PDA

View Full Version : Simpel en doetreffend



Ansjo
24 november 2012, 23:43
Onlangs kreeg ik van iemand Mixcraft 6 cadeau. Een verrassing. Ik had in geen twintig jaar een instrument aangeraakt. Als ik wat opnam deed ik dat op een cassetterecorder. Maar ja, dat was toen. Op advies kocht ik er een Behringer 502 mixer bij en een DAP PL-07 microfoon. Daarmee zou ik alles moeten kunnen. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Het begon goed. Op Mixcraft wist ik al snel een mooie drumbeat te vinden. Voor een ander spoor vond ik lekker scheurend orgeltje. En met behulp van de microfoon wist ik zelfs een redelijk akoestische ritmegitaar op te nemen. Tijd dus voor de sologitaar, bas en zang. Maar....... De jankende solo die ik in gedachten had kwam er absoluut niet uit. Voor geen millimeter. En de bas was ook geen succes. Met mijn DAP microfoon voor de speaker. Ik moet dus audio-interface hebben. Maar dan? Krijg ik dan wel die jankende solo als ik de microfoon (hoe goed ook) voor de oude Fender Tweed plaats? Dat gaat snoeihard in een woonkamer. Rechtstreeks opnemen? En dan in de DAP bewerken? Biedt de software die mogelijkheden? Mixcraft zal niet de meest uitgebreide en beste software zijn. Hoe zit dat met grote jongens als Sonar Producer, Cubase.....Enfin, ik heb weer lol in muziek maken en volop ideeën. Iemand moet me wel een beetje op weg helpen. Vraags: Hoe krijg ik mijn eigen geluiden zo natuurgetrouw in de PC? Wat is daarvoor nodig. Simpel en doeltreffend.