PDA

View Full Version : Neckplaat zit wat scheef



rocker_71
27 november 2012, 00:16
Heb ik net een nieuwe Cabronita Tele, viel het me vandaag pas op dat de neckplaat wel wat scheef zit. Het metaal stekt zelfs een klein beetje uit aan de zijkant. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een Fender gitaar. Zelfs bij mijn budget Squiers zit de neckplaat rechter.
Is natuurlijk niet zo fraai, maar is dit ook erg, of alleen cosmetisch?


http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/Neckplate7edit.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/Neckplate15edit-1.jpg

barno
27 november 2012, 00:28
niks aan de hand, beetje jammer cosmetisch, is in principe te herstellen maar komt heel wat deuvelgedoe aan te pas. je kan het ook gewoon als een special feature zien van jouw cabro ;)

wel slordig van die boormexicaan

Brum
27 november 2012, 00:50
Vooral slordig van de kwaliteitscontroleur eerder. Het is geen ramp en zal weinig met het geluid doen, maar eigenlijk had dit eigenlijk niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.

sjoerd5
27 november 2012, 08:51
Dit soort dingen vallen je ook altijd pas op als je thuis bent...

Luke-wannabe
27 november 2012, 09:47
Zie je wel vaker bij Fendertjes, dit.

rocker_71
27 november 2012, 10:30
Dit soort dingen vallen je ook altijd pas op als je thuis bent...

Ja, balen. :(
Ik had hem op zich technisch wel goed getest, maar wie let er nu op de achterkant? Zelfs mijn goedkope Squiertjes hebben dit niet.


niks aan de hand, beetje jammer cosmetisch

Is het niet zo dat de schroef nu te veel aan de zijkant zit? De neckplaat lijkt me namelijk wel een belangrijk onderdeel van de gitaar. Die houdt alles een beetje stabiel, zeg maar. Het is geen volumeknop die scheef zit.


Ik neem wel contact op met Rockpalace. Is het verstandig om hem om te ruilen?
(een reparatie zit ik op zich niet op te wachten)

smullie
27 november 2012, 10:47
Ik neem wel contact op met Rockpalace. Is het verstandig om hem om te ruilen?
(een reparatie zit ik op zich niet op te wachten)

Als het je stoort, en dat is je volste recht, dan zou ik er idd een andere voor vragen... :makeup:

Kingfisher
27 november 2012, 10:52
Is dit een nieuwe? Terugsturen die handel. Als het bij een handelaar gekocht is die het zout op zijn patatten waard is, dan zal die daar geen commentaar op hebben.

Die plaat is structureel belangrijk, het wil ook zeggen dat de hals scheef in de pocket zit.
Daarenboven gaat die uitstekende rand jou hinderen om de hoogste noten te spelen.
En de tweedehandswaarde is nu ruk.

Dit ding had nooit de fabriek mogen verlaten.

DarknessAwaits
27 november 2012, 11:03
...Als het bij een handelaar gekocht is die het zout op zijn patatten waard is...

Wat een geniale uitspraak!


Die plaat is structureel belangrijk, het wil ook zeggen dat de hals scheef in de pocket zit.

Nou, nee... niet per se in ieder geval. De hals past in principe maar op 1 manier in de pocket en de schroeven zijn er vervolgens om die positie vast te houden.


En de tweedehandswaarde is nu ruk. Dit ding had nooit de fabriek mogen verlaten.

De waarde kan wel wat gedaald zijn, maar ik zou het probleem niet te ver opblazen.

Neem inderdaad even contact op met de gitaarwinkel als je het echt een probleem vindt, waarschijnlijk doen zij er verder niet moeilijk over.

Jilles
27 november 2012, 11:32
Volgens mij zit je er toch een beetje mee, zoiets blijft aan je vreten.
Waarschijnlijk erger je je er over een jaartje nog steeds aan en dan is terugbrengen lastig..

bat
27 november 2012, 12:14
Op zich is dit geen probleem voor de stabiliteit van de gitaar. Denk ook niet dat de hals er scheef in zit (dat had je ook wel gemerkt) en over of die ene schroef nu te dicht bij de rand van het hout zit zou ik me ook niet al teveel zorgen maken. Je ziet dit wel meer bij Fenders en fenderachtigen, ook bij gitaren die inmiddels een flink wild leven achter zich hebben.

Maar cosmetisch is het wel een beetje jammer. En inderdaad: als je je er nu al aan stoort, zou ik gewoon teruggaan naar de winkel.

hs0504
27 november 2012, 12:30
Dat de hals bij fender-achtigen soms scheef zit is een bekend (en makkelijk te herstellen)verschijnsel. Maar een scheve neckplate... nog nooit gezien. Ik zou 'm terugbrengen, je hebt er veel geld voor betaald, moet gewoon goed zijn. En mocht je 'm ooit willen verkopen krijg je er ook weer gezeur over.

benwave
27 november 2012, 14:54
Ik heb zo zachtjes aan een miljoen Fenders in mijn handen gehad,
maar dit heb ik nog niet eerder gezien dat het metaal aan de zijkant eruit steekt.
Terug brengen zeg ik ook, dit zit er toch niet uit,
duidelijk een miskleun die niet in de winkel terecht had mogen komen

snessiram
27 november 2012, 23:44
Als ik naar die 2de foto kijk lijkt het wel alsof de neck aan dezelfde kant een beetje over de rand komt en aan de andere kant niet. Mogelijk zit de neckplaat dus wel centraal t.o.v. de neck zelf, maar zitten de neck en de plaat samen teveel naar opzij. Met een nieuwe gitaar zou ik ook wel teruggaan denk ik, zeker als je het merkt bij het spelen...

Duhsjaak
28 november 2012, 00:52
Hi R
Wat een narigheid. Wie had dat gedacht?
Helaas zie je steeds vaker dat ook de grotere en duurdere merken de eindcontrole verwaarlozen. Daardoor komt die bij de klant te liggen. Dat was vroeger een teken dat je met een budgetmodelletje te doen had. Lijkt wel een olievlek.

Een kloterig slechte ontwikkeling natuurlijk.

Rustig mee terug gaan.
Mocht men amok maken, dan praat ik je wel bij over de juridische kanten ervan.

In ieder geval zou ik je leverancier deze foto's ook even toezenden, dit in verband met de termijnen die de wetgever hiervoor heeft gesteld.
Komt goed! Maar leuk is natuurlijk anders.
Vriendelijke groet, Gus

rocker_71
28 november 2012, 14:29
Bedankt jongens voor de info en de support. Is inderdaad wel flink balen.

Ik ben intussen bezig met Rock Palace om hem om te ruilen.
Benieuwd of ze een beetje professioneel reageren. Zit niet te wachten op een zwaar onderhandelings traject, of in een lastige reparatie. Ik wil gewoon een nieuwe en goede Cabronita, want ik blijf het gewoon een killer gitaar vinden!

(ik houd jullie op de hoogte)

Buzzel
28 november 2012, 15:35
Succes daar mee!

Weer iets om op te letten bij het testen van een gitaar.

Tabula Rasa
28 november 2012, 20:22
Vreemd. Die bodys wordt toch volledig computergestuurd gefreesd op een CNC machine. dacht dat die gaten in de body ook machinaal gedaan werden, met een marge van zoveel tiende van een mm. Niet dus.

Buzzel
28 november 2012, 20:31
Of het blijkt dat er 1000 cabronita's zijn met een scheve neckplate omdat een dronken Mexicaan de CNC niet goed gekalibreerd heeft.

aaronstonebeat
28 november 2012, 20:48
Mijn broer heeft jarenlang gewerkt bij een fabriek van Philips in Sjanghai. Daar wilde het wel eens gebeuren, vertelde hij me, dat er iets mis was in het productieproces en dat niemand dat durfde te melden vanwege de schande die werknemers daardoor over zichzelf meenden af te roepen. Hij heeft zodoende wel eens drie weken productie weg kunnen gooien.

Geen idee hoe de sfeer wat dat betreft is in de faciliteit waar deze gitaar vandaan komt of van de cultuur onder de werknemers maar er kunnen soms rare dingen gebeuren.
Succes met de vervanging!

rocker_71
29 november 2012, 11:12
De Cabronita heb ik vanochtend weggebracht naar het Rock Palace service punt. Ben netjes ontvangen en het probleem werd meteen serieus genomen. Een nieuwe Cabronita is reeds besteld en deze gaan ze netjes voor me afstellen, dus dan krijg ik speelklare gitaar terug. Can't wait.
(waarom duurt wachten altijd zo lang?)

muffstuff
29 november 2012, 13:10
Of het blijkt dat er 1000 cabronita's zijn met een scheve neckplate omdat een dronken Mexicaan de CNC niet goed gekalibreerd heeft.

KLijkt dan best een serieus probleem, want zoiets valt volgens mij niet simpel te verhelpen toch?

Duhsjaak
30 november 2012, 04:09
De Cabronita heb ik vanochtend weggebracht naar het Rock Palace service punt. Ben netjes ontvangen en het probleem werd meteen serieus genomen. Een nieuwe Cabronita is reeds besteld en deze gaan ze netjes voor me afstellen, dus dan krijg ik speelklare gitaar terug. Can't wait.
(waarom duurt wachten altijd zo lang?)

Hi R
Marilyn Monroe zei (niet tegen mij) dat wanneer iets iets waard is, het waard is om erop te wachten.
Ze hebben het keurig gedaan inderdaad. Het staat ook in de Wet dat ze het zo moeten doen, maar niet iedere winkel neemt de moeite om dat ook uit te voeren.

Als het nodig was geweest had ik je betrekkelijk eenvoudig kunnen souffleren. Het is altijd prettig als dat niet nodig is.

Ik duim. Patience ol' chap.
Vriendelijke groet, Gus

benwave
30 november 2012, 07:45
Gefeliciteerd ermee, en terecht

Cocobolo
30 november 2012, 08:12
Terecht dat je hem teruggebracht hebt en netjes dat ze niet moeilijk deden.

Maar voor anderen die ooit ook tegen zoiets aan lopen bij een 2e hands gitaar of zo :
ik zou zelf ook geprobeerd hebben om alleen de metalen plate aan te passen (mits de schroeven niet erg zichtbaar scheef zitten natuurlijk). Dus een klein randje van de plate af zodat hij niet meer uitsteekt en dan ook aan de bovenkant zodat hij visueel niet meer scheef lijkt te zitten. uiteraard is hij dan niet helemaal haaks, maar dan eerst maar eens kijken of dat er goed uitziet.
Als dat er nog steeds niet uitziet dan even een nieuwe neckplate halen en dan zul je inderdaad de gaten moeten opvullen in de hals en body, opnieuw alles uitlijnen en uitboren.