PDA

View Full Version : hoe neem je eigenlijk op met een stack, in de studio ?



skabouter
17 juni 2003, 22:36
stel: je hebt een bloedmooie JCM 900, en supergeile overdrive. alleen voor die overdrive moet ie wel goed hard staan (vanwege de vervorming, toch ?)

maar als je dan wilt opnemen, en je zit in een klein hokkie, en dan ding moet zo KEEIIIIHARD, is dat dan niet slecht ? en hoe kan je dat anders doen ?

ik heb zo`n GT-6 en die gaat regelrecht in de mixer met het opnemen. maar als je een amp hebt met mic ervoor, hoe doe je dat dan ?
dat volume verdraagt toch niemand in die kleine studio ?

Mithrandir
17 juni 2003, 22:37
Oordopjes wellicht?

Speeddemon
17 juni 2003, 22:39
meerdere opties:
1) Je zet er een power-soak tussen (Koch Loadbox o.i.d.) Veel power-tube saturation, menselijk volume

2)Je legt het kabinet op z'n rug op de grond, met een mic erboven

3) Je zet plexiglazen schotten voor de versterker, met tussen cabinet en schotten de microfoon.

skabouter
17 juni 2003, 22:59
aha, zo`n soort drummers hokje dus :)

ok, ik snap het. thnx

andy
17 juni 2003, 23:35
Bij onze laatste CD opname hebben we het cab in de gang neergezet. Deur dicht speakersnoer eronder door, mike ervoor. Werkte perfect.

Negative K3 fan
17 juni 2003, 23:36
er zijn bepaalde isolatie kisten waar je je cab in kunt zetten. Gewoon een kist met een deur erin dus, heel grappig op zich :)

V!N
17 juni 2003, 23:56
Je zet plexiglazen schotten voor de versterker, met tussen cabinet en schotten de microfoon.

*grinnik* een plexi JCM 900 :D

Bates15
18 juni 2003, 07:25
Kast in de gang, een mike dicht bij en een mike op een meter of twee. Even zoeken naarde 'sweet-spot' en bingo......

Harry
18 juni 2003, 09:34
Kast in de gang, een mike dicht bij en een mike op een meter of twee. Even zoeken naarde 'sweet-spot' en bingo......

jep, dat is 'm. Meestal moet ik ruzie maken met de engineer, om dit gedaan te krijgen, eigenwijze eikels.

De Teng
18 juni 2003, 09:55
Je ruilt hem in (of koopt er eentje bij) voor een klein combootje :D kan ie wel normaal voluit!

FNaRK
18 juni 2003, 09:55
Tsja, goeie vraag....
Line6 POD Pro rechtstreeks de tafel in ??

V!N
18 juni 2003, 10:29
Tsja, goeie vraag....
Line6 POD Pro rechtstreeks de tafel in ??

Schaam je ! :razz:

skabouter
18 juni 2003, 10:50
erger nog: GT-6 rechtstreeks de tafel in !

maar dat komt door die kutstudio man. die vind dat als ik toch zo`n ding heb, dat ik geen amp nodig heb. NIET MEE EENS, maar hij werkt echt alleen volgens zijn regeltjes enzo. en deed het nog niet eens een MAAND,, en zelf snapte ie er ook niets van. maarja, hij was de baas, anders ging het opnemen niet door :(

maar ik speel ook liever op een mooie amp, dan di-rect de tafel in.

FNaRK
18 juni 2003, 11:04
wat dacht je van een andere studio...jij bent de baas, jij betaald dus jij bepaald

Speeddemon
18 juni 2003, 16:57
wat dacht je van een andere studio...jij bent de baas, jij betaald dus jij bepaald
volgens mij heb jij les gehad van een leraar die bepaald dat je een tegenwoordige tijds-vorm op een 'd' eindigt, of niet? :wink:

V!N
18 juni 2003, 17:07
wat dacht je van een andere studio...jij bent de baas, jij betaald dus jij bepaald
volgens mij heb jij les gehad .. knip

Zou het ? :wink:

Bates15
18 juni 2003, 17:30
POD is ook de BOMB hoor. Als je mar tijd genoeg hebt om in te regelen....

FNaRK
18 juni 2003, 19:34
wat dacht je van een andere studio...jij bent de baas, jij betaald dus jij bepaald
volgens mij heb jij les gehad van een leraar die bepaald dat je een tegenwoordige tijds-vorm op een 'd' eindigt, of niet? :wink:

GAAN WE NOU GODDOMME ZITTEN MIERENEUKEN OVER EEN D OF T DIE ER WEL OF NIET STAAT

WWW.GETALIVE.COM
:-D

BACK ON-TOPIC PLEAZE
pod is da bomb

Bins
18 juni 2003, 19:37
Tis "get a life....
:razz:

V!N
18 juni 2003, 19:42
Tis "get a life....
:razz:

Ja, en miereNneuken :D

sunday violence
18 juni 2003, 20:06
:-D

FNaRK
18 juni 2003, 21:10
jaja ga vooral zo door
www.stayalive.com

'And Roadkill did say: I will kick your arse, I will blow you apart, and you will know my name is the lord, as I lay my wrath upon you...'

V!N
18 juni 2003, 21:31
Ach joh, we dollen maar wat :) menen er niets van.


Ok, dan gaan we nu terug naar het topic over een scheurende buizenstack waarmee je het stof uit de studio blaast.
Dat betekent dat we het niet meer gaan hebben over spel- en stijlfouten of prutspods.

FNaRK
18 juni 2003, 22:14
je schrijft trouwens POD en niet prutspods

maar dit terzijde :-D