PDA

View Full Version : Weet iemand een goed adres voor 'n 1-piece amerikaans Alder body blank



Cocobolo
25 november 2012, 20:34
Ik denk dat ik het uit Amerika moet laten komen, heb al even gekeken bij espen en madinter maar daar lukt het niet.

Bij de Arnhemse fijnhouthandel ben ik nog niet geweest maar op hun site staat dat de gangbare breedtes 100-150 mm zijn, dus dat zal niet uit 1 stuk worden.
Ik snap dat sommigen zullen zeggen "neem toch gewoon een 2 of 3 piece body" maar het is voor mr John Backlund en ik wil graag het mooiste (kunt erover discussiėren of het het beste is) dat ik kan krijgen :)

pueblo
25 november 2012, 20:46
deze site, espen, (http://www.espen.de/index.php/en/products/tonewood/electric-guitars) kwam onlangs nog aan bod na de vraag van barno voor swamp ash

stijnkenens
25 november 2012, 20:54
Als ik jou was zou ik zelf naar een houthandel gaan, en een balk kopen voor een 2 piece alder body.
2 piece hand picked for quality control vind ik toch net iets hoogstaander en persoonlijker dan een one piece uit Spanje laten over komen ...

Vanaf dat een body uit 2 of meerdere delen bestaat is het ook weer veel stabieler, wat misschien wel interessanter is voor een gitaar die je naar de andere kant van de wereld (en ander klimaat) wil sturen.

Soit mijn mening, en kennis. Ik ben er super benieuwd naar !!!



s.

Cocobolo
25 november 2012, 20:59
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk Stijn...had ik toch vorig jaar maar naar die sessie moeten gaan op de dgbm die ging over tonewood en hoe je kunt kloppen en luisteren naar het hout.

EDIT : en ik heb ook het liefst het hout in mijn handen om te voelen hoe het gewicht is, de kleur, eventuele onvolkomenheden enzovoorts. Ok, ik ga eerst maar eens naar de fijnhouthandel dan :ok:

oigun
25 november 2012, 22:36
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk Stijn...had ik toch vorig jaar maar naar die sessie moeten gaan op de dgbm die ging over tonewood en hoe je kunt kloppen en luisteren naar het hout.

EDIT : en ik heb ook het liefst het hout in mijn handen om te voelen hoe het gewicht is, de kleur, eventuele onvolkomenheden enzovoorts. Ok, ik ga eerst maar eens naar de fijnhouthandel dan :ok:

Zou ik zeker doen! Bel ook even naar amsterdam, ik ga daar moergen of overmorgen heen en kan dan eens kijken. Meestal hebben ze tot een cm of 20 breed..

Ike57
26 november 2012, 14:26
Dus je gaat er toch eentje bouwen voor John Backlund? Mooi :ok:

Levert het nog een mooie gesigneerde foto op waarop hij staat met de gitaar? Of een mooi "certificate of approval" voor beide gitaren!

Cocobolo
26 november 2012, 19:45
We hebben een ruil-deal. Dat mag ik hier wel zetten toch? Is niet commercieel, er gaat geen geld heen en weer. Ik bouw een Marz-6 voor hem, ik krijg een handgebouwde JBD-100 terug! :crazyhappy:

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Image17.jpg

Ike57
26 november 2012, 20:06
Wow, goeie deal !!

Mooi zulke contacten :ok:

teunallica
26 november 2012, 20:23
cool zeg!
Is die andere gitaar dan gemaakt door Bruce Bennet? Of maakt die John Backlund zelf, als ik ernaar zoek op google dan kan ik het niet vinden.

Cocobolo
26 november 2012, 20:36
Ja, door Bruce Bennet, van de JBD (John Backlund Design) company. John kan zelf helaas geen gitaren bouwen, anders waren er al heel wat meer modellen van hem denk ik. Het zijn er nu nog maar een paar.

Rizz
26 november 2012, 20:49
Wat een vet ding, zeg! Geluksvogel! Dat wordt zwoegen op je best en dan nog beter..

barno
26 november 2012, 21:01
We hebben een ruil-deal. Dat mag ik hier wel zetten toch? Is niet commercieel, er gaat geen geld heen en weer. Ik bouw een Marz-6 voor hem, ik krijg een handgebouwde JBD-100 terug! :crazyhappy:

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Image17.jpg

godmiljaar, da's een sjieke deal!

teunallica
26 november 2012, 21:02
Grappig zeg, die bruce bennet zie ik regelmatig langskomen op het mylespaul forum (net als oigun trouwens:ok:). Hij maakt wel echt mooie gitaren!
Maar het design is dus wel van John B.?

Cocobolo
26 november 2012, 21:05
Grappig zeg, die bruce bennet zie ik regelmatig langskomen op het mylespaul forum (net als oigun trouwens:ok:). Hij maakt wel echt mooie gitaren!
Maar het design is dus wel van John B.?
Yep!

En ja, ik ga gigantisch mijn best doen en dan nog een keer extra daarbovenop. Als iets niet perfect is, doe ik het opnieuw. Ik moet ook eens kijken of ik een custom koffer kan maken of minimaal passende custom binnenkant.

barno
26 november 2012, 21:09
niet gemakkelijk maar ik wed dat je hem aangenaam zou verrassen met een custom made case /raket gemodelleerd op de gitaarvorm

Cocobolo
26 november 2012, 21:19
Precies, daar zat ik al aan te denken.
Op tdpri staat een aardig topic van Scatter Lee waarin hij een koffer bouwt.
Zie hier (http://www.tdpri.com/forum/2012-tdpri-tele-build-challenge/317891-scatter-lees-2012-challenge-build-thread-completed-8.html)

pueblo
26 november 2012, 23:58
heel leuke deal :)
een passende kist in een fancy kleurtje zou echt geniaal zijn.

stijnkenens
27 november 2012, 00:24
Godmiljaar, was ook het eerste woord dat in mij opkwam ...

Goe bezig Marco !!!




s.

oigun
27 november 2012, 09:30
http://img.humo.be/q100/w/h/wesley.jpg
Echt heel gaaf!! Gefeliciteerd!

Ukeloeder
27 november 2012, 09:47
Wat een a-fokking-mazing koele deal is dat zeg! Mag ik vragen waarom meneer Backlund geen gitaren kan bouwen?

de allereerste keer dat ik die brug gebruikt zie en niet denk, dat zit in mijn zakdoek soms ook, maar mooier

KoenB
27 november 2012, 15:23
Supertof zeg, deze deal!

En dat topic van scatter lee, damn, die knakker kan echt alles maken

RS-Rik
30 november 2012, 11:03
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk Stijn...had ik toch vorig jaar maar naar die sessie moeten gaan op de dgbm die ging over tonewood en hoe je kunt kloppen en luisteren naar het hout.


meen je dat serieus geloof je daar in?

stijnkenens
30 november 2012, 12:28
Hout voor een elektrische gitaar noem ik geen tonewood ...
Hoewel ik toch ook altijd meer plezier beleef aan een stuk hout dat een mooie klank geeft als je erop klopt !
Dan weet je dat je goed zit. Hoog of laag maakt niet uit, als het maar klinkt.
Met eik of beuk heb je dat niet, dus die houtsoorten vallen toch al een beetje af, voor mij !



s.

Cocobolo
30 november 2012, 12:44
meen je dat serieus geloof je daar in?

Ik heb daar gewoon nog onvoldoende ervaring mee, en kan er dus geen mening over hebben. Maar daarom sluit ik het dus op voorhand niet uit.

Ik vind het niet zweverig of zo. Ik geloof ook dat er verschil zit in hout van snelgroeiende bomen in een warm vochtig gebied dan precies dezelfde boom die hoog op een berg bijna op de boomgrens staat en dus jaren staat te klappertanden :D
Er zit verschil in...waarbij ik dus onervaren ben of dat verschil ook hoorbaar zal zijn.

Edit : was er niet een topic op tdpri van Ron Kirn en hoe hij enorm bezig was om het juiste stuk hout voor een elektrische gitaar te zoeken? Ik ga het eens opzoeken. Als ik het vind, zet ik het hier wel nee.

muffstuff
30 november 2012, 15:43
Ik heb daar gewoon nog onvoldoende ervaring mee, en kan er dus geen mening over hebben. Maar daarom sluit ik het dus op voorhand niet uit.

Ik vind het niet zweverig of zo. Ik geloof ook dat er verschil zit in hout van snelgroeiende bomen in een warm vochtig gebied dan precies dezelfde boom die hoog op een berg bijna op de boomgrens staat en dus jaren staat te klappertanden :D
Er zit verschil in...waarbij ik dus onervaren ben of dat verschil ook hoorbaar zal zijn.

Edit : was er niet een topic op tdpri van Ron Kirn en hoe hij enorm bezig was om het juiste stuk hout voor een elektrische gitaar te zoeken? Ik ga het eens opzoeken. Als ik het vind, zet ik het hier wel nee.
Als er een iemand is die zegt dta het onzin is, is het Ron Kirn wel haha

http://www.ronkirn.com/body.htm

check de eerste regels maar

Cocobolo
30 november 2012, 15:49
haha, meen je dat? Ik ga het lezen! Ik zal eens kijken waar dat topic dan is wat ik bedoelde.