PDA

View Full Version : HNGD: Fender Japan 62 RI



VanMeekeren
23 november 2012, 23:05
Mensen,

Omdat ik het speelgemak en vooral het geluid mistte van een Stratocaster, heb ik vanavond een Fender Japan 62 RI uit 1996 gekocht. Neck stamp NOV 1996 en ST-62DEX2.

Een gitaar met wat een eigenaardige achtergrond denk ik. Meeste dingen aan de RI kloppen wel, alleen heb ik het idee dat de body is overgespoten ooit. Waar slijtage zit is het onder de rode lak wit; er zit een craquelle in de lak, wat nog niet hoeft voor een 16 jaar oude gitaar dunkt mij; én: ik meen een loper te zien in de pocket. Ook vond ik de kleur ietwat vreemd ogen, beetje tussen CAR en Fiesta in. Maargoed, mocht hij eronder Olympic zijn, vind ik helemaal geen probleem.

Hij klinkt wel écht goed. Hier staan de Japanse Fenders ook wel om bekend. De neck speelt heerlijk en heeft een aangenaam profiel.

http://i384.photobucket.com/albums/oo286/VanMeekeren/71ad1f89d451edac3b4563faa11521c5.jpg

Hendriks
23 november 2012, 23:29
Mooi , ik heb ook een DEX gehad , ook die had had veel lak scheurtjes. De DEX heeft trouwens Dimarzio elementen als het goed is.
Goede strat , veel plezier ermee.

Kingfisher
24 november 2012, 17:08
De witte primer onder de rode lak is historisch correct. Het is dan ook een '62 RI.

Luke-wannabe
25 november 2012, 02:49
Pearloid slagplaat ook niet origineel? Wél een heel mooi gitaartje! Gefeliciteerd!

BorisA
25 november 2012, 09:19
Prachtige gitaar, zeg!
(hoewel ik zelf echt geen extra nodig heb zou ik deze zelf maar moeilijk kunnen laten staan)
Veel plezier ermee!