PDA

View Full Version : BWF File 24Bit/192 Khz



Dribbel_
27 november 2012, 11:51
Hallo,

Misschien een rare vraag maar ik zoek een sample van een BWF File 24Bit/192 Khz. Ik kan deze helaas zelf niet opnemen omdat mijn hardware maar ondersteunt tot 44.1 Khz.

Heeft er hier iemand toevallig een opgenomen sample die hieraan voldoet. Het is om een apparaat te testen of het mogelijk is deze files erop af te spelen.

Alvast bedankt.

guhlenn
27 november 2012, 12:08
Wat is een BWF file?

Han S
27 november 2012, 16:55
Ik weet wel wat een SWF file is, maar BWF heb ik nog niet van gehoord, dus vroeg ik het aan mijn zoon, afgestudeerd ITer en die weet het ook niet, net als Google.

muffstuff
27 november 2012, 17:04
Ik weet wel wat een SWF file is, maar BWF heb ik nog niet van gehoord, dus vroeg ik het aan mijn zoon, afgestudeerd ITer en die weet het ook niet, net als Google.

hahah mag ik zijn diploma dan?

https://www.google.nl/search?q=bwf+file&oq=bwf+file&sugexp=chrome,mod=2&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Broadcast Wave File

eigenlijk gewoon een wave file.

BWF files ARE wave files. There is no need to convert them.
What makes a BWF special is simply the addition of extra
meta information in the file for such information as originator
name and time and such. But the file format is exactly the same
as a wave file already.

Any well-behaved application that can read WAVE files can also
read BWF files equally well. If it can't, then the application
is defective.

As to converting them to MP3, if you have an application that
can convert WAVE toi MP3, it should alos be able to convert
BWF to MP3.

Han S
27 november 2012, 17:08
Ik vond niks op google toen ik hoofdletters gebruikte, bizar. Het gaat dus om een gewone wav in 24/192. Je hebt een geluidskaart nodig die dat kan, wat die kost weet ik niet.

Terminus
28 november 2012, 11:47
Je kunt iets van een sinusgolf genereren in een fatsoenlijk programma en dat exporteren. Dat je hardware iets niet kan afspelen betekent niet dat een DAW niet met die precisie kan rekenen.

guhlenn
28 november 2012, 13:08
De vraag was om hem zo'n file te leveren zodat hij kan controleren of de apparatuur dat afspeelt. Ik wil dat wel doen, maar dan hoor ik graag over welk apparaat het gaat. Zodat ik niet voor niks moeite doe zeg maar...