PDA

View Full Version : heya iedereen



lip
24 november 2012, 12:06
hey

nou ik ben dus lip.

ik ben 28 jaartjes jong en kom uit amsterdam
me passie voor de elektrische gitaar/bass gitaar
is er al jaren, ik vind het een fasinerend geluid
en heb deze dus altijd al willen bespelen

en nu...... de stap genomen ,nog nooit een instrument gespeeld
dus dit zal wel spannend worden lol
en vooral een lange weg

er is nog genoeg te lezen voor me hier op het forum dus jullie zullen me waarschijnlijk
hier en daar zien opduiken met een vraagje

grtz lip

Duhsjaak
24 november 2012, 13:30
Hi Lip
Ik stel me zo voor dat Prins Bernhardt ook zo is genoemd. Want die heette Van Lip Biesterfeld of zoiets. Hij had dan wel poen en Juul, maar hij kwam niet uit Amsterdam. Ik vond hem wel in meer opzihten een beetje sneu.

Ik moet daaraan denken, omdat ik voetballers in de familie heb. Die hebben allemaal een stevig probleem met hun enkels en knieën. Ik niet. Ik ben op tijd gestopt met dat sportieve gedoe. Ik ben niet op tijd gestopt met muziek maken. Mijn enkels zijn OK, maar mijn oren niet.

En ik had het er niet om willen laten.
Als je vroeger doof werd (Fisher Z - Going deaf for a living) kon je je in rumoerige omgeving met liplezen nog heel aardig redden. Als cursisten achter in een zaal met 50 man elkaar iets toefluisterden, kon ik dat vaak moeiteloos volgen. Tot hun grote verrassing, ze dachten dan dat mijn gehoor top was.

Omdat de taal het meest door ambtenaren en de zorg wordt vervuild, vond men liplezen kennelijk te intiem. Je zou eens wat met de lippen van een ander doen! Je moet er ook niet aan denken.

Tegenwoordig heet dat dus 'spraak afzien'. Je moet er maar op komen.

Ik hoop dat je met de muziek je vingers moert en je oren heel houdt.
Verders natuurlijk veel plezier hier. Als je mijn (hartelijk) welkom hebt gehad, is de rest een eitje!
Vriendelijke groet, Gus

lip
24 november 2012, 14:07
Hey thnx voor je doordachte bericht :)

lip lezen lukt me enkelt als het strak in gepakt is .
En dan niet die camel toe's uit sudan

Voetballers das wel grappig ,Hadden wij er ook een van wim landman (een ver famillie lid met de bijnaam de Zwarte Panter)
en tjah die komt ook niet uit amsterdam
pijn in de enkels en knieetjes nou daar kon die wim ook wat van met zijn reuma
Ook een erg sneu verhaal


dat gefluister herken ik ook wel me leraar noemde het altijd Oost-Indisch doof
het hoort wat het wil horen

de muziek moet uit de vingers komen ,Dus ik ken ze niet in me oren stoppen .

Plezier staat voorop
En het warme welkom en passie die hier te lezen is versterkt dat nog meer
Er gaat niks boven een berg informatie
En een onuitputtelijke leergierigheid


grtz lip

krul
24 november 2012, 23:51
Omdat de taal het meest door ambtenaren en de zorg wordt vervuild, vond men liplezen kennelijk te intiem. Je zou eens wat met de lippen van een ander doen! Je moet er ook niet aan denken.

Tegenwoordig heet dat dus 'spraak afzien'. Je moet er maar op komen.

De term liplezen is in de ambtenarij vervangen sinds de opkomst van de zeer strakke vrouwenbroek. Dit omdat men anders niet weet of een liplezer iemand is die de mondlippen bekijkt of andere lippen. ;)

ontopic: Hoi Lip, veel succes met je nieuwe hobby :D