PDA

View Full Version : Shine on...repetitie



pasqual
28 november 2012, 21:38
We zijn nog steeds met dit nummer bezig om het beter te krijgen. SOYCD is een ogenschijnlijk simpel nummer maar is eigenlijk verdomd lastig om in "the spirit" van Pink Floyd te krijgen. Maar we komen steeds een stapje dichterbij. Instrumentaal zijn we al goed op weg ( naar onze bescheiden mening:soinnocent: ), de zang verdient nog wat extra aandacht wat timing en tweede stem betreft. We merken wel dat je Shine On alleen maar beter krijgt door het gewoon te blijven repeteren en niet een maandje laten liggen en dan weer eens oppakken. Anyway, genoeg geluld:

http://www.youtube.com/watch?v=KQlpQXjSa18

Bassa
28 november 2012, 21:41
Ik kan m niet zien :( en ik zit gewoon op me laptop.

pasqual
28 november 2012, 21:46
Probeer nog eens, ik heb even een andere pagina ingeladen....sorry;)

Bassa
28 november 2012, 21:54
Tof gedaan:ok:

Jedeel
28 november 2012, 22:37
We zijn nog steeds met dit nummer bezig om het beter te krijgen. SOYCD is een ogenschijnlijk simpel nummer maar is eigenlijk verdomd lastig om in "the spirit" van Pink Floyd te krijgen.

Hoi Pascal.
Ik vind dat jullie er flink in geslaagd zijn!!
En in dit muziekgenre is het behalen en behouden v.d. "the spirit" vaak een probleem.
Wij spelen dit nummer ook met onze band (heerlijk om te spelen) maar je moet waakzaam zijn op de sfeer!!

Ik vind het een mooie uitvoering. Ook de sax aan het eind op de toetsen!

driftkop
29 november 2012, 02:10
Knap zonder te bewegen :ok:

pasqual
29 november 2012, 03:31
Bedankt jongens! Fijn om te lezen. @driftkop: was ook best moeilijk om 12 minuten zo stil te staan:soinnocent:

arnoldtims
29 november 2012, 10:45
Dit kan zo'n ongelofelijk zeik nummer worden als het slecht gespeeld word.
Maar ik vind dit goed neer gezet. alleen wordt het op het laatst soms een beetje rommelig en vind ik de sound van de toetsen niet erg lekker in het laatste stuk maar goed dat komt ook door de aanwezigheid van een echte sax
Toch een mooie uitvoering met goede zang ook.

Rizz
4 december 2012, 22:54
Heel erg op de goede weg, zou ik zeggen. Gezien mijn commentaar in je andere topic, geef ik dit een dikke duim (omhoog). Het enige waar ik me aan stoor, zijn de toetsen in het begin en na de eerste solo. Niet mooi en te hard in de mix, ook te kort geluid. Aan het eind juist wel goed.. Maar de rest is goed! Je geeft je eigen commentaar op de zang en die is terecht, dus daar heb ik niet zo op gelet..

Complimenten!

pasqual
4 december 2012, 23:21
Dank je Rizz. De toetsen is bij ons de eeuwige discussie. In het begin was het nog erger ( het trompet gedeelte ). Toen had hij een hoop sounds gestapeld die echt niet mooi waren. Het probleem zit 'm in de beperking van zijn synth's. Als je één geluidje veranderd van een bepaalde sound, veranderd dat ook bij andere settings. Vraag me niet waarom....zo is het mij uitgelegd in ieder geval.

De gitaar partij heb ik zo accuraat als mogelijk proberen te doen maar uiteindelijk sluipt er toch iets "eigens" in:soinnocent: wat volgens mij niet te voorkomen is. Alleen de sound worstel ik nog mee. Ik heb sinds kort een andere versterker ( kleinere ) die iets minder ballen heeft dus klinkt het allemaal iets dunner.
Te hard in de mix ligt puur aan de plaatsing van de opname apparatuur. Dit is een kwestie van even uit proberen. Persoonlijk stoor ik mij niet echt aan de balans.
Maar nogmaals bedankt voor het luisteren, het is niet niks om 12+ minuten te luisteren naar iemand anders' geworstel:cooler:

Han S
5 december 2012, 00:02
Hier krijg ik nooit genoeg van, klinkt niet 100% Floyd, maar de sfeer is net zo goed. Mooie gitaarpartijen, toetsen goed, prima zanger, hoewel hij in de hoogte wat aan zijn grenzen komt, drummer die tempovast is, ik vind het prachtig.

Nu nog opnemen zoals Floyd dat deed, het drumgeluid wat groter laten klinken (korte plate uit een Lexicon MPX110) en je bent Floyd the second. O ja, ik vergeet de bassist, valt niet op en zo hoort dat ook bij deze muziek, dus helemaal goed die man.

Ik zeg: doorgaan.

Rizz
5 december 2012, 08:22
Dank je Rizz. De toetsen is bij ons de eeuwige discussie. In het begin was het nog erger ( het trompet gedeelte ). Toen had hij een hoop sounds gestapeld die echt niet mooi waren. Het probleem zit 'm in de beperking van zijn synth's. Als je één geluidje veranderd van een bepaalde sound, veranderd dat ook bij andere settings. Vraag me niet waarom....zo is het mij uitgelegd in ieder geval.

De gitaar partij heb ik zo accuraat als mogelijk proberen te doen maar uiteindelijk sluipt er toch iets "eigens" in:soinnocent: wat volgens mij niet te voorkomen is. Alleen de sound worstel ik nog mee. Ik heb sinds kort een andere versterker ( kleinere ) die iets minder ballen heeft dus klinkt het allemaal iets dunner.
Te hard in de mix ligt puur aan de plaatsing van de opname apparatuur. Dit is een kwestie van even uit proberen. Persoonlijk stoor ik mij niet echt aan de balans.
Maar nogmaals bedankt voor het luisteren, het is niet niks om 12+ minuten te luisteren naar iemand anders' geworstel:cooler:

Geen dank en ik heb 'm idd helemaal geluisterd! Tis jammer dat je zo ver weg woont, had best wel willen komen kijken. Gitaar benaderd het geluid redelijk goed, mist idd een beetje ballen, maar is goed genoeg.. Zelfs bij Pink Project miste ik hier en daar wat en het is zo moeilijk om dichtbij die sound te komen dat ik hier alleen maar respect voor heb. De sfeer is idd, zoals Han zegt erg mooi en verveelt niet, 1 van de gevaren van dit nummer en van PF in het algemeen. Als je een keertje in de buurt speelt hou ik me aanbevolen!

pasqual
5 december 2012, 09:35
Bedankt Han voor de mooie complimenten!
@Rizz: ik zou graag eens buiten de provincie willen spelen maar dat is nog niet zo makkelijk te regelen, alleen al binnen de band.

Stratman70
7 december 2012, 01:44
Gaaf! Erg goed neergezet.
Ook hier hoor ik (aan het begin) soms iets (echt een tikje maar) te veel onrust of gehaastheid in je spel, daar waar Gilmour echt de rust en spanning goed opbouwde.
Stem van de zanger past er erg goed bij.
Genieten dit!!!

Mitch
7 december 2012, 16:10
Cool hoor. Erg moeilijk om dit écht goed te brengen. Wij zaten er ook over te denken om 't in een ingekorte versie te doen, voor in een toegift of zo, maar ik vrees dat dat niks gaat worden. De spanningsboog is zó belangrijk!
Enige puntjes van kritiek is het houterige timen van de toetsenist in de intro en het gemis aan dynamiek van de toetsen door het hele nummer heen. Het bijten en janken van de gitaar rond 6:20 mis ik een beetje en volgens mij zei de zanger "You miner for truth and solution" aan het eind :D Maar petje af hoor.

pasqual
7 december 2012, 18:32
Bedankt Stratman! Mooi om te lezen. Het "laidback" spelen is iets dat volgens mij pas echt lekker gaat als het nummer als vanzelf gaat. Dit bereik je alleen maar met iedere keer weer te oefenen. Het gaat steeds een stukje beter.
@ Mitch: Het engels qua uitspraak is inderdaad een issue bij ons. Hier moeten we voortdurend op hameren en gaat ook steeds wat beter.
Ik denk trouwens niet dat je dit nummer moet gaan inkorten want wat wil je in godsnaam weglaten? Je geeft zelf al antwoord:).
Wij spelen al een kortere versie: we laten de tweede gitaarsolo al weg ( zoals op de studioversie ) anders zit je rond de 15 minuten!
Dit schaadt het nummer overigens niet ( luister maar naar de PULSE versie waar dat ook is weggelaten maar waar weer een extra refrein is toegevoegd op het einde ).

Eigenlijk is alle kritiek hier wel terecht en wordt ook ter harte genomen. Kortom: oefenen, oefenen en oefenen:punk:.

Henri H
8 december 2012, 00:39
Gaaf hoor, geniet er echt van.
Op 9:11 hoor ik iets wat niet helemaal klopt, volgens mij gaat de toetsenpartij teveel met de gitaar mee daar, maar weet niet precies wat het is.
Af en toe hoor ik ook een ietwat "valsig" akkoordje, op 10:00 b.v., alhoewel hij op dat punt nog wel redelijk ok gaat, maar datzelfde akkoordje komt eerder in het nummer ook een paar keer langs, en dan is ie wat twijfelachtig, en inderdaad mag de gitaar wat dikker klinken.
Al met al zou ik willen dat ik zo goed kon spelen als jij, echt top man!

:ok: :ok: :ok: :D

pasqual
8 december 2012, 10:39
Bedankt Henri,
Ik heb even terug geluisterd maar hoor op 9:11 niets wat niet klopt. Het kan zijn dat je gelijk hebt. Dit zou ik aan onze toetsenist moeten vragen wat hij daar precies speelt. Op 10:00 minuten speel ik een C accoord ( powercord ). Feitelijk zou dit een C-min moeten zijn maar die speel ik bewust niet omdat ik dat een beetje vind wringen met de rest. Maar het zou best kunnen dat ik hier en daar een stukje iets anders speel als het origineel omdat ik het lied op gehoor heb uitgezocht en niet van papier omdat ik geen noten kan lezen en als je de accoorden en schema's opzoekt en uit print via internet kom je vaak rare interpretaties tegen en neem je fouten van anderen over.
Bedankt voor je feedback!

Jedeel
8 december 2012, 14:58
....

Op 9:11 hoor ik iets wat niet helemaal klopt, volgens mij gaat de toetsenpartij teveel met de gitaar mee daar, maar weet niet precies wat het is.
...


Precies op 9:11 zouden de toetsen een Eb-akkoord moeten spelen. Er klinkt m.i. iets anders....

edje kadetje
8 december 2012, 15:55
Bedankt Stratman! Mooi om te lezen. Het "laidback" spelen is iets dat volgens mij pas echt lekker gaat als het nummer als vanzelf gaat. Dit bereik je alleen maar met iedere keer weer te oefenen. Het gaat steeds een stukje beter.
@ Mitch: Het engels qua uitspraak is inderdaad een issue bij ons. Hier moeten we voortdurend op hameren en gaat ook steeds wat beter.
Ik denk trouwens niet dat je dit nummer moet gaan inkorten want wat wil je in godsnaam weglaten? Je geeft zelf al antwoord:).
Wij spelen al een kortere versie: we laten de tweede gitaarsolo al weg ( zoals op de studioversie ) anders zit je rond de 15 minuten!
Dit schaadt het nummer overigens niet ( luister maar naar de PULSE versie waar dat ook is weggelaten maar waar weer een extra refrein is toegevoegd op het einde ).

Eigenlijk is alle kritiek hier wel terecht en wordt ook ter harte genomen. Kortom: oefenen, oefenen en oefenen:punk:.

Uit mijn hoofd gezegd: op de delicate sound of thunder versie is 'ie ingekort (3e gtrsolo weg). Is de Pulse -versie niet juist de langere?

Ik speel hem zelf ook met m'n bandje. Ook zonder derde gtrsolo. En wij stoppen zo ongeveer bij de start van sax-solo. Ook wat ingekort dus.

pasqual
8 december 2012, 20:53
Uit mijn hoofd gezegd: op de delicate sound of thunder versie is 'ie ingekort (3e gtrsolo weg). Is de Pulse -versie niet juist de langere?

Ik speel hem zelf ook met m'n bandje. Ook zonder derde gtrsolo. En wij stoppen zo ongeveer bij de start van sax-solo. Ook wat ingekort dus.

Ik zeg het verkeerd: met de tweede solo bedoel ik geteld vanaf de solo na het intro, dus eigenlijk de derde solo. Die spelen we dus niet. Bij pulse gebeurt hetzelfde. Op het einde, na de saxsolo gaan ze bij pulse nog een refrein doen en dat laten wij weg, net als de studio opname. Dus eigenlijk spelen wij een combinatie van pulse en de studio opname.

edje kadetje
8 december 2012, 21:12
Ik zeg het verkeerd: met de tweede solo bedoel ik geteld vanaf de solo na het intro, dus eigenlijk de derde solo. Die spelen we dus niet. Bij pulse gebeurt hetzelfde. Op het einde, na de saxsolo gaan ze bij pulse nog een refrein doen en dat laten wij weg, net als de studio opname. Dus eigenlijk spelen wij een combinatie van pulse en de studio opname.

Dat is de 'delicate sound of thunder' versie. Althans wat betreft de volgorde en lengte. Qua sound is de 'delicate etc' wat bombastischer. Dit komt vooral tot uitdrukking in de tweede gitaar: tadadada - boem - tadadada - boem. Die boem is dan gespeeld door de 2e gitaar. Bij de pulse-versie (maar opnieuw uit mijn hoofd gezegd) spelen ze met z'n vijven en dus zonder 2e gitaar.

On topic: goed gedaan! Ik heb hem ergens halverwege uitgezet uit ergernis omdat wij het niet zo goed spelen.

Henri H
8 december 2012, 21:28
...Ik heb hem ergens halverwege uitgezet uit ergernis omdat wij het niet zo goed spelen.
:seriousf:

pasqual
8 december 2012, 22:13
On topic: goed gedaan! Ik heb hem ergens halverwege uitgezet uit ergernis omdat wij het niet zo goed spelen.

Dit is een groot compliment! :ok:

edje kadetje
8 december 2012, 23:18
Dit is een groot compliment! :ok:

Met de nodige zelfspot: dat hangt ervan af. ;-)