PDA

View Full Version : Een seymour Duncan JB in een strat, is dat wat



SmartyMarti
26 november 2012, 21:36
Hoi,

Ik ben via inruil in het bezit gekomen van een Fender Richie Sambora strat MIM. Het brug element is een Dimarzio Paf pro maar naar naar mijn smaak is dit element veel te schel. (Ik speel normaal gesproken op een Gibson Les Paul).

Nu heb ik nog een SD sh-4 JB element liggen. Is het de moeite waard om deze te installeren of kan ik beter een ander element kiezen om de strat wat warmer te laten klinken. I know een strat is een strat en geen Les Paul, maar ik vind het geluid van het brug element nu niet om aan te horen. Overigens is mijn versterker een Marshall 6100 30th anniversary met 4x12" greenbacks.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.
Marti

Tabula Rasa
26 november 2012, 21:51
Proberen! Van wat ik me kan herinneren van de JB is dat ie in een van mijn strats fel en een beetje schel was.

groovieguitarguus
26 november 2012, 21:57
Element mss een stuk laten zakken???

SmartyMarti
26 november 2012, 22:05
Element mss een stuk laten zakken???

Al geprobeerd, helpt niet zoveel helaas.

DarknessAwaits
26 november 2012, 22:06
Proberen! Van wat ik me kan herinneren van de JB is dat ie in een van mijn strats fel en een beetje schel was.

Hij is ook oorspronkelijk ontworpen om met 250K pots (eigenlijk direct een antwoord op TS) te werken, dus vandaar is 'ie ook wat feller gevoiced. Als je dat dan met 500K potmeters combineert kan dat net té worden.

GretschGuy
26 november 2012, 22:20
Lijkt me zeker de moeite van 't proberen waard.

Warren DeMartini (onterecht door de meesten al lang weer vergeten) van Ratt (terecht door de meesten al lang weer vergeten) had 'n behoorlijk indrukwekkende sound met die combinatie.

arjanb01
26 november 2012, 23:09
Ik zou voor een seymour duncan pearly gates gaan, hebben de strat deluxes volgens mih ook, icm texas specials heel mooi voor een strat!

Orpheo
27 november 2012, 14:03
de JB in een strat is hemels. al die jaren 80 rock en metalplaten zijn JB's. Warren Demartini, George Lynch, Jake E Lee, Randy Rhoads, Allen Holdsworth, Jeff Beck. allen de JB in een fendertje.

Gebruik 'm wel met een 250k pot en het liefst met een unoriented alnico 5 (meer in de lijn met de alnico5's die ze toen hadden) of de antiquity. die is waanzinnig lekker.

de pearly heeft iets meer 'sag' in het laag overigens en is iets minder pittig, maar de JB 'hoort' niet superhoog bij de snaren te liggen. de jazz 'hoort' wel hoog (de originele halspup van de JB!), en de JB moet je dan afstellen zodat ie net goed gaat met de jazz.

Orpheo
27 november 2012, 14:04
Ik zou voor een seymour duncan pearly gates gaan, hebben de strat deluxes volgens mih ook, icm texas specials heel mooi voor een strat!

das de pearly plus... heel ander element. ligt veel meer in de lijn van een JB- dan pearly plus eigenlijk maar okay.

muffstuff
27 november 2012, 15:44
Al geprobeerd, helpt niet zoveel helaas.

ik heb zelf een jb-4 in de brug zitten van mijn telemaster en moet zeggen dat het inderdaad weinig uitmaakt of hij wat zakt. het is gewoon echt een flink scheurijzer. Zit zelf nu ook te twijfelen of ik die er uithaal en vervang voor iets subtielere toon.

muffstuff
27 november 2012, 15:45
Hij is ook oorspronkelijk ontworpen om met 250K pots (eigenlijk direct een antwoord op TS) te werken, dus vandaar is 'ie ook wat feller gevoiced. Als je dat dan met 500K potmeters combineert kan dat net té worden.

Serieus? Damn ga ik dan eens proberen, want ik heb er ook 500k pots inzitten en vind het gewoon net te!

smullie
27 november 2012, 15:48
Ik heb een JB in de brugpositie van mijn Charvel San Dimas zitten en ik vind dat toch echt fantastisch klinken... En de Charvel is in se toch ook een strat... :makeup:

SmartyMarti
27 november 2012, 20:30
Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik ga 'm erin prutsen en laat wel even horen hoe dat klint t.o.v. de paf Pro.

Brum
27 november 2012, 21:10
Ik heb 'm in een Ibanez Roadstar zitten, ook een strat. Klinkt ook erg goed hoor. Ook niet schel, maar misschien zit het 'm ook in de instellingen. Wel erg middy, moet je wel van houden. Ik vind het voor lead werk sowieso onontbeerlijk, maar ook slag prikt makkelijk door.

Orpheo
29 november 2012, 15:22
Ik heb 'm in een Ibanez Roadstar zitten, ook een strat. Klinkt ook erg goed hoor. Ook niet schel, maar misschien zit het 'm ook in de instellingen. Wel erg middy, moet je wel van houden. Ik vind het voor lead werk sowieso onontbeerlijk, maar ook slag prikt makkelijk door.

geinig, ik heb in mijn roadstar een hele ouwe super distortion liggen. scheurt en snijdt ook als een malle maar mist wat output, agressie en push. wil er graag een pickup in hebben die wat meer crunch geeft (MJ van de customshop gaat eind dit jaar een pickup voor me maken...). Heb er wel een full maple neck op van bijna een inch dik ;)

SmartyMarti
29 november 2012, 22:29
Nou, hij zit erin en dat is een hele verbetering t.o.v. de Paf Pro van Dimarzio.
Het geluid is nu strakker en niet zo krasserig meer.
Het enkelspoel standje klinkt ook lekkerder.
Voorlopig vermaak ik me hier wel even mee.
Bedankt voor jullie input!

Gr

smullie
30 november 2012, 01:20
Vertel eens, was ik het die met de dooslaggevende raad gekomen ben? Ik vermoed van wel, ben het zelfs bijna zeker, maar ik zoek bevestiging, zodat ik voor eens en altijd van dit vraagstuk verlost ben en eindelijk door kan met mijn leven...:makeup:

SmartyMarti
1 december 2012, 15:54
Vertel eens, was ik het die met de dooslaggevende raad gekomen ben? Ik vermoed van wel, ben het zelfs bijna zeker, maar ik zoek bevestiging, zodat ik voor eens en altijd van dit vraagstuk verlost ben en eindelijk door kan met mijn leven...:makeup:

Nou ik wil getraumatiseerde gitarist met suïcidale neigingen op mijn geweten hebben, dus vooruit ik ben helemaal overstag gegaan door jou berichtje. En hup nu weer aan het werk.

Orpheo
2 december 2012, 21:34
Nou ik wil getraumatiseerde gitarist met suïcidale neigingen op mijn geweten hebben, dus vooruit ik ben helemaal overstag gegaan door jou berichtje. En hup nu weer aan het werk.

ja hoor.. mislukte poging. Voel me zo genaaid.



geintje. geintje!

SmartyMarti
4 december 2012, 22:22
ja hoor.. mislukte poging. Voel me zo genaaid.



geintje. geintje!

Aah ...shit ...

Me so sorry ..