PDA

View Full Version : Voodoo lab ground controll alternatief of verbouwen??



danee
23 november 2012, 16:09
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn voodoo lab ground controll.
De buttons haperen vrij snel van dit apparaat. Ik heb al eens een aantal switches van binnen vervangen (moeilijk aan te komen).

Ik overweeg een nieuwe controller die minimaal dezelfde features heeft als de ground controll
Iemand opties en links naar waar ik deze kan kopen?

Een andere optie is de ground controll switches te vervangen voor minder storingsgevoelige buttons.
Iemand daar ervaring mee?

groeten,
Marcel

dml
23 november 2012, 18:41
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn voodoo lab ground controll.
De buttons haperen vrij snel van dit apparaat. Ik heb al eens een aantal switches van binnen vervangen (moeilijk aan te komen).

Ik overweeg een nieuwe controller die minimaal dezelfde features heeft als de ground controll
Iemand opties en links naar waar ik deze kan kopen?

Een andere optie is de ground controll switches te vervangen voor minder storingsgevoelige buttons.
Iemand daar ervaring mee?

groeten,
Marcel

De Ground Control werkt toch ook met van die momentary tactile switches, zoiets als dit:
http://209.239.112.245/gaolinimages/jtogo/consumer_electronics/product/5/30818.jpg

Line6 gebruikt ze ook. Een beetje elektro-hobby-zaak heeft die dingen voor een paar dubbeltjes liggen.

Maar als alternatief zou je de Rocktron Midi Raider kunnen overwegen, da's zeg maar de nieuwe/ goedkope All Access.
Geen idee of 'ie met echt switches werkt.....

peter_heijnen
24 november 2012, 10:45
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn voodoo lab ground controll.
De buttons haperen vrij snel van dit apparaat.
wat versta je onder vrij snel?

En moet toch sowieso niet kunnen? Ik heb een inmiddels antieke en altijd veel gebruikte midi mate, die werkt nog steeds perfect.

morris
24 november 2012, 11:00
Dit is helaas een bekend probleem van de GCP. Leuke controller, maar net niet...
Hier is een perfect alternatief dat het wel langer dan 2 jaar op een podium uithoudt:

http://www.lordriffenstein.com/?page_id=479

danee
25 november 2012, 17:06
Hahahaha te gek ding....maar kost bijna 900 pleuro.
Denk dat ik maar weer ga solderen :)

groovieguitarguus
25 november 2012, 19:53
Hahahaha te gek ding....maar kost bijna 900 pleuro.
Denk dat ik maar weer ga solderen :)

Ik heb jaren probleemloos gespeeld met de VooDoolab.
Ook grote Jongens... Andy Timmons... Gitaristen van Kings of Leon... Jaap Kwakman...
Hebben ook zo'n unit voor hun voeten.
Ik zou idd ook de soldeerbout van stal halen!!!

danee
25 november 2012, 20:05
De bout staat al klaar, ik krijg de switches van onze drummer (kan ze via werk bestellen). Dus deze week maar ff bakken.

danee
14 januari 2013, 21:33
Ah te gek, alles werkt weer en tevens een leuke mod toegepast.

Ik heb naast de midi out een xlr out gemaakt. Midi kabes met din pluggen zijn toch behoorlijk kwetsbaar dus kan nu kiezen, aansluiten met din plug of aansluiten met 5 polige xlr.
Enige voordeel is dus dat je ipv midi kabel ook een xlr kabel kan gebruiken.

Daarnaast heb ik een 9volts output gemaakt. De groundcontroll word door de GCX (voodoolab switcher) gevoed door de midi kabel, door een output te maken kan je dus ook nog een wah of ander pedaal voeden. Scheelt weer een kabel over het podium. In mijn geval voed ik er alleen maar een wah mee. de rest hangt in mijn rack.

gr
Danee

ateng
23 januari 2013, 21:07
Hey Danee,

super dat alles weer werkt want ik weet hoe irritant het kan zijn als een switch niet goed werkt... mijn preset switch 1 maakt soms geen contact! Zijn de switches inderdaad net als wat DML zei... momentary tactile switches?

En trouwens wat een goed idee om om een 9volts output te maken!

dml
25 januari 2013, 16:40
Na de derde kapotte switch heb ik recent alle tactile switches van m'n Shortboard MKII preventief vervangen. Nu kan hij er weer een seizoen tegenaan :)

ateng
25 januari 2013, 20:29
Hey Dennis!

Maar zit er in de Ground Controll tactile switches?

dml
27 januari 2013, 19:15
Hey Dennis!

Maar zit er in de Ground Controll tactile switches?

Hey Martin!

Check: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?141852-switches-voodoolab-groundcontrol

ateng
27 januari 2013, 20:56
Lijkt me lastig om de switches van de printplaat er af te krijgen... zodra je het soldeertin van de 2e poot laat smelten dan is die van de 1e alweer hard geworden.

dml
28 januari 2013, 06:59
Lijkt me lastig om de switches van de printplaat er af te krijgen... zodra je het soldeertin van de 2e poot laat smelten dan is die van de 1e alweer hard geworden.

Daarom moet je desoldeerlitze gebruiken. Da's een fijn geweven koperband die het tin "opzuigt", daarmee krijg je de soldeerverbindingen echt helemaal tinvrij. Het is mij daarmee ook gelukt met m'n Shortboard.

BeeJee
28 januari 2013, 19:07
De midi raider van Rocktron is ook een zeer goed alternatief. Dit is de All Access in een ander (goedkoper) jasje. Zeer veel functionaliteit voor je geld.

danee
29 januari 2013, 09:28
de switches vervangen is mega simpel. Wel zorgen dat je een goede bout gebruikt. Ik heb destijds al eens geinvesteeerd in een goed soldeerstation. 60 a 70 euro bij conrad. Nog geen moment spijt van.

ateng
29 januari 2013, 10:21
Heb jij je switch ook met een desoldeerlitze?

danee
2 februari 2013, 14:49
Heb jij je switch ook met een desoldeerlitze?

Ja, bij conrad kost een rolletje 2 euro (artikel nummer 811785 - 89), een beetje electroshop heeft dat gewoon liggen.
Je verwarmt het tin dat je wilt verwijderen met je soldeerbout en houd het desoldeerdraad erbij. Het draad zuigt als het ware de tin op (beetje zoals een spons water opneemt).

Let wel op, zet je bout niet te warm anders verniel je de print plaat. Maar je merkt vanzelf wel wanneer het te warm is. Geen worries, het is mega simpel.