PDA

View Full Version : tc electronic g-force settings



danee
25 november 2012, 17:04
Hoi,

Inmiddels heb ik al wat aardige geluiden uit mijn g-force kunnen halen. Maar anderen zijn vast en zeker handiger in het maken van mooie presets als ik.

Iemand enig idee waar ik instellingen van presets kan vinden voor de G-force?

Groeten,
Marcel

tnijland
26 november 2012, 18:35
Ik weet niet of er een preset exchange is voor de G-Force bestaat. Wel weet ik dat er een speciale G-Force card is waar een groot aantal special artist presets op staan.

danee
26 november 2012, 19:29
tja ik heb ze wel gezien. Ze kosten maar liefst 120 euro. De moeite waard als je met enige regelmaat presets overzet van de ene naar de andere g-force of als je veel presets hebt die je wilt back uppen.

Maar een g-card aanschaffen voor alleen de presets (geen idee of ze bruikbaar zijn) is mij iets te gek ;)

Wel raar, voor de g-major is op de tc-electronic site een preset vault. Daar kunnen gebruikers presets uploaden en downloaden. Bijna spijt dat ik geen g-major heb.....

Nocki
28 december 2012, 08:23
Je zou ook veel spijt hebben als je een G-major had hoor :-)

De G-card is leuk maar ook niet meer dan dat. Je kan er ook andere geheugenkaarten in doen van hetzelfde type om presets over te zetten... Die waren toen al niet echt te vinden maar het is mogelijk.
Gebruik je de G-force serieel of parallel? Ik weet nog dat ik m'n laatste G-force in een line mixer had hangen en ik een hele goede tip had gekregen van Morris. De effecten spetterden je amp uit zonder dat ze het droge geluid in de weg zaten... :-)

Het was een setup waarmee je de compressor voor de fx zette en daarna de fx parallel (onder elkaar in de matrix) waarna je ze naar de delay en reverb zond. Dat kan je nu ook proberen natuurlijk.

Voor de tijd van de line mixer was het ook altijd goed om een lijntje in de matrix te gooien wat gewoon helemaal droog was... Dat deed toch wel wat voor je sound ondanks dat het ook een tonesucker blijft.

Met deze tips kun je je geluiden toch weer wat opfleuren zonder echt in te gaan op je originele vraag.

De TC gear blijft leuk en de chorus is natuurlijk enorm lekker. Ondanks dat ik het nooit 100% gekregen heb wat tonesuck betreft waren het goede units en heb ik mooie sounds gehad.

Succes!

danee
14 januari 2013, 21:36
Tja na een twee a drie jaar met de g-force gestoeid te hebben heb ik hem toch uit mijn rack gehaald. Prachtig apparaat, maar voor mij te complex. Ik wil live nog wel eens wat tweaken aan mijn geluid. Tja dan is een g-force niet het meest handig. Nu losse pedalen in mijn rack aangesloten op de grx die ik aanstuur mijn mijn groundcontroll pro.