PDA

View Full Version : Flying V, kopen of niet



Carpe Diem
28 november 2012, 21:24
Hallo,

ik heb de mogelijkheid om goedkoop een Gibson Flying V te kopen.
Het is een gitaar uit 1982 met serienummer 81232033

Wat zou hiervoor een goede prijs zijn?

Orpheo
28 november 2012, 21:30
Drooool

Kopen

1200 a 1500 GOK ik

Sinner1980
28 november 2012, 21:51
Nice! Wat moet ie kosten??

Ik denk zelf ca €1400,-
Te gek, ik wil ook een V!

fantastik_badr
28 november 2012, 23:04
ik wil ook een V!

Is er een gitaar die jij niet wilt? ;)

Scarface
29 november 2012, 01:41
Kopen,als hij goedkoop is.Maar wat is goedkoop? Snap de vraag niet helemaal..Want je zegt dat je hem goedkoop kunt kopen.....

interessander
29 november 2012, 10:41
Hee de foto is weg zie ik, wel een heel mooi ding in ieder geval!
Mocht je hem nog niet kennen, check even http://www.flying-v.ch/ voor meer informatie over de verschillende soorten V's.

Wicked Willy
29 november 2012, 10:45
Alleen al voor de looks doen, de V is stiekem ook nog een veelzijdige gitaar......zittend spelen wordt alleen lastig ;-)

Harry
29 november 2012, 11:12
google even op foto's van J. Geils met zijn V en je weet dat het een zeer coole gitaar is.

Orpheo
29 november 2012, 12:54
Dit is een van de mooiste v's voor mij. Geen slagplaat.leuke top. Mooiste kop.ebben toets. Ik vind m grandioos. Altijd rond november december krijg ik waanzinnige gas voor een V. (Gek genoeg associeer ik sommige bands en artiesten sterk met een seizoen of maand en dit moment ban het jaar is dat the scorpions en msg...).

polviggen
29 november 2012, 13:01
Ik heb ook zo'n V uit begin Jaren '80, zonder slagplaat.
Bij de mijne is de hals uit maple, met rosewood fretboard.

muffstuff
29 november 2012, 13:04
ik zou em absoluut niet kopen, omdat ik het geen mooie gitaar vind. ik hoop dat je mijn mening wel meeneemt in je beslissing straks.

zoon van Piet
29 november 2012, 15:38
de V is stiekem ook nog een veelzijdige gitaar......zittend spelen wordt alleen lastig ;-)

Die woorden bleven even in mn gedachten plakken. want.. ze kloppen niet!
De vorm van een V is nou eenmaal uitsluitend als driezijdig te beoordelen en dat is tenminste een zijde minder dan vrijwel alle andere gitaarvormen. Per definitie niet veelzijdig, dus. ;)

en dan flikkert ie nog van je schoot af als je gaat zitten, ook...

vulvasonic
29 november 2012, 15:56
:seriousf:

De V
29 november 2012, 18:16
Wat moet je nou met een V?

V's zijn lelijk!

Sinner1980
29 november 2012, 19:50
Is er een gitaar die jij niet wilt? ;)

:D jawel hoor, zat zelfs!
Maar een knappe tele, esp eclipse, es 335 en een V wil ik uiteindelijk wel hebben; eerst maar mijn studie afronden en dan komt dat wel goed...ooit.

Een mens moet iets te wensen hebben toch? ;)

barno
29 november 2012, 20:08
Flying V is fantastisch, alleen jammer dat het ontwerp na 1970 is geannexeerd en verkloot door allerlei (semi) metal geboefte

Napoje
30 november 2012, 10:23
Zolang ze van korina zijn altijd +1. Ik vind ze niet mooi maar ze hebben enorm veel "mojo" en dat is ook wat waard.

snessiram
30 november 2012, 15:57
@TS: Ik kan me natuurlijk vergissen, maar de manier waarop je deze vraag stelt doet me vermoeden dat je de V overweegt omwille van de lage prijs, niet omdat je het een geweldige gitaar vindt... en dan koop je hem beter niet.

@Barno: De typische metal V's zijn toch eerder Jackson's of Esp's niet? Die modellen zijn typisch veel hoekiger/strakker/rechter/puntiger dan de klassieke Gibson V die wat dikker/lomper/ronder is. Een V ga je nu niet snel zien in een blues-band waarschijnlijk, maar ik vind een Gibson V persoonlijk meer passen in een rock-genre dan in een metal-genre (waar ik de puntigere variant beter vind passen).

Napoje
30 november 2012, 16:44
Toen de flying V werd bedacht bestond er nog niet eens zoiets als distortion. Gelukkig maakte Jim Marshall daarna hele slechte versterkers.

arcane
30 november 2012, 17:06
@TS: Ik kan me natuurlijk vergissen, maar de manier waarop je deze vraag stelt doet me vermoeden dat je de V overweegt omwille van de lage prijs, niet omdat je het een geweldige gitaar vindt... en dan koop je hem beter niet.

@Barno: De typische metal V's zijn toch eerder Jackson's of Esp's niet? Die modellen zijn typisch veel hoekiger/strakker/rechter/puntiger dan de klassieke Gibson V die wat dikker/lomper/ronder is. Een V ga je nu niet snel zien in een blues-band waarschijnlijk, maar ik vind een Gibson V persoonlijk meer passen in een rock-genre dan in een metal-genre (waar ik de puntigere variant beter vind passen).

Flying V niet in een bluesband?

http://www.youtube.com/watch?v=-TkdHUZqRvM

snessiram
30 november 2012, 17:10
@Arcane: Haha, er zijn er altijd wel die niet de 'standaard' volgen, gelukkig maar :).

Oranjeaap
30 november 2012, 17:10
Zelfs Hendrix had een V.

Trouwens, de vorm van een gitaar bepaald niet of deze geschikt is voor blues of niet. De orignele V's hadden PAF's en waren dus net zo geschikt voor Blues als bijvoorbeeld een Les Paul.

Napoje
30 november 2012, 17:24
http://www.guitar-list.com/sites/default/files/Giant_V.jpg

Zelfs hobbits spelen er op!

Carpe Diem
1 december 2012, 09:50
heb hem uiteindelijk niet kunnen kopen. de V was onderdeel van een executieveiling waarbij ik zelf helaas niet kon bieden. de gitaar is verkocht voor € 725. niet een hele slechte prijs lijkt mij.

hier nog een foto voor de liefhebbers. persoonlijk vind ik het jammer van de EMG in de brug, maar die kan je natuurlijk wel vervangen.

http://i612.photobucket.com/albums/tt206/Willem12982/4BD54E50-D153-4E60-B7B7-91BB08EF0993-7430-0000067839A0351E.jpg

polviggen
1 december 2012, 20:46
rare plaatsing van dat staarstuk ook.

Midwolda
1 december 2012, 21:02
Moet je de V van Lonnie Mack hebben, da's pas een raar staartstuk...

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQq3f8K0DvLRziR_h4OHE4b2NU64WL_c M0rB67vKmaIzXs_OQznMhUsGJK-

interessander
1 december 2012, 22:36
Aparte EMG ook met dat grote logo, is dat een van de eerste modellen? Ik meen die ook eens op een Galama gezien te hebben.

Rinze
2 december 2012, 00:34
Ik heb hier ook nog zo'n oude EMG liggen, moet standaard op 18 volt.

von haulshoven
2 december 2012, 11:06
ik heb 3 V`s nog 1 erbij en ik heb ww.

Carpe Diem
9 december 2012, 10:53
degene die hem wel gekocht heeft wil er al weer vanaf!!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=3

Orpheo
9 december 2012, 14:36
heb hem uiteindelijk niet kunnen kopen. de V was onderdeel van een executieveiling waarbij ik zelf helaas niet kon bieden. de gitaar is verkocht voor € 725. niet een hele slechte prijs lijkt mij.

hier nog een foto voor de liefhebbers. persoonlijk vind ik het jammer van de EMG in de brug, maar die kan je natuurlijk wel vervangen.

http://i612.photobucket.com/albums/tt206/Willem12982/4BD54E50-D153-4E60-B7B7-91BB08EF0993-7430-0000067839A0351E.jpg
al mijn alarmbellen gaaf af bij dit ding op deze foto zo. de emg is nog geen probleem maar de pots niet op 1 lijn, de brug die overduidelijk niet 'gibson' is en de tailstop die 'verkeerd' staat... ik zou wel meer foto's wllen zien om te zien 'hoe echt' hij is.

Orpheo
9 december 2012, 14:40
de brug en tailstop zijn duidelijk niet origineel. de achterkant heeft ook aardig wat bucklerash. no bloody way dat dat kreng 1700E waard is. 1100 max. die vent is niet goed bij z'n hoofd. zeker niet met dat element (geen echte dirty fingers; zie namelijk maar 1 rij polepieces ipv 2, vermoed dat 't een tim shaw is maar daarvoor moet ik 'm open trekken) en die brugpup is ook niet meer origineel.

nogmaals... die vent is gek (en denk na wat research dat ie wel echt is; had beter moeten kijken voor ik ging blaten ;) )

benwave
9 december 2012, 18:12
degene die hem wel gekocht heeft wil er al weer vanaf!!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=3

En zo is een paar honderd euro zo verdiend, ..simpel toch

soundbound
9 december 2012, 18:24
de slimmerd :)

Speeddemon
11 december 2012, 11:23
de slimmerd :)
Diplomatiek verwoord om iemand te beschrijven die er dik 1000 euro bovenop zet... :hide:

Vond de top an sich niet lelijk, maar ik heb toch meer met de V90 en de '67 RI V in wit (de laatste waarvan recent akte. :supercool: )

FunkyF
11 december 2012, 19:35
Laat ik dan als eigenaar van deze prachtige gitaar maar even reageren:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=1

Alle specificaties genoemd in bovenstaande advertentie zijn waarheidsgetrouw.
- Tuners en brug zijn van Schaller en dus niet origineel, maar staan wel prachtig op dit model.
- Brug pickup is een EMG
Verder is de gitaar origineel, het TP-6 tailpiece is van Gibson (zoals te lezen is in het Gibson Flying V boek ook op dit model geplaatst) en de Dirty Fingers neck pickup.

De vraagprijs is gebaseerd op dezelfde Gibson Flying V modellen uit ca. 1982 die momenteel en de afgelopen tijd op ebay en elders worden aangeboden. Momenteel worden er 3 op ebay aangeboden, waarvan 2 in dezelfde antique sunburst, voor respectievelijk 1.795, 1.850 en 1.950 USD.

Rest mij te zeggen dat de gitaar fantastisch klinkt en er nog zeer goed uitziet (met name die prachtige 'flamed maple top'), ondanks de slijtage op de achterzijde. Elk serieus bod neem ik in overweging.

Orpheo
11 december 2012, 20:20
Emg is niet origineel. Halspup mogelijk ook niet. Enorme bucklerash. Hardware ook niet origineel.

1800 dollar is 1440 euro.en dan is die gitaar in goeie staat. Dit is overpriced en dat weet je deksels goed. De dirty fingers pup is anders.

Dit is gewoon overpriced.veel te duur enhet gewoon niet waard.

D3nnis
11 december 2012, 20:33
Effe tussendoor: wat is het voordeel van het staartstuk dat zo ver naar achter geplaatst staat? Dan heb je toch een gigantisch flauwe snaarhoek over je brug?
Of hebben deze v's wellicht een andere halshoek, waardoor de brug veel hoger staat?

Speeddemon
11 december 2012, 20:40
De vraagprijs is gebaseerd op dezelfde Gibson Flying V modellen uit ca. 1982 die momenteel en de afgelopen tijd op ebay en elders worden aangeboden. Momenteel worden er 3 op ebay aangeboden, waarvan 2 in dezelfde antique sunburst, voor respectievelijk 1.795, 1.850 en 1.950 USD.
De vraagprijs van een white reverse V is op Ebay $1249; toch krijgt verkoper Erik op MP de zijne voor 650 euro nog steeds niet gesleten. Just sayin'... Markt in Amerika is heel anders dan hier.

Het omgedraaide zie je helaas ook (helaas, aangezien ik op zoek ben naar een early SF Princeton Reverb); in de US heb je voor $700-800 een late 70's en voor $1200 een drip-edge uit '68. Hier wordt er doodleuk 1000 euro geboden voor een late 70's model.

Anyway, 't is wat de gek er voor geeft, alleen jammer voor je dat men hier blijkbaar precies weet wat jij ervoor betaalt hebt. Dat zou tot daar aan toe zijn, ware het niet dat er een McDonalds-manager's maandloon verschil tussen die prijs en je vraagprijs zit. :soinnocent: ;)

(en @Orph; dikke +1. Van dollars euro's maken voor iets wat in niet vergelijkbare staat is, maar dat wel als argument gebruiken... :stop: )

FunkyF
11 december 2012, 21:05
De neck pickup is toch echt de originele Dirty Fingers pickup. Waarom op dit model het staartstuk verder naar achter is geplaatst is onduidelijk, maar geeft geen problemen. Hij speelt heerlijk.

1750 euro is slechts momenteel de vraagprijs. Elk serieus bod neem ik in overweging. Als gedurende de komende tijd blijkt dat men dit bedrag er niet voor over heeft zal ik misschien wat zakken in prijs. Maar er is geen haast bij, want hij speelt en klinkt fantastisch en het is tenslotte een vintage Gibson die over 10 jaar nog weer meer waard is.

Dat anderen de gitaar het geld niet waard vinden of het geld er niet voor (over) hebben, vind ik niet erg.
Het is gewoon een fantastisch mooi model van de Gibson Flying V uit de vroege jaren '80. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die deze mening met mij delen en geïnteresseerd zijn.

Jasper.
11 december 2012, 21:19
Maar begint dit nu niet een klein beetje Spam te worden? Een account maken om de gitaar hier te promoten?

FunkyF
11 december 2012, 22:08
Haha, uitgerekend iemand uit mijn eigen Wolvega die dat zegt...
Het account is gemaakt om wat over deze unieke en tevens prachtige gitaar te vertellen, en wat onduidelijkheden/onwaarheden bij mensen weg te nemen. Dat hij tevens op marktplaats te koop staat werd al scherp door anderen opgemerkt.

freakystyle
11 december 2012, 22:36
@FunkyF.. Wat mij betreft probeer je die gitaar hier overduidelijk te slijten danwel de hemel in te prijzen. Je hebt dat ding nog maar net en als ie zo geweldig is zou je hem wel houden toch? Ik zie hier handelaars gedrag, en nee doe maar niet hier.

Als je binnen nu en 2 jaar je vraagprijs voor die afgelikte boterham krijgt dan krijg je van mij er nog vijftig euro boven op.

Goedenavond

Orpheo
11 december 2012, 23:45
Die locatie vam de stoptail zie ik wel meer dus daar maak ik me geen zorgen om. De hoek zal iets flauwer zijn maar dat geeft een wat meer slinky feel met dikkere snaren.

Dat ie druipt van mojo en waarschijnlijk rockt als een tierelier staat buuten kijf. Je belachelijke vraagprijs daarentegen wel.

Braindead
11 december 2012, 23:52
@FunkyF.. Wat mij betreft probeer je die gitaar hier overduidelijk te slijten danwel de hemel in te prijzen. Je hebt dat ding nog maar net en als ie zo geweldig is zou je hem wel houden toch? Ik zie hier handelaars gedrag, en nee doe maar niet hier.

Als je binnen nu en 2 jaar je vraagprijs voor die afgelikte boterham krijgt dan krijg je van mij er nog vijftig euro boven op.

Goedenavond


Ouch, die kwam hard aan....

Orpheo
11 december 2012, 23:53
Goed. Voor het totaalplaatje. Dit is een echte dirty fingers pickup uit 1982 http://dantahoua.free.fr/Photos/dirty.jpg

Zoek de verschillen...
[Img]

Johannes
12 december 2012, 00:02
Goed. Voor het totaalplaatje. Dit is een echte dirty fingers pickup uit 1982 http://dantahoua.free.fr/Photos/dirty.jpg

Zoek de verschillen...
[Img]

Dirty fingers element ziet er origineel uit:

http://www.nationwideguitars.com/images/1981%20Gibson%20The%20V%20Sunburst%20023%20copy.jp g

Orpheo
12 december 2012, 00:20
Kan aan mijn bril of ogen liggen maar op de foto zie ik 1x schroef 1x slug. Ipv 3x screw.

FunkyF
12 december 2012, 00:28
@freakystyle: Ik probeer de gitaar niet hier maar op marktplaats te verkopen, daar staan namelijk de foto's, specificaties, informatie en kun je een bod uitbrengen of met mij in contact komen. En ik prijs hier de gitaar inderdaad de hemel in aangezien ik er op gespeeld heb en weet hoe hij klinkt, wat ik graag met anderen wil delen en waar dit forum bij uitstek zeer geschikt voor is lijkt mij.
Je vergelijking van mijn gitaar met een afgelikte boterham is weinig origineel en geeft aan dat je nog nooit een gitaar van deze klasse en uitstraling in handen hebt gehad.

@Orpheo: 'Dat ie druipt van mojo en waarschijnlijk rockt als een tierelier staat buiten kijf', is de meest treffende omschrijving van deze gitaar! De vraagprijs is hoog, maar die is eenvoudiger naar beneden bij te stellen dan naar boven.

@Johannes: De Dirty Fingers neck pickup in mijn Gibson Flying V is inderdaad origineel, wat ik al duidelijk had gemaakt.

nickofzo
12 december 2012, 02:57
Dat de gitaar meer waard word is overigens ook een mooi fabel. Vind jij maar eens een Gibson van 10 jaar terug die meer waard is geworden.

Speeddemon
12 december 2012, 09:51
Dat de gitaar meer waard word is overigens ook een mooi fabel. Vind jij maar eens een Gibson van 10 jaar terug die meer waard is geworden.
Ja maar Nick, deze is wel 30 jaar oud hè? :sssh: ;-)
Nogmaals, 't is wat de gek er voor geeft. Van de Flying V90 in Atomic Yellow zijn er maar 600 gemaakt; als je nou net iemand bent die dat ding zoekt, geheid dat je wil betalen. Maar die Reverse V vind ik wel het mooiste 'negatieve' voorbeeld; spuuglelijk toen ie uitkwam, limited of niet. En nog steeds spuuglelijk én onpraktisch. Nu moet je bijna Epiphone-prijzen vragen, wil je er nog vanaf komen.

@Orph, ik zag ook de hele tijd gewoon netjes 2 rijen 'screw-poles' dus die klopt gewoon.

D3nnis
12 december 2012, 12:13
Dat de gitaar meer waard word is overigens ook een mooi fabel. Vind jij maar eens een Gibson van 10 jaar terug die meer waard is geworden.

Mwah, het is iets langer dan 10 jaar geleden, 15 om precies te zijn, maar toen kocht je een Les Paul studio voor zo'n 1500 gulden, en die worden nu ook aangeboden tweedehands voor 600 a 700 euro, en dan hebben we het over een normale massaprodukt-studio dus er zullen toch ook wel gibsons zijn die wel meer waard zijn geworden?
Alhoewel meer waard....er word meer voor gevraagd, da's iets anders eigenlijk :)

nickofzo
12 december 2012, 20:17
Haha sorry jongens, dat was me stiekem een beetje ontgaan. Maar toch heb ik niet echt het idee dat de gitaren tegenwoordig nog veel stijgen in waarde. Want ook de gitaren die ooit extreem in waarde stegen stijgen mijns inziens ook niet meer zo hard. Ik kan er naast zitten.. :hide:

FunkyF
13 december 2012, 13:07
In Engeland wordt er momenteel ook een Gibson Flying V uit 1982 in Antique Sunburst aangeboden. Deze is origineel en nog in prachtige staat zo te zien:

http://www.guitarvillage.co.uk/product/12793-119/Gibson-The-V-Pre-Owned-1982-EC-Antique-Sunburst-Inc-Original-Case.aspx

1699 pond = 2100 euro

Speeddemon
13 december 2012, 13:47
In Engeland wordt er momenteel ook een Gibson Flying V uit 1982 in Antique Sunburst aangeboden. Deze is origineel en nog in prachtige staat zo te zien:

http://www.guitarvillage.co.uk/product/12793-119/Gibson-The-V-Pre-Owned-1982-EC-Antique-Sunburst-Inc-Original-Case.aspx

1699 pond = 2100 euro
2100 euro, geen buckle-rash, volledig origineel, 2x Dirty Fingers...
En aangeboden is niet hetzelfde als verkopen. Op 2dehands.nl staat al 2 jaar een Korg D16 harddiskrecorder voor 795 (dagwaarde ligt ergens rond de 200 euro). Als ik er 1 te koop aanbied voor 600 en die link van 2ehands vermeldt, doesn't make it 'right'. Catch my drift?
Ik denk als jij voor jezelf vrede met de vraagprijs zou hebben, dat je er niet hier herhaaldelijk op terug zou komen of hem verdedigen. Een terechte/marktconforme vraagprijs hoeft niet verdedigd te worden. :hippie:

FunkyF
13 december 2012, 14:56
Het is niet de marktconforme prijs die ik verdedig, maar de gitaar. Aangezien er op dit forum gesteld wordt dat dat mijn gitaar geen echte Gibson is, de neck pickup niet origineel is enzovoorts (terwijl ik alle specificaties waarheidsgetrouw heb vermeld). Dit alles verteld door mensen die hun afgunst niet onder stoelen of banken steken.
Mijn boodschap is: If you don't like it, don't buy it. Heb je het geld er niet voor (over)? Even goede vrienden.

Ik weet wat ik heb, en dat is een prachtige Gibson Flying V uit '82! Catch my drift?

Quink
13 december 2012, 15:11
Catch my drift?

Zekers! Het is zo'n prachtige, geweldige gitaar dat je niet kunt wachten om hem meteen weer door te verkopen! :confused:

polviggen
13 december 2012, 15:12
Als ik de verkoper was zou ik de juiste onderdelen bij mekaar zoeken en de gitaar terug +- origineel maken. Die Emg is echt geen zicht in zo'n gitaar, en die stoptail met fijnstemmers ook niet. Wat is daar trouwens het nut van op een gitaar zonder locking nut ?

Speeddemon
13 december 2012, 15:47
Het is niet de marktconforme prijs die ik verdedig, maar de gitaar. Aangezien er op dit forum gesteld wordt dat dat mijn gitaar geen echte Gibson is, de neck pickup niet origineel is enzovoorts (terwijl ik alle specificaties waarheidsgetrouw heb vermeld). Dit alles verteld door mensen die hun afgunst niet onder stoelen of banken steken.
.
Welke afgunst precies? Orpheo stelt terecht dat brug, EMG en stoptail niet origineel zijn. Men was er al lang en breed op terug gekomen dat het wel een echte Gibson is.
Dat men jou 'out callt' omdat je een zogenaamd geweldige gitaar binnen een week wil verkopen met dik 1000 euro er bovenop heeft niks met afgunst te maken. Als je 'm voor dat bedrag verkocht krijgt, more power to you, maar als je de hoge vraagprijs probeert te rechtvaardigen door te wijzen naar buitenlandse aanbiedingen (die stuk voor stuk wel 100% in originele staat zijn, maar allen ook nog niet verkocht), dan zit je er naast. En dat ik je daar op wil wijzen heeft ook geen ene donder met afgunst te maken, maar met realiteitszin. Als in Amerika men een 2e hands Ferrari 308GTS in originele staat aanbiedt voor $50.000, maar ik er hier één aanbiedt voor 55k in euro's, terwijl er een BMW motor inzit en 2 v.d. 4 wieldoppen niet origineel meer zijn, dan kan ik toch ook niet verwijzen naar die Amerikaanse prijzen, of wel?

Mij kan het echt aan m'n derrière oxideren hoe en wat, maar ik heb wel ervaring met internationaal kopen en soms verkopen en niet elke vlieger gaat op, die jij hoopt op te laten. That's all. ;)


Ik weet wat ik heb, en dat is een prachtige Gibson Flying V uit '82! Catch my drift?
Dan moet je hem houden. :seriousf:

FunkyF
13 december 2012, 17:17
Zekers! Het is zo'n prachtige, geweldige gitaar dat je niet kunt wachten om hem meteen weer door te verkopen! :confused:

Je moet keuzes maken in het leven. Ik vind deze gitaar oprecht het mooiste Gibson Flying V type dat ik ken, maar mijn voorkeur gaat uit naar andere gitaren. Ik ben helaas (nog) niet vermogend genoeg om elke dure gitaar die me aanstaat te kopen en te behouden.
Dus ja, ik vind het een hele mooie gitaar van fantastische kwaliteit die geweldig speelt en klinkt. Maar het is niet de gitaar waar mijn hart naar uitgaat, wat een kwestie van stijl en smaak is.

En begrijpelijkerwijs probeer ik er de juiste prijs voor te vragen, wat moeilijk is in te schatten met 30 jaar oude gitaren die zelden worden aangeboden. Dan is het fijn dat er hier met mij wordt meegedacht.

Orpheo
13 december 2012, 19:25
Ik?! Afgunstig?! Heb 40 gitaren waarvan een paar echt exclusieve gitaren. Ben een dik tevreden mens.

macwilliams
13 december 2012, 19:41
Wanneer een lilleke 30 jaar oude plank als een 'V' €2100,- moet opbrengen dan kan ik voor een prachtige 40 jaar oude LP custom black beauty toch minstens een €5000,- kunnen krijgen?

Minstens dan hè, niet dat ik hem ooit voor dat geld weg zou doen, zal toch zeker twee keer hetzelfde bedrag bij moeten. Dan nog trouwens zou ik twijfelen of....

Biedingen per PM...

Orpheo
13 december 2012, 19:47
Ik zag dus die 2e rij nier. Scuzi. ;)

witterwit
22 december 2012, 20:48
ik heb deze discussie helemaal doorgelezen en als ik de gitaar zie denk ik dat hij ook een eigenaar heeft gehad die dol was op heavy-metal en toen de tuners het begaven deze heeft vervangen met wat hem het beste toe leek. ook de andere pu's zullen der wel op zitten voor een specifieke sound. als ik naar het geheel kijk is dit geen mooie vintage flying v. als je hier 1000 euro voor krijgt mag je in je handen wrijven.

Speeddemon
21 januari 2013, 22:40
ik heb deze discussie helemaal doorgelezen en als ik de gitaar zie denk ik dat hij ook een eigenaar heeft gehad die dol was op heavy-metal en toen de tuners het begaven deze heeft vervangen met wat hem het beste toe leek. ook de andere pu's zullen der wel op zitten voor een specifieke sound. als ik naar het geheel kijk is dit geen mooie vintage flying v. als je hier 1000 euro voor krijgt mag je in je handen wrijven.
Dat wordt er ook geboden, maar we zijn een maand verder en hij is zo te zien nog steeds niet verkocht...:soinnocent:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html

Ik zou zeggen; neem die bijna 300 euro winst en wrijf in je handen, want die 1750 euro gaat 't never nooit niet worden. ;)

witterwit
25 januari 2013, 21:39
staat nog steeds te koop; wie dat bod heeft uitgebracht kan ook wachten tot ie een ons weegt.

Jay75
26 januari 2013, 12:15
Ik heb ook precies zo'n the V gehad paar jaar geleden. Ik was toen fan van JET en die gitarist had er ook eentje. Volgens mij heb ik daar toen 900/1000 euro voor betaald aan iemand uit Zeeland. Maar die gitaar was wel origineel, later geruild voor een zwarte Les Paul Standard :)

Midwolda
26 januari 2013, 12:43
Als liefhebber van hele foute Norlin creaties vind ik dit natuurlijk een helemaal te gekke gitaar.
Zou zeker niet misstaan in mijn bescheiden verzamelingetje misfits!
Maar 1) ik weet een nog veel foutere V2, een opknapper waar ik m'n tanden in wil zetten
en 2) ik denk dat 999 een heel erg mooie prijs is voor deze The V (vanuit verkopers-standpunt gezien).
Ik zou het er niet voor betalen.

bosnialove
26 januari 2013, 23:27
ff tussendoor voor alle Fly-V bezitters... Hoe is de bereibaarheid van de hoge noten? Even goed als bij een SG?

B-stone
27 januari 2013, 11:33
ff tussendoor voor alle Fly-V bezitters... Hoe is de bereibaarheid van de hoge noten? Even goed als bij een SG?

Kijk eens hoe een v er uit ziet -,-' en hoe de neck tov van de body zit: ga eens wat gitaren proberen in een winkel.... Hoe kun je weten dat je een v wilt als je er nog nooit op gespeelt hebt.... Zittend spelen is trouwens echt kut bij een v.

bosnialove
27 januari 2013, 11:45
Ik heb vroeger een V gehad, maar ben vergeten hij hij precies aanvoelt nu ik al 80% op een LP speel sinds ik ben begonnen met spelen.

Ik weet wel dat hij vroeger wel lekker speelde.

Jasper.
27 januari 2013, 11:48
Zittend spelen is trouwens echt kut bij een v.

Zelfs daarin lopen de meningen uiteen. Ik vind het wel lekker spelen. Je kunt hem mooi tussen je benen klemmen.

JohnLord
27 januari 2013, 12:01
Dat vraagt om een fotootje, Jasper!

B-stone
27 januari 2013, 12:49
Zelfs daarin lopen de meningen uiteen. Ik vind het wel lekker spelen. Je kunt hem mooi tussen je benen klemmen.

Klopt: er zijn zat klassieke gitaristen die ook zo met een flamenco gitaar spelen. Ik persoonlijk heb ook liever een hollowbody dan bv een les paul. ;)

Speeddemon
27 januari 2013, 15:09
ff tussendoor voor alle Fly-V bezitters... Hoe is de bereibaarheid van de hoge noten? Even goed als bij een SG?
Iets minder goed dan bij een SG, maar zeker beter dan bij een Les Paul.
En afhankelijk waar de strap-pin zit, kan je gitaarband ook nog in de weg zitten bij een V. (als die te dicht bij de hiel zit.)

(@B-Stone, zo kun je dus ook antwoord geven. Gericht, en zonder aannames (e.g. "Hoe kun je weten dat je een v wilt als je er nog nooit op gespeelt hebt..." )

B-stone
27 januari 2013, 16:01
Iets minder goed dan bij een SG, maar zeker beter dan bij een Les Paul.
En afhankelijk waar de strap-pin zit, kan je gitaarband ook nog in de weg zitten bij een V. (als die te dicht bij de hiel zit.)

(@B-Stone, zo kun je dus ook antwoord geven. Gericht, en zonder aannames (e.g. "Hoe kun je weten dat je een v wilt als je er nog nooit op gespeelt hebt..." )

Sorry maar, ik vraag toch ook niet hoe mijn eerste gitaar speelde.. Zoiets weet je toch als je zon gitaar gehad hebt....

Verder geef ik nog uitgebreid antwoord, dat hij er rekening mee moet houden dat het niet zoals een lp zittend speelt. en is het net zo goed een aanname welke flying v hij wilt: bv de korina v is een stuk beter bereikbaar dan een standaard v. net zo goed als over welke sg hij het heeft: daarom zeg ik kijk eens naar plaatjes.... beetje een zielig antwoord vond ik zelf ook vandaar de "smiley".

want je kunt daar nou eenmaal geen antwoord op geven zonder wat aan te nemen, of meer informatie te krijgen.

http://images.gibson.com/Files/46cd6b26-91a0-44aa-937b-994df482e8cb.jpg

http://images.gibson.com/Files/20d9c304-236b-4bc8-a918-18be39c63910.jpg

bosnialove
27 januari 2013, 17:14
Oh, ja. Ik zie het. :) Mijn V had ook zo'n rubberen strip op de onderkant, dus de 'gewone' speelpositie was geen probleem.

Speeddemon
27 januari 2013, 19:35
Sorry maar, ik vraag toch ook niet hoe mijn eerste gitaar speelde.. Zoiets weet je toch als je zon gitaar gehad hebt....

Verder geef ik nog uitgebreid antwoord, dat hij er rekening mee moet houden dat het niet zoals een lp zittend speelt. en is het net zo goed een aanname welke flying v hij wilt: bv de korina v is een stuk beter bereikbaar dan een standaard v. net zo goed als over welke sg hij het heeft: daarom zeg ik kijk eens naar plaatjes.... beetje een zielig antwoord vond ik zelf ook vandaar de "smiley".

want je kunt daar nou eenmaal geen antwoord op geven zonder wat aan te nemen, of meer informatie te krijgen.

http://images.gibson.com/Files/46cd6b26-91a0-44aa-937b-994df482e8cb.jpg

http://images.gibson.com/Files/20d9c304-236b-4bc8-a918-18be39c63910.jpg
Daar ging het helemaal niet om. Bosnialove vroeg hoe de bereikbaarheid was. Hij zei NIKS over 'ik overweeg een V te kopen...Is het wat?' En dat was een onnodige aanname die je deed, meer niet.

witterwit
1 februari 2013, 21:18
Dat wordt er ook geboden, maar we zijn een maand verder en hij is zo te zien nog steeds niet verkocht...:soinnocent:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html

Ik zou zeggen; neem die bijna 300 euro winst en wrijf in je handen, want die 1750 euro gaat 't never nooit niet worden. ;)


nog steeds te koop.

Speeddemon
7 februari 2013, 17:59
nog steeds te koop.
Ondertussen dus al 2 maanden, en Onno is nog steeds de eenzame bieder op en sinds 28 december... :soinnocent:

witterwit
7 februari 2013, 21:08
he, gitaartje kopen?

Speeddemon
12 maart 2013, 01:08
he, gitaartje kopen?
Ruim 3 maanden verder.... :soinnocent:

:seriousf:

witterwit
12 maart 2013, 19:14
Ruim 3 maanden verder.... :soinnocent:

:seriousf:

zou onno hem nog wel willen kopen?????

Speeddemon
5 april 2013, 18:31
4 maanden verder en 1 euro verder!
Bieder #2, maak me gek! (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m624051205-gibson-flying-v-1982-the-v-cmt.html)

nickofzo
5 april 2013, 23:37
Haha ja had het gezien.(Was puur uit nieuwsgierigheid opgezocht toen hier weer een Flying V topic bij kwam :zz::zz: )