PDA

View Full Version : Egmond Jazz gitaar.



Robby57
27 november 2012, 22:09
Een collega van mij heeft zijn zolder opgeruimd, en stuurde mij een SMS-je dat hij op z'n zolder een oude gitaar heeft gevonden, helaas zonder snaren knoppen enz. (dus allen body en neck)
En dat dit wel bij mij goed op zijn plaats is i.v.m. eerdere gitaar projecten.
Hij kwam hem bij mij thuis brengen (ruilen voor een bakkie leut).
het blijkt een Egmond Jazz uit de jaren 50 0f zestig te zijn zonder tuners, snaren brug etc, dus alleen de body en hals met fretten.
Al met al een leuke uitdaging.
Maar zijn er hier op het forum die nog wat van dit oude spul heeft liggen ??
Ik weet dat de Egmond gitaren niet bekend waren voor de goede geluidskwaliteit, maar dit stukje Hollands glorie wil ik behoeden voor de natuurlijk de klikobak.
Dus echt iets om mijn fantasie de vrije loop te geven.

Wat ik ter beschikking heb ga ik dus inbouwen, en zie dan wel wat voor sound er uit komt.
er komen GSF vintage gold plated humbuckers in (disigned in USA)
En een 'Les Paul potmeters circuitboard (Japan).
gold plated sierkam, en tuners.
Al met al een bijeen geraapt zootje, maar dat maakt het wel verrassend .
Is er iemand die mij kan helpen aan een kam en een verstelbare brug voor dit project? het liefst ook in een gouden kleurtje.
En ik zoek nog een elektrisch schema van de humbuckers met vier draadjes naar het Les Paul potmeters circuitboard.
Dus alle info is welkom

MyGreenLady
27 november 2012, 22:47
Ik zou zo'n trapezoid staartstuk op de kop tikken. Ik heb voor mijn zelfbouw Boston spul gehaald omdat ik nu eenmaal geen geld heb voor meer. :p Google een beetje op tailpiece en dan kom je al een eind dunkt mij.

Ukeloeder
27 november 2012, 23:03
Neem effe contact op met forumlid Saf (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?4685-Saf), 10 tegen 1 dat die je kan helpen.