PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Orange Rockerverb 50 II Top!



Wicked Willy
25 november 2012, 22:59
Al een tijdje op zoek geweest voor een compleet andere amp om naast mijn Koch Multitone te gebruiken. Heb de Multitone (100 watt combo) al zo'n 10 jaar en hij doet zijn werk prima. Maar de laatste 3-4 jaar gebruik ik vrijwel uitsluitend het 2e kanaal van deze 3 kanaals amp. Al een tijdje op zoek naar een amp met een compleet andere sound en vooral met een lekker in-your-face crunch/scheurgeluid. Nu liep ik toevallig tegen de Rockerverb top aan.....meteen verkocht. Geweldig scheurkanaal en de amp reageert goed op mijn boost/scheurpedalen (Fulltone OCD en Zvex Box of Rock). Ga de top combineren met mijn Koch 2x12 kabinetje....en op termijn misschien een 4x12 eronder. Vrijdag ga ik de amp oppikken om hem meteen eens even lekker op zijn donder te geven in de oefenruimte. Me is very happy....nooit gedacht dat ik ooit nog eens een Orange zou aanschaffen, want dacht dat het niet mijn ding was, maar voor deze prijs zo'n mooie map. Dat kon ik niet laten. De Multitone blijft in mijn bezit, want tweedehands krijg je er weinig voor terug en ook de Koch blijft een hele toffe amp. Ga beide amps gewoon een beetje door elkaar gebruiken. Verdere bevindingen en foto's volgen uiteraard ZSM!

Wicked Willy
28 november 2012, 22:19
Aaaargh! Nog een dan en dan een update.....kan niet wachten!

fantastik_badr
28 november 2012, 23:11
Koch --> Orange: ik zie progressie ;)

Have fun vrijdag!! En vergeet de foto'tjes niet!

Wicked Willy
29 november 2012, 10:27
Koch --> Orange: ik zie progressie ;)

Have fun vrijdag!! En vergeet de foto'tjes niet!

Vandaag is het al zo ver hoor! Foto's volgen vanavond......de Orange wordt overigens wel op een Koch 2x12 aangesloten.....en de Multitone hou ik voorlopig ook. Misschien op termijn een mooie 4x12 eronder, maar vind dat zo'n gesleep. Dat zal dan een Orange of Bogner cab worden.

Wicked Willy
29 november 2012, 18:36
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P48UNEVC-D.jpg

BLAM! Daar issie dan! Heel blij mee!

Wicked Willy
11 december 2012, 14:51
Zo de eerste bevindingen maar een op een rijtje......

Buiten dat hij er erg mooi uit ziet klinkt de Orange in mijn oren verfrissend. Met mijn Koch Multitone is niks mis, de Orange is gewoon een heel ander beestje. Ik zie de amp veel voorbij komen bij gitaristen die in het zwaardere genre werkzaam zijn. Nu speel ik pop/rock, maar ook daarvoor is de Rockerverb erg geschikt, kwestie van goed aan de knoppen draaien en combineren met de juiste gitaar/pedalen. De Rockerverb is een erg basic versterker, weinig toeters en bellen en veel sound!

Kanaal 1 (clean)
Clean met een korrel, zo zou ik het kleine kanaal willen omschrijven. Gaat loeihard en overstuurt niet heel snel, maar is ook nooit loepzuiver clean. Nu speel ik altijd wel met een beetje gruis in mijn sound, dus voor mij geen probleem. Om het kanaal nog een oppepper te geven gebruik ik de Box of Rock boost en de overdrive van het zelfde pedaal voor een lichte crunch.

Kanaal 2
Kanaal met een heel groot bereik, van lichte crunch naar metalheaven. Ook hier komt de term 'gruizig' weer om de hoek kijken. Ik gebruik dit kanaal voor leadsounds en het betere powerchord werk. De gain op iets over 12-en geeft een fantastisch in-your-face rockgeluid. Wil ik er nog een tandje bij dan gebruik ik wederom de boost van de Box of Rock of trap mijn OCD in.......zalig!

Qua EQ is het even tweaken, maar als je eenmaal je settings hebt gevonden is de Rockerverb een allround rockmonster. Klinkt als een klok. Ik ga er nog veel plezier van hebben!

access
11 december 2012, 16:49
Orange maakt echt mooie amps.

Kun je deze ook terugschakelen in wattage?
Hoe is de reverb?

Mr. Dynamite
11 december 2012, 17:59
Erg vette amps die rockerverbs, zou er zelf ook wel een lusten :satisfie:


Orange maakt echt mooie amps.

Kun je deze ook terugschakelen in wattage?
Hoe is de reverb?

Ik vond deze wel snel te veel worden.

Wicked Willy
11 december 2012, 18:40
Orange maakt echt mooie amps.

Kun je deze ook terugschakelen in wattage?
Hoe is de reverb?

De reverb is lekker, maar use with caution.....boven standje 2 is het surfmania.
Wattage is niet schakelbaar, 50 watt is te doen. Gebruik de versterker in repetitieruimte en op podia, dus het moet ook wel beetje kunnen blazen.