PDA

View Full Version : Guitar Rig (oid) & latency



HaroldA
22 november 2012, 18:56
Ik heb gisteren een "evaluatieversie" :soinnocent: van Guitar Rig 4 geïnstalleerd maar heb een hele irritante latency van in totaal bijna 20ms. Met asio4all krijg ik die terug naar 16ms, maar dat is nog steeds merkbaar.

Ik heb een Lexicon Omega als geluidskaart met de laatste drivers (2.7). De 5.6ms latency-stand geeft geen geluid: de laagste stand in de officiële driver die wel werkt is 10ms.


Hoe laag is jullie latency? Oftewel: moet ik er gewoon aan wennen of kan het lager?

roger
22 november 2012, 19:58
Ik heb GuitarRig 5 en een lexicon alpha. Ik heb zo goed als geen latency. Als je de lexicon asio drivers selecteert zou het goed moeten werken. Ik zal morgen even kijken naar de instellingen, moet zometeen gaan repeteren ;-)

peter_heijnen
23 november 2012, 10:48
In principe moet dat toch beter kunnen dan 16ms lijkt me. In logic is de latency zeer werkbaar, ik hoef nooit gebruik te maken van direct monitoring als ik opneem. Maar als ik de plugins van mijn geluidskaart -tc konnekt- binnen de softwareomgeving van logic 'in plug' is er geen houden meer aan. Heb je in die hoek iets 'aanstaan'?

HaroldA
23 november 2012, 10:55
Ik heb GuitarRig 5 en een lexicon alpha. Ik heb zo goed als geen latency. Als je de lexicon asio drivers selecteert zou het goed moeten werken. Ik zal morgen even kijken naar de instellingen, moet zometeen gaan repeteren ;-)

De Lexicon ASIO driver heeft een langere latency dan ASIO4ALL. :(


In principe moet dat toch beter kunnen dan 16ms lijkt me. In logic is de latency zeer werkbaar, ik hoef nooit gebruik te maken van direct monitoring als ik opneem. Maar als ik de plugins van mijn geluidskaart -tc konnekt- binnen de softwareomgeving van logic 'in plug' is er geen houden meer aan. Heb je in die hoek iets 'aanstaan'?

Nee, ik test het met een kaal Cubase5-project.

Ik heb ook al iets ontdekt: schijnbaar is Windows XP de schuldige ... De 5.6ms stand in de Lexicon ASIO-driver werkt volgens het Internet alleen op Vista+. :???:

harrie-beton
23 november 2012, 19:45
We zijn ook al weer drie versies windows verder. Xp - vista - windows7 - windows 8.
Xp is uit 2001...

roger
23 november 2012, 22:22
http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Voor Forums/lexiconsetting.jpg

Dit zijn mijn settings, op Windows 7. Ik merk geen latency, werkt prima!