PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Maya LP Custom voor 55 euro!!!



Henri_Ibanez
17 juni 2003, 23:49
Vandaag 2ehands gekocht. Ik weet totaal niks van dit merk af. Ik weet wel dat t n Japanner is uit de jaren 70 en dat op de brug en de elementen aan de onderkant Ibanez staat. Hij klinkt echt goed niet normaal. De switch en de potmeters kraken wel allemaal. En de brughumbucker neemt af en toe af in volume maar dat fixen we wel. Verder wel wat krassen enzo maar hij ziet er goed uit.

lucifer
18 juni 2003, 08:18
gefeliciteerd ermee dan maar!!!

jorrit
18 juni 2003, 08:59
foto's?

niels5150
18 juni 2003, 09:11
leuk joh zo'n oude jap les paul. ik ben zelf voor een tokai aan het kijken, zijn ook geen onverdienstelijke remakes!!

guvnor
18 juni 2003, 09:15
Dat was mijn eerste gitaar...Een zwarte Maya Les Paul. Jaartje op gespeeld totdat ik hem inruilde op een Strat model gitaar. Weet niet meer precies hoe ie klonk, daar had ik toen nog helemaal geen benul van en bovendien had ik een waardeloze amp. Ik ruilde hem toen in omdat ik de Dire Straits sound wilde...

Wat ik nog wel weet is dat ie tegen een stootje kon. Ik ging er niet erg voorzichtig mee om en toen ik hem inruilde had ie een barst aan de achterzijde en stond de brug scheef... Elke andere gitaar had onder dezelfde omstandigheden in honderd stukken gelegen.

skabouter
18 juni 2003, 10:28
lekker toch ? ik ga over 2 weken eens kijken naar een 110 euro jap LP. als ie niet slecht is koop ik hem gewoon. ff spelen, en leuk voor erbij. mocht ie niet bevallen ? gewoon verkopen voor 150 :D

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 10:36
Maya kwam uit de Hondo fabriek dacht ik.

veel plezier ermee.

green_day
18 juni 2003, 10:39
55 euro! das echt weinig. Wat voor soort LP model is het (standard, custom, studio) en kleur etc.
En klinkt de gitaar goed voor de prijs of echt goed (laten we zeggen iig beter dan epi's)?

Henri_Ibanez
18 juni 2003, 17:31
Het is een copy van een zwarte les paul custom. Ziet er hetzelfde uit met overal witte binding enzo. Een vriend van mij heeft n epi lp standard en ik vind de maya stukke beter klinken. Ik ga denk ik wel de potmeters, switch, en misschien de brughumbucker en de stemmechanieken vervangen. Als er iemand nog toevallig iets heeft liggen laat maar weten!

wietse
18 juni 2003, 19:54
maya maakte inderdaad hele leuke kopies van voornamelijk les pauls.
dingen spelen en klinken lekker en hebben ook een mooie afwerking, stond deze op marktplaats soms?
als ie voor mij niet zo ver rijden was geweest had ik hem opgehaald.
zou hem mooi origineel laten als ik jou was,maar dit is wel een superkoopje ze worden wel vaker aangeboden maar meestal rond de 150 a 200 euro veel plezier er mee .

Matje
18 juni 2003, 19:59
foto's!

green_day
18 juni 2003, 20:21
maya maakte inderdaad hele leuke kopies van voornamelijk les pauls.
dingen spelen en klinken lekker en hebben ook een mooie afwerking, stond deze op marktplaats soms?
als ie voor mij niet zo ver rijden was geweest had ik hem opgehaald.
zou hem mooi origineel laten als ik jou was,maar dit is wel een superkoopje ze worden wel vaker aangeboden maar meestal rond de 150 a 200 euro veel plezier er mee .

origineel laten? waarom dat dan

henk
19 juni 2003, 02:33
heb ik ook :lol: 8-)
speelt lekker licht en klinkt warm, alleen wat iel in het hoog

wietse
19 juni 2003, 06:36
maya maakte inderdaad hele leuke kopies van voornamelijk les pauls.
dingen spelen en klinken lekker en hebben ook een mooie afwerking, stond deze op marktplaats soms?
als ie voor mij niet zo ver rijden was geweest had ik hem opgehaald.
zou hem mooi origineel laten als ik jou was,maar dit is wel een superkoopje ze worden wel vaker aangeboden maar meestal rond de 150 a 200 euro veel plezier er mee .

origineel laten? waarom dat dan
ik ben zelf een verzamelaar en hou er niet van als ze gitaren helemaal verbouwen , deze is trouwens al eens verbouwd want normaal staat er geen ibanez op de elementen en de brug.

Matje
19 juni 2003, 07:13
maya maakte inderdaad hele leuke kopies van voornamelijk les pauls.
dingen spelen en klinken lekker en hebben ook een mooie afwerking, stond deze op marktplaats soms?
als ie voor mij niet zo ver rijden was geweest had ik hem opgehaald.
zou hem mooi origineel laten als ik jou was,maar dit is wel een superkoopje ze worden wel vaker aangeboden maar meestal rond de 150 a 200 euro veel plezier er mee .

origineel laten? waarom dat dan
ik ben zelf een verzamelaar en hou er niet van als ze gitaren helemaal verbouwen , deze is trouwens al eens verbouwd want normaal staat er geen ibanez op de elementen en de brug.

en andere mensen geven om het geluid en dan hebben verzamelaars pecht gehad.

green_day
19 juni 2003, 11:29
maya maakte inderdaad hele leuke kopies van voornamelijk les pauls.
dingen spelen en klinken lekker en hebben ook een mooie afwerking, stond deze op marktplaats soms?
als ie voor mij niet zo ver rijden was geweest had ik hem opgehaald.
zou hem mooi origineel laten als ik jou was,maar dit is wel een superkoopje ze worden wel vaker aangeboden maar meestal rond de 150 a 200 euro veel plezier er mee .

origineel laten? waarom dat dan
ik ben zelf een verzamelaar en hou er niet van als ze gitaren helemaal verbouwen , deze is trouwens al eens verbouwd want normaal staat er geen ibanez op de elementen en de brug.

en andere mensen geven om het geluid en dan hebben verzamelaars pecht gehad.

ja dat vind ik ook. En sowiezo... die gitaar is al niet meer origineel, dus dat maakt echt geen zak uit

hansies
19 juni 2003, 12:12
Ik heb er ook ene, al meer dan 20 jaar en speelt nog uitstekend, heb er wel een dimarzio element ingezet (brug) is zeer stevig en goed afgewerkt en geeft geen krimp bij hevig gebruik...............zal em wel nooit wegdoen , nostalgie denk ik uit mijn jonge jaren..........
Les Paul Maya black forever !!!!!!!!!! :P :P :P :P :P :P :P :razz: :razz: :razz:

marc_o
19 juni 2003, 18:41
haha, oude herinneringen, t'was mijn 2e of 3e gitaar een jaar of 18 geleden, die merken zie je gewoon niet meer en toen hingen de winkels vol, net als Bird en Hondo en Avora, leuk hoor (he shit, ik word echt oud, nooit zo bij stilgestaan.......kut)