PDA

View Full Version : Perfect Mess - Who I Am



Bo0n
25 november 2012, 11:37
Hi Guys,

een oud nummer waar ik 6 jaar geleden mee begonnen was afgemaakt! Have fun with it! And of course, all feedback is welcome!

http://soundcloud.com/nick-silooy/who-i-am-29/s-eryma

Fusion
25 november 2012, 15:38
Vind de uitvoering minder sterk als je vorige nummer maar ik vind de compositie en t arrangrment erg goed!! Wanneer heb je dit ingezongen? Recent of 6 jaar terug?

Bo0n
25 november 2012, 15:46
Thanx Fusion, ehm nee lately hehe. Mischien had ik inderdaad wat vaker moeten oefenen en niet te snel tevreden moeten zijn ;)

Duhsjaak
25 november 2012, 22:00
Hi BoOn
Ik heb nooit begrepen (misschien nooit willen begrijpen) waarom we vinden dat we moeten doen waar we goed in zijn. Om vervolgens te gaan lopen miepen wat er aan mankeert.

Ik heb helden, sommige helden gaan al decennia mee. Als ik naar die opnames luister, zit er altijd wel iets in waarvan ik denk: Mwah..... had dat nou niet anders gekund?
Sefronia de LP van Tim Buckley bijvoorbeeld. Daarop zingt hij de ingang helemaal dicht. Dat in een puur analoge tijd. Als ik als onbezoldigd technicus mij al bewust ben van de giga dynamiek van de man, hoe komt het dan dat een full prof studio met dito personeel daaraan voorbij gaat?

Ondanks dat vind ik het een prachtig nummer. De LP is niet top sterk, maar dit is een heel fraai nummer.

Ik maak iedere dag een nieuw liedje. Als je denkt dat ieder liedje bulls eye is? Vergeet het maar. Als ik 2 of 3 op de 10 haal ben ik happy.

De enige die nooit fouten maakt is iemand die stil in een hoekje zit en nooit ene flikker doet. Dus mijn voorstel: Stop met jezelf te geselen en ga nadenken over wat je bevalt. Isoleer dat en draai iets in elkaar rond dat mooie stuk/deel/partij/verzin maar wat.

Volgens mij vind ik het niet half zo matig als jij. Maar dat is alles behalve belangrijk.

Er wordt volop geluld over 'leermoment', terwijl ik vind dat je voor een leermoment behoorlijk kinky moet zijn.
Bouw dat wat je er mooi aan vind uit tot een nieuw nummer, en doe dat niet verbeten maar met plezier, dan zul je zien dat dit achteraf gewoon 100% de moeite waard is geweest.
En met het oog op de toekomst: Dit is een heel fijn nummer.

Vriendelijke groet, Gus