PDA

View Full Version : Hook Little Lenny



soundbound
23 november 2012, 16:31
Vandaag een bezoekje gebracht aan The American Guitar Store in Enschede. Weer geweldig geholpen door de mannen en uiteindelijk mijn HOOK R40 ingeruild tegen de HOOK little Lenny. Mijn probleem met de R40 was dat hij niet echt zacht kon (vooral thuis leverde dat nogal wat discussie op :) ) en dat de versterker erg zwaar was (en ik had er nog wel net een nieuwe flightcase voor laten bouwen :(). De versterker klonk echter fantastisch met een geweldige clean. Door de opties heen lopend, kwam de Little Lenny naar voren. Ingeplugd en ik was overtuigd! Mooie dynamische sound, strakke clean met een randje dat pas op een hoger volume vrij komt. Hoe de amp reageert op mijn TC Nova system, weet ik nog niet, maar dat ga ik snel uitvinden.

Fotootje:

http://i116.photobucket.com/albums/o14/soundbound/2012-11-23155726.jpg

muziekschuur
23 november 2012, 16:38
Dat vind ik nou jammer....

Een THD 6 watter voor thuis had je prima gebracht wat je wilde. En de Hook 40 had gewoon bij zijn baasje kunnen blijven...

Of twee jellow jackets erin met twee EL84's....

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-8476489043850_2235_9356847

http://tubedepot.com/thd-yjs-short.html

Chris Winsemius
23 november 2012, 19:20
Dat vind ik nou jammer....

Een THD 6 watter voor thuis had je prima gebracht wat je wilde. En de Hook 40 had gewoon bij zijn baasje kunnen blijven...

Of twee jellow jackets erin met twee EL84's....

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-8476489043850_2235_9356847

http://tubedepot.com/thd-yjs-short.html

goed lezen en niet iedereen wordt happy van die lantaarnstaven.....

@TS:
vertel eens wat meer over je Lenny!

guitarguru
23 november 2012, 19:22
Wat een gaaf setje. Ben ook zeer benieuwd naar je bevindingen.

Buzzel
23 november 2012, 21:34
Lekker handzaam versterkertje! Veel plezier er mee!

the sure thing
23 november 2012, 21:57
Blijft de little lenny met humbuckers op hoger volume nog goed clean?

soundbound
23 november 2012, 22:24
ik heb de little lenny een ruim uurtje aan de tand gevoeld en ik moet zeggen: volgens mij ga ik het wel vinden met deze map! Het is natuurlijk een 1 kanaals versterker, wat zeker niet iedere gitarist aanspreekt, maar ik vind dat juist erg prettig. Ik kan dan met de TC het geluid verder inkleuren. Het enige dat extra geregeld moet worden is een lead "gain-boost", maar daar heb ik nog een Boss bluesdriver voor. Op lage volume kan je al lekker spelen, maar komt het ware karakter nog niet tot uiting. Het instellen van het volume is een subtiel spel tussen gain en mastervolume. Maar zelfs met de gain driekwart open gedraaid moet het volume wat hoger om open te breken. Ik heb de les Paul nog niet op hoog volume geprobeerd, dus weet nog niet hoe snel hij dan het randje pakt. Maar dat zal ik de komende dagen even proberen (wil nu de relatie met de buurt niet op het spel zetten :) )

er zit nog een bright switch op die op de versie van de Little Lenny die op de site van HOOK staat niet is terug te vinden. Het neemt het hoog een beetje weg bij de singlecoils, waardoor een wat warmer geluid ontstaat. De speakerbox is closed met waarschijnlijk een V30.

Bij de interactie met de TC moet ik nog naar de juiste instelling zoeken. Het valt bij de little lenny beter op dat het geluid gemanipuleerd wordt, dus de instellingen van de presets zullen moeten worden aangepast. Het directe geluid is in ieder geval meer gedifferentieerd en dynamischer dan wanneer de TC ertussen zit (of ik word een purist, dat kan natuurlijk ook).

Al met al een erg positief gevoel na de eerste uurtjes prutsen!

Mr. Dynamite
23 november 2012, 23:11
ik heb de little lenny een ruim uurtje aan de tand gevoeld en ik moet zeggen: volgens mij ga ik het wel vinden met deze map!

Haha inorde! :ok:

Toffe amp man, had hem al wel een paar keer zien staan bij tags mooi ding is het.
Lekker compact en lijkt me ook een vette sound in te zitten, gefeliciteerd ermee ;)
Btw, misschien gewoon eens op een open back kastje proberen? Ik heb het verschil ook ervaren en een closed back lijkt dan in vergelijking heel vlak te klinken, zeker clean een groot verschil.

soundbound
25 november 2012, 15:43
@thesurething: ik heb de little lenny met een Les Paul thuis aan de tand gevoeld en nauwelijks vervorming gehoord bij hoger volume. Maar bij de gain op 10 en de master op 5 komt er een klein randje aan, maar nog niet echt heftig. Maar ik moet zeggen dat ik in huis was, dus echt vol in de snaren ben ik nog niet gegaan, want hij kan gaat goed hard.

Maar het is echt feestje deze amp. Hij reageert goed op mijn pedalen (heb inmiddels de juiste instelling voor een aantal presets van de TC ingegeven en de Boss bluesdriver aangesloten, geeft een enorme variatie aan mogelijke sounds) en vooral de Les Paul klinkt geweldig.

@mr.dynamite: het advies voor de Lenny was deze closed back, volgens TAGS ook door Hook zelf. Maar het is zeker een optie om een keer een open back er aan te hangen (maar deze closed heb ik net, dus die blijft nog even :) ).

Volgens TAGS is het streven van HOOK om de amp juist een zo mooi mogelijke clean te geven. Als je naar een amp zoekt waar je echt mee kan scheuren, is dit niet de meest voor de hand liggende (tenminste: als je er geen pedalen tussen wil schakelen). Zoals gezegd heb ik hem nog niet in een grotere zaal helemaal open kunnen trekken om te horen hoe hij overstuurt, maar ik verwacht dat de kracht van de lenny vooral in het natuurlijke spectrum ligt. Vooral in de blues, jazz en classicrock-achtige stijlen zal deze amp goed tot zijn recht komen is mijn inschatting.

In ieder geval goed voor uren plezier in het uitzoeken van de mogelijkheden!

the sure thing
25 november 2012, 20:36
Gas!!!!!!!!!