PDA

View Full Version : Klitteband voor pedalen vastzetten?



waarismijnplectrum
17 juni 2003, 22:40
Hee lui,
Hoe fixen jullie je pedalen op je pedalboard?
doe je dat met klitteband, of op een andere (betere) manier?
ben benieuwd..........

waarismijnplectrum
17 juni 2003, 22:41
oh en nog iets, als je het met klitteband doet, waar heb je die klitteband gehaald, of weet iemand waar je dit kunt halen?

Mitch
17 juni 2003, 23:10
Hè hè, klitteband !

http://scholte.nu/pedalenkist/detail-waslijn.jpg

Zo doen we dat :D

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 23:10
De garen en bandwinkel??

Mitch
17 juni 2003, 23:10
Sorry, dubbel bericht door een bog (zie Algemaan, topic van Pimmetje)

Mitch
17 juni 2003, 23:11
Een bug dus :)

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 23:12
off topic;
Hey Semour Paul, Ook het gevoel dat er iets mis gaat op dit forum??

Mitch
17 juni 2003, 23:15
Ja, nogal, er kwam een foutmelding en na drie pogingen en foutneldingen bleek mijn bericht er drie keer in te staan. Het probleem is al bekend bij Gitaarnet.

Maarrehhh.... zo dus, "waarismijnplectrum" !

waarismijnplectrum
17 juni 2003, 23:18
hee seymour,
Is inderdaad een vette optie, maar ik heb er ook een crybaby tussen zitten, en een wat rechthoekige fulldrive bijzitten, dus kweet niet of dat wel allemaal zo makkelijk gaat zo voor mij...

Speeddemon
17 juni 2003, 23:29
Seymour Paul! Foei Foei!
'boutique' Carl Martin pedalen met Hosa kabeltjes ertussen? :oops: :(

tijd voor de soldeerbout, meneer Neutrik en mevrouw Tasker... :wink:

(of George L.'s)

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 23:36
Ik ben ook niet zo "voor" die kabeltjes. Daarnaast geef ik de voorkeur aan meneer Switchcraft daar hij wat kleiner geschapen is dan "die dicke deutscher Herr Neutrik" Mevrouw Tasker is al gearriveerd :-D

Mitch
17 juni 2003, 23:49
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit inderdaad een beetje uit nood geboren was: ik wilde de kist graag afbouwen en kwam kabels te kort. Ik was toen in Vlaardingen en Vox Humana had toen alleen deze op voorraad..... :oops:

Ik had zelf iets dikkere, beetje tussen goedkoop en duur in zal ik maar zeggen, maar ik moet zeggen: niet bizar veel storing of verlies of zo. Heb 'm ook wel eens direct ingeplugd en dan weer via de pedalen: geen verschil hoor ! En dan: alsof je dat nog hoort als de drummer begint te knallen :D

Maar goed, 'waaris...' : een Dunlop wah kan wel eens vrij zwaar worden voor klittteband. Waslijn is hier echter zeker geen optie :P maar na de klitteband-truuk kun je wel evt. met bijv. plankdragertjes de zijkanten 'vastzetten' zodat -ie nog minder kan schuiven.

Speeddemon
18 juni 2003, 01:29
Jukebox in Boekel verkoopt een soort mega sterk industrieel klitteband, van de zelfde producent die ook kunst-ski banen maakt (je weet wel, dat groene stugge spul)

Een kennis van me heeft het op z'n board zitten, en zelfs bij een stukje van 2x2cm moet je al echt aan een pedaal lopen rukken, wil het loslaten.

Ik heb dan ook 2 stroken (50x2,5cm) besteld. 5 euro per strook.

dml
18 juni 2003, 05:46
Ga gewoon even naar de Gamma of Praxis of Karwei, afdeling Hordeuren en -ramen. Ze verkopen speciaal klitteband (Velcro voor de Belgen onder ons) wat zelfklevend is. Dit wordt normaal gesproken gebruikt om horgaas te bevestigen dus moet bestand zijn tegen behoorlijk wat druk- en trekkracht. Ik gebruikte dit ook voor mijn pedalenbak en er heeft nooit een pedaal losgelaten. Ter verduidelijking: in mijn bak zaten een Roger Mayer Voodoo Vibe (nog groter dan Full Drive II), Voodoo Bass, Boss Tremolo, Akai Headrush, Akai Intelliphase, Boss Tuner, Boss CE-5, TC SCF, dus dat was een behoorlijke bak. Over de bodem van de bak een paar stroken "haartjes" van links naar rechts en dan een paar strookjes "haakjes" op de pedalen. Werkt perfect en kost niet zo duur.
Gamma zei je?? Ja, Gamma.

Marshallover
18 juni 2003, 09:15
Ga gewoon even naar de Gamma of Praxis of Karwei, afdeling Hordeuren en -ramen. Ze verkopen speciaal klitteband (Velcro voor de Belgen onder ons) wat zelfklevend is. Dit wordt normaal gesproken gebruikt om horgaas te bevestigen dus moet bestand zijn tegen behoorlijk wat druk- en trekkracht. Ik gebruikte dit ook voor mijn pedalenbak en er heeft nooit een pedaal losgelaten. Ter verduidelijking: in mijn bak zaten een Roger Mayer Voodoo Vibe (nog groter dan Full Drive II), Voodoo Bass, Boss Tremolo, Akai Headrush, Akai Intelliphase, Boss Tuner, Boss CE-5, TC SCF, dus dat was een behoorlijke bak. Over de bodem van de bak een paar stroken "haartjes" van links naar rechts en dan een paar strookjes "haakjes" op de pedalen. Werkt perfect en kost niet zo duur.
Gamma zei je?? Ja, Gamma.


Precies, geen gezeik, geen gedoe, voor 2,95 heb je iets van 5 meter zelfklevend klitteband en dan ben jij de man met je pedalen...

Als je goed kijkt zie je tussen de Boss pedalen het klitteband zitten...

http://gniezink.instantlogic.com/images//Photos/{558F508F-D3DD-4B9A-BA52-8F95FB95EBD4}/{BC7C5940-CB74-40B1-BF34-E01C33D73C89}lg.jpg

DOLBY
18 juni 2003, 09:31
Als je aan echte Velcro (dit is een merknaam) kunt komen: dat is de beste. Toen ik nog bij Fokker werkte gebruikten we die ook in de vliegtuigen en uit testen bleek Velcro als beste naar voren te komen.

De Teng
18 juni 2003, 10:14
Plankje kopen en boutjes erdoorheen en die weer in je pedaal schroeven. Dan gaat het nooit weer los en het ziet er nog veel mooier uit ook. Er is trouwens hier ook al een hele thread over geweest, zoekfunctie en je bent aardig wat rijker.

Eerlijk gezegd vind ik die oplossing van SP niet echt mooi, het oog wil ook wat. ;) (of juist niet in dit geval)

LordSpeedyShit
18 juni 2003, 10:52
velcro kun je gewoon in een naai winkel of een stoffenwinkel ofzoiets kopen. Heb ik ook gedaan, komt nooooit meer los ;)

PeArLjAm
18 juni 2003, 14:03
Er bestaan ook een soort voetjes die je aan de schroeven je pedalen schroeft en die je dan zo weer op je plank (pedaalbord oid) kan schroeven, dat werkt prima en zijn per setje van 4 verkrijgbaar , en zal vast niet veel kosten. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten, weet iemand dat?

waarismijnplectrum
18 juni 2003, 14:11
Machtig jongens, bedankt, ga straks effe naar de naaiwinkel, en als ze die niet hebben sjeez ik ff door naar Gamma!

Hee en nog iets, Hoe bevestigen jullie dat klitteband op je pedalen? De meeste pedalen hebben namelijk van die steundopjes aan de onderkant zodat de onderkant niet op de grond doen. Heeft iemand hier misschien leuke suggesties voor?

ReinoutV
18 juni 2003, 14:21
Eraf schroeven. Of een stukje hout/schuim/wat dan ook tussen die dopjes plakken, zodat je klitteband alsnog recht op je pedaal zit.

Bouke
18 juni 2003, 15:04
Nog een tip: Bij de Zeeman! Gaat ook niet los als je het niet wilt. En het is al in stukkies gesneden èn.... 't kost bijna niets.

Bouke