PDA

View Full Version : Opname met GuitarRig



benwave
26 november 2012, 14:11
Bluesje opgenomen met GuitarRig.
Nog niet wat het wezen moet vind ik zelf. Dit is de eerste keer dat alles uit de computer komt, dus zonder andere apparatuur er tussen

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=12018729

Jedeel
26 november 2012, 17:49
Dan bijt ik de spits af, benwave.

Het klinkt lekker!!! Blues is niet écht mijn dingetje, maar het was plezierig
om naar te luisteren!
Lekkere harde snare ook. ;-)

Duhsjaak
27 november 2012, 10:13
Tony Watson (US) - "My Still Small Voice"
This is a Christian song with a specific message. We can help others if we just listen to our voice within.

Hi Ben
Als ik je soundclick aan klik, dan verschijnt deze boodschap boven de muziekbalk.
Daar heb ik wel vreselijk om gelachen, want daar hebben we eigenlijk de 'religie' topic voor. EN er zijn toch relatief veel mensen die juist vreselijk veel last hebben van stemmetjes. Hoe je daarmee een ander kunt helpen (behalve met het zingen van een canon) is mij nog niet helemaal duidelijk.

Uiteraard heeft dat met jou en je muziek niks te maken.

Het resultaat vind ik eigenlijk heel goed aan te horen. Je was er zelf een beetje huiverig voor (lees ik tussen de regels door) maar voor mij een reden eens te kijken wat die GuitarRig dan precies inhoudt.

Heb je de backing ook gedaan of is het 'een beetje van jezelf en een beetje van Maggi'?

Ik geloof dat het daar meer hapert dan in wat jij doet. Dat vind ik wel heel erg goed te pruimen, maar de backing lijkt te weinig dynamisch, waardoor het allemaal niet erg van de grond komt. Juist orgel, bas, drums, gitaar combies zijn uitstekend geschikt voor het moduleren van volumes/cremeren (dankzij spellingscontroller - wat een humor hè?) van spanning.
En dat blijft een beetje uit. Vanaf 2'00" ongeveer komt je gitaargeluid ook wat op stoom en wordt het genieten voor mij.

Dus backing zou wat spannender mogen, gitaar is heel erg fijn.
Mijn mening voor een andere.

Dan nog even wat stemmetjes. Heb ik geen last van, maar kan ze zo verzinnen:
Tussen Venus en de maan is een file ontstaan. Richting maan is een ruimtesonde omgevallen. De file wordt veroorzaakt door kijkers. Voel je je al geholpen?

We moeten zeker niet alles geloven wat die Amerikanen ons voorhouden. Leve de weapons of grass destruction!
Vriendelijke groet, Gus

benwave
27 november 2012, 10:40
Hahahah Die Duhsjaak.. Ik denk dat het bovenin over de "promo song of the day "gaat wat jij hebt gezien.
En fijn voor je dat je (nog) geen last heb van stemmetjes, want ik las ergens dat je ook niet de jongste meer ben.

Wat betreft de Backing, daar heb ik weinig mee van doen, die is zo van het internet geplukt,
dus dank aan wie hem ook gemaakt heeft.
Alleen de gitaar is van mij, en ik begrijp dat je hem en het geluid best goed te pruimen vind.
Dat GuitarRig is makkelijk voor thuisopnames, weinig gedoe geen rommel geen snoeren, gitaar in de interface en speule.
Naarmate de ervaring groter wordt zal ook het geluid beter worden denk ik zelf, het blijft even wennen qua instellingen

patrick0108
27 november 2012, 13:18
Klinkt prima al deel ik de mening over de backing track. Ik ga ook beginnen met experimenteren met de pc daar ik afgelopen zaterdag in goes een allen&health zed 10 heb gekocht en kreeg daar amplitube3 bij en 50 credits, verder hoop ik met de zed 10 wat gemakelijker te mixen met backing tracks.

voor de geintreseerden filmpje...... prijs was 160 euro.

http://www.youtube.com/watch?v=pURnckmKJWU

arnoldtims
27 november 2012, 17:52
mooie gitaarsound haal je uit zo'n programmetje.
Ook ik ben een ongelofelijke Noob op dit gebied maar zal dat programma ook maar eens proberen, ik doe nu alles met mijn mobile telefoon.

Ik ben wel een blues liefhebber en vind dit ook zeker goed te pruimen. Mis in de solo wel iets van opbouw en wat spanning.
Maar goed dat is zoeken naar opbouwende kritiek vind het overall gewoon goed.

Ik herken je sound en manier van spelen, je luistert vaak naar een bepaalde gitarist volgens mij maar ik kom er zo snel even niet op.


Ps. Ik een paar andere soundclipjes beluistert en dat klinkt ook erg leker, doe het je zeker niet na.
Maar mis ook in die clipjes wat spanning. Je hebt een hele mooie soepele atack maar ik zou het mooi vinden als je af en toe de snaren wat agressiever benaderen.
In het geheel vind ik je een erg lekkere gitarist en kan veel van je leren.

benwave
27 november 2012, 18:05
Arnoldtims, Bendankt voor de complimenten... de gitarist zou Gilmour kunnen zijn :)

arnoldtims
27 november 2012, 18:07
Gilmour! ja natuurlijk.

De sound kwam me al zo bekent voor maar kwam er niet op, terwijl ik van het weekend nog een aantal youtube filmpjes had bekeken van hem .

muziekschuur
27 november 2012, 18:28
Hoort er een rackmount bij de Zed 10?

Hmmm als extra is die 50 euro...

patrick0108
27 november 2012, 18:42
(Hoort er een rackmount bij de Zed 10?)

Thanks voor de tip.

Duhsjaak
28 november 2012, 01:01
Hahahah Die Duhsjaak.. Ik denk dat het bovenin over de "promo song of the day "gaat wat jij hebt gezien.
En fijn voor je dat je (nog) geen last heb van stemmetjes, want ik las ergens dat je ook niet de jongste meer ben.

.......................................

Hi Ben
Dat klopt. Alhoewel mijn vader véééél ouder is. Houden stemmetjes verband met leeftijd? Dan zal ik hem eens polsen.
Gebrek aan dynamiek = backing kwestie, dat verwachtte ik al.

Je bent goed bezig vriend.
Verbazingwekkend goed.
Vriendelijke groet, Gus

savale
3 december 2012, 15:21
Hoi Ben!

dit is wel mijn ding! Vind het ook heerlijk gespeeld. Zo te horen gespeeld op een strat? Kwa sound mag het van mij in ieder geval nog wel iets vetter/viezer.
Ik weet niet of je Guitar rig al gekocht heb, maar ik kan trouwens zelf vaak betere sounds krijgen met Amplitube 3 dus probeer die ook zeker eens!