PDA

View Full Version : Gitaar verliest geluid



krul
23 november 2012, 19:33
Hoi,

Wanneer ik gitaar speel wil mijn gitaar nogal eens geluid verliezen, dan hoor je helemaal niets meer over de versterker/xbox. Ik heb de slagplaat al eens opengemaakt maar zie er niets loszitten.

Kent iemand dit probleem? De gitaar is een squier.

XTZ
23 november 2012, 19:41
Weet je zeker dat het niet aan je kabel ligt? Zo ja, dan zal het zeer waarschijnlijk de output van je gitaar zijn. Schroef 'm eens los en kijk alles nog goed vast gesoldeerd zit.

krul
23 november 2012, 19:54
Weet je zeker dat het niet aan je kabel ligt? Zo ja, dan zal het zeer waarschijnlijk de output van je gitaar zijn. Schroef 'm eens los en kijk alles nog goed vast gesoldeerd zit.Nu in totaal met 3 verschillende kabels geprobeerd, allen hetzelfde probleem. Er zit wel roest op mijn gitaar output, zou dat een probleem kunnen zijn (om de output ingang heen zit het roest dus, weet niet of er in de plug zelf roest zit).

barno
23 november 2012, 21:08
is de gitaar geshield in de controle cavity; if so, kans is groot dat een van de contacten af en toe tegen de shielding komt

kan ook zijn dat er het plaatje van de hot output niet meer strak genoeg klemt tegen de input jack. kan je gewoon wat terug op spanning duwen.

verder zijn mogelijk: slechte solderingen enz...

krul
23 november 2012, 22:53
is de gitaar geshield in de controle cavity; if so, kans is groot dat een van de contacten af en toe tegen de shielding komt

kan ook zijn dat er het plaatje van de hot output niet meer strak genoeg klemt tegen de input jack. kan je gewoon wat terug op spanning duwen.

verder zijn mogelijk: slechte solderingen enz...Bedankt voor alle tips. Ik ben zelf niet zo heel goed in electronica ;). Ik moet morgen toch langs de muziekzaak, ik zal hem daar wel afgeven, en als de reparatie goedkoop blijft word ie gerepareerd.