



Thomaskroon
28 november 2012, 21:41
Hallo,
Ik heb mijn versterker, de marshall Jtm60 een 2/3 maand geleden gekocht.
Ik ben nu al een paar weken opzoek naar Presets Voor deze versterker maar kan het nergens vinden kan iemand me misschien hiermee helpen :???:

Agent_Smith
29 november 2012, 09:42
Hallo,
Ik heb mijn versterker, de marshall Jtm60 een 2/3 maand geleden gekocht.
Ik ben nu al een paar weken opzoek naar Presets Voor deze versterker maar kan het nergens vinden kan iemand me misschien hiermee helpen :???:

De JTM60 / JCM600 is geen vintage versterker, maar dat terzijde.
Ik heb de vele jaren op de JCM600 top gespeeld met veel plezier en zonder problemen. Het enige wat eraan mankeert vind ik is dat ze wat weinig low end hebben.
JTM60 2x12 combo ook nog gehad, maar die had wel last van oververhitting.

Maar eh, presets? Hoezo presets? Het is in opbouw gewoon een 'ouderwetse' 2-kanaals buizenversterker. Dus gewoon inpluggen en aan de knoppen draaien tot je geluid goed / naar je zin is. Hangt ook erg af van de gebruikte gitaar en speakers dus richtlijnen zijn er niet. Of wil je het geluid van een idool imiteren? Als dat zo is: laat dat idee varen en ontwikkel je eigen smaak. :)

Thomaskroon
29 november 2012, 12:03
De JTM60 / JCM600 is geen vintage versterker, maar dat terzijde.
Ik heb de vele jaren op de JCM600 top gespeeld met veel plezier en zonder problemen. Het enige wat eraan mankeert vind ik is dat ze wat weinig low end hebben.
JTM60 2x12 combo ook nog gehad, maar die had wel last van oververhitting.

Maar eh, presets? Hoezo presets? Het is in opbouw gewoon een 'ouderwetse' 2-kanaals buizenversterker. Dus gewoon inpluggen en aan de knoppen draaien tot je geluid goed / naar je zin is. Hangt ook erg af van de gebruikte gitaar en speakers dus richtlijnen zijn er niet. Of wil je het geluid van een idool imiteren? Als dat zo is: laat dat idee varen en ontwikkel je eigen smaak. :)

Hallo Agent_Smith
Ik wist niet dat het geen vintage versterker was maar ik bedankt je voor de reactie. Met de 'presets' bedoel ik met het instellen van de treble, bass etc. voor verschillende geluiden, 'k vond het wel een beetje lastig instellen maar het went wel denk ik. ben trouwens wel op zoek naar het geluid wat jimi hendrix gebruikt in ''the wind cries mary'' zou je me hiermee kunnen helpen of word dit lastig ?
Hoop van je te horen
Thomas

ellisvertellis
29 november 2012, 13:02
Truukje bij de JTM60: Als je de parallelle FX-loop achteraan de amp verbindt met een kabeltje krijg je een boost die je kan regelen vooraan met de "effects"-knop.

Voor "the wind cries may" gebruik het 1ste (cleane) kanaal op 1/3, bas vol open (klopt wat Agent smith zegt: die amp heeft erg weinig low end), treble zo hoog als je oren het kunnen hebben en mid iets over de helft. Ook de boost volledig open om je toon wat aan te dikken, als je dat wil..

Ik ga ervan uit dat je een strat gebruikt. En dan nog is het erg afhankelijk van welke strat, maar deze setting werken bij mij wel goed. Wil je een dikkere toon, draai er meer mids in, dunner is dan minder mids.

Nu heb je een uitgangspunt, de rest moet je met je eigen oren doen. :-)

Succes Jimi!

Thomaskroon
29 november 2012, 15:40
Truukje bij de JTM60: Als je de parallelle FX-loop achteraan de amp verbindt met een kabeltje krijg je een boost die je kan regelen vooraan met de "effects"-knop.

Voor "the wind cries may" gebruik het 1ste (cleane) kanaal op 1/3, bas vol open (klopt wat Agent smith zegt: die amp heeft erg weinig low end), treble zo hoog als je oren het kunnen hebben en mid iets over de helft. Ook de boost volledig open om je toon wat aan te dikken, als je dat wil..

Ik ga ervan uit dat je een strat gebruikt. En dan nog is het erg afhankelijk van welke strat, maar deze setting werken bij mij wel goed. Wil je een dikkere toon, draai er meer mids in, dunner is dan minder mids.

Nu heb je een uitgangspunt, de rest moet je met je eigen oren doen. :-)

Succes Jimi!

Hallo ellisvertellis,
Heb het ''trucje'' en het geluid net geprobeerd, het wil super (:
Erg bedankt voor deze informatie ga er zeker vaker mee expirimenteren
Hoop ooit weer eens van je te horen!
Thomas