PDA

View Full Version : HNGD: Heritage LP



humbucker
25 november 2012, 11:23
Yess, sinds gisteren hoor ik ook bij het Les Paul clubje!

Gisteren opgehaald:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_6892.jpg

Hmmmmm. Full solid body (unlike Gibson LP's), Lollar P90's. The works!

Klinkt écht goed :)

jutter
25 november 2012, 11:48
Gefeliciteerd! Dit is wel een héél erg mooie LP! Zit er nou veel verschil tussen Gibson en Heritage?

cat's eyes
25 november 2012, 12:00
P90 LP burst, mijn favoriete combinatie.
Zeer mooi, gefeliciteerd.

SBe
25 november 2012, 12:16
Die Heritage LP's zien er steeds zo goed uit, moest ik mij ooit een LP kopen het zou er ook zo eentje zijn.
Proficiat! Zeer knappe gitaar.

humbucker
25 november 2012, 14:05
Gefeliciteerd! Dit is wel een héél erg mooie LP! Zit er nou veel verschil tussen Gibson en Heritage?

Goh, voor mijn gevoel is de prijs/kwaliteit verhouding van Heritage een heel stuk beter. Je krijgt tenminste nog echt rosewood, geen uitgeholde body, kwaliteitshardware en een goeie afwerking voor een normale prijs. Dit was een custom-order bij Wolfe guitars in de US, en doet naar mijn bescheiden mening zeker niet onder voor de Gibson customshoppers. Gewoon een retegoeie gitaar voor 1000€ minder.

Je moet enkel de kop mooi vinden, maar die vind ik zeker niet minder geslaagd als de open book van Gibson.

Hendriks
25 november 2012, 14:09
Eerlijk gezegd , vind ik deze headstock zelfs mooier. Te gekke gitaar , humbucker aan de P90 ,dat moet goed komen :) .

jutter
25 november 2012, 14:09
Goh, voor mijn gevoel is de prijs/kwaliteit verhouding van Heritage een heel stuk beter. Je krijgt tenminste nog echt rosewood, geen uitgeholde body, kwaliteitshardware en een goeie afwerking voor een normale prijs. Dit was een custom-order bij Wolfe guitars in de US, en doet naar mijn bescheiden mening zeker niet onder voor de Gibson customshoppers. Gewoon een retegoeie gitaar voor 1000€ minder.

Je moet enkel de kop mooi vinden, maar die vind ik zeker niet minder geslaagd als de open book van Gibson.

Een wijf met een minder mooie kop neukt misschien nog wel lekkerder als één met een mooie kop..... :D

Brewskie
25 november 2012, 14:22
Een wijf met een minder mooie kop neukt misschien nog wel lekkerder als één met een mooie kop..... :D

Ja, die weten dat ze beter hun best moeten doen. En mooie gitaar hoor. Prachtige top en burst.

humbucker
25 november 2012, 14:33
Eerlijk gezegd , vind ik deze headstock zelfs mooier. Te gekke gitaar , humbucker aan de P90 ,dat moet goed komen :) .

Zonder twijfel!! :)

R.J
25 november 2012, 14:38
Ik vind die heritage headstockjes altijd zo iel aan doen op een "grote" gitaar als een lp of ES.
Maar, heb er ook op eentje mogen spelen vorig jaar ergens, het zijn zeker super gitaren. Geweldig.
Gefeliciteerd, en met Lollar P90's. Precies zoals ik ook nog eens moet hebben. *Is verliefd op p90's sinds een bepaald concert*

Rinze
25 november 2012, 16:00
Prachtige gitaar. De kop doet mij altijd wat denken aan de Aria's en Vantages van dertig jaar terug maar ach. Een kennis had een Heritage ES, ook een prachtding. Super afgewerkt, prachtig hout en inderdaad ook goeie hardware.

Shredder Mike
25 november 2012, 16:05
Full solid body, zeg je. Maar wordt dat dan niet erg zwaar ? Dat was de reden om mijn LP Traditional in te ruilen voor een Standard.

Even goed, gefeliciteerd.

humbucker
25 november 2012, 16:51
De back is zelfs 1-delig! Het gewicht valt heel goed mee. Ik schat ze net iets boven de 4kg. Ongeveer net zo zwaar als mijn tele dus :)

Bassa
25 november 2012, 16:57
Echt heel mooi met die burst en p90's!!!

groovieguitarguus
25 november 2012, 18:02
Gave Gitaar...

Gekocht in Amersfoort bij RJV guitars of zo... ??? Ben aan hem gelinkt op Facebook en zag deze al voorbij komen.
The Heritage gitaren zijn gewoon heeeel goed...
Ik heb er zelf 2... een H150 met SD '59 uit 2006... en een te gekke H535 uit '89

Much vallue for money...

Orpheo
25 november 2012, 18:41
Full solid body, zeg je. Maar wordt dat dan niet erg zwaar ? Dat was de reden om mijn LP Traditional in te ruilen voor een Standard.

Even goed, gefeliciteerd.

Heritage neemt de moeite om goed hout te kiezen. Pak eens een hamer of huber. Ook massief maar weegt geen zak.

Prachtige lp btw

Brum
25 november 2012, 18:49
Die Traditionals hebben toch van die 'weight relief' gaten?

Anyway, mooie gitaar, die Heritage! Gefeliciteerd! Als ik ooit een Les Paul koop, zou ik ook eerder kijken naar zo'n Heritage dan een Gibson.

humbucker
25 november 2012, 19:40
Gave Gitaar...

Gekocht in Amersfoort bij RJV guitars of zo... ??? Ben aan hem gelinkt op Facebook en zag deze al voorbij komen.
The Heritage gitaren zijn gewoon heeeel goed...
Ik heb er zelf 2... een H150 met SD '59 uit 2006... en een te gekke H535 uit '89

Much vallue for money...

Nee, tweedehands overgekocht van iemand die hem rechtstreeks bij Wolfe Guitars in de US had gekocht. Hij sprak wel dat er nog een identieke gitaar ergens in NL moest rondzwerven :)

edit: Deze is uit 2005 btw

groovieguitarguus
25 november 2012, 19:51
Nee, tweedehands overgekocht van iemand die hem rechtstreeks bij Wolfe Guitars in de US had gekocht. Hij sprak wel dat er nog een identieke gitaar ergens in NL moest rondzwerven :)

edit: Deze is uit 2005 btw


Wat ik begrijp is Wolfe idd de 'hof-leverancier' van Heritage gitaren. Er is ook een Facebook-group pagina en een leuk Forum...
Weet zeker dat je heel veel plezier aan je The Heritage gaat beleven!!!

soundbound
25 november 2012, 22:13
very nice indeed!! Ik heb dezelfde ook bij RJV guitars (in Apeldoorn overigens) zien staan, maar heb te lang getwijfeld :) Veel plezier ermee!

Luke-wannabe
26 november 2012, 00:47
Boohhhhh. Dá's een mooie!

Bartrock
26 november 2012, 09:35
Zo,dat is een schoonheid zeg!Moet inderdaad een erg goede gitaar zijn,al heb ik nog nooit een Heritage in handen gehad.Had ooit drie Gibsons,waaronder twee LP's.Heb ik niet meer -andere bezigheden dan gitaren voor een aantal erg lange jaren-,begon vorig jaar opnieuw,maar Gibson lag ff buiten bereik.Een heel fraaie Ibanez RG niet,maar ik had natuurlijk eigenlijk aan een Heritage LP kunnen/moeten denken...:cooler:
Veel geluk ermee!

humbucker
26 november 2012, 11:42
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_6894-1.jpg

:crazyhappy:

groovieguitarguus
26 november 2012, 18:25
Ben ook wel heeeel benieuwd hoe die P90's klinken....
Staat nog op mijn (erg lang) verlanglijstje... ;-)

humbucker
26 november 2012, 22:39
Ik zal eens kijken of ik morgen iets kan opnemen. Het zal dan wel met Podfarm zijn en een UX1, dus verwacht geen wonderen :)

humbucker
27 november 2012, 20:55
http://soundcloud.com/humbucker88/cut-my-hair

Even een opname met de Heritage. Is zeker niet foutloos :D en opgenomen mbv Podfarm en Audacity, maar zo heb je toch een beetje een idee van de sound.

macwilliams
27 november 2012, 23:41
Lijken die kapjes nou zo wit, het steekt zo af bij de (overigens prachtige) gitaar?

humbucker
28 november 2012, 09:25
Nee, zal zo komen door de foto. Kapjes zijn creme natuurlijk :)

Marc Oblivian
29 november 2012, 12:19
Ik heb ook een Heritage: een zwarte custom. Geen P90's hoor: gewoon humbuckers.
Het is mijn favoriete gitaar...klinkt en speelt geweldig. Veel Gibsons ernaast gehouden en er komt er zelden 1 bij in de buurt (ook subjectief natuurlijk, maar toch:-).
De mijne gaat echt niet meer weg. Helaas is het niet meer zo dat je ze voor echt mooie prijzen kunt kopen, maar de prijs kwaliteit verhouding is nog steeds erg goed.
Veel plezier ermee!

Orpheo
29 november 2012, 12:56
2200e voor een heritage of 6000 voor een gibson customshop. Zelfde kwaliteit. Ik zou het wel weten.

humbucker
29 november 2012, 14:00
Ik heb er ongeveer evenveel voor betaald als voor een Gibson LP standard (tweedehandsprijzen).

Het is fijn niet zo merkengeil te zijn :)

Duhsjaak
29 november 2012, 14:38
Hi Mazzelpikkie
Mooie gitaar OK, maar dan klinkt ie ook nog zo fraai!
Gefeliciteerd. P90's roelen.
Veel plezier met je H.
Vriendelijke groet, Gus

humbucker
29 november 2012, 15:33
Thanks Gus,

't is wel crappy gespeeld, maar you get the picture :)

vulvasonic
29 november 2012, 16:06
Ik heb maar 1 keer op een Heritage gespeeld. Dat was een vroeg Les Paul model (bedrijfje was net opgericht). Ik heb 'm getest in een 1 op 1 vergelijk met een stokoude Gibson Les Paul. Zelden heb ik zo'n groot kwaliteitsverschil gehoord. De Gibson klonk, vergeleken met de Heritage, als een natte scheet op een met piepschuim gevulde kartonnen doos.

Kan exemplarisch zijn natuurlijk (zowel voor de Gibson als voor de Heritage), maar als die van jou net zo kan overtuigen als dat ding toen, dan heb je een waanzinnig mooie gitaar op de kop weten te tikken.

Gefeliciteerd! :)

humbucker
30 november 2012, 16:44
Ik heb niet zo heel veel ervaring met LP modellen, maar ik voel wel dat dit een lekker gitaartje is. Niet te zwaar, resoneert super lekker en versterkt klinkt ie ook als een klok. Akkoestisch hoor je al dat ie een lekker flink aanwezig middengebied heeft, maar hij klinkt zeker niet modderig. Heeft ook flink wat bite! Moet alleen de afstelling nog wat verbeteren (een mahonie hals heeft meer last van een setje 11-52 dan een maple nek zo blijkt :)) en eens kijken wat voor pots er nu eigenlijk inzitten, want, met name in de tonepots, zit er volgens mij nog wel wat ruimte voor verbetering in.

Orpheo
30 november 2012, 17:43
Ik gok gewoon cts. De tone pot is een combinatie van de pot en de condensator. Rest slechts dr vraag. Wat wil je verbeteren?