PDA

View Full Version : Les Paul met piep (brom) geluid ???



Scarface
22 november 2012, 17:23
Beste dames en heren,

Ik heb sinds gisteren een scherp piep (brom) geluid als ik mijn Les Paul aansluit op mijn Fender(Supersonic 22)versterker.

Met namen op het gain kanaal,op het clean kanaal is het er ook maar niet zo hard. Je zult dan zeggen volume omlaag of verder weg gaan staan. Maar dat helpt niet. Bij het volume omlaag draaien word de piep zachter,maar het geluid uiteraard ook. Bij het verder weg lopen van de versterker word de piep niet minder.

Maar als ik hem aansluit op mijn Marshall (Valvestate) versterker dan is het geluid gewoon goed?! Geen piep geluid zelfs niet met het volume of het gain kanaal helemaal open.:???:

Sluit ik mijn Strat aan op mijn Fender versterker dan is het geluid gewoon goed! Bijna humor..:seriousf:

Tevens moet ik er bij vertellen dat ik enkele weken geleden een probleem heb gehad met mijn aarde( brom in het geluid),dit is inmiddels opgelost door een extra groep voor mijn oefenruimte te plaatsen met een aparte zuivere aarde,geïnstalleerd door een erkend installatie bedrijf. Ik kan mij dus bijna niet voorstellen dat het de aarde is.

Er zitten ook geen pedaaltjes enz. tussen die een bottleneck zouden kunnen zijn.

Ik snap er helemaal niets van wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet,
Marco

access
22 november 2012, 18:29
vreemd verhaal.....
Ik zou eerst even de soldeer aansluitingen controleren op je toon- en volume knoppen.

big dooley
22 november 2012, 20:02
wat gebeurt er met de piep als je je gitaarvolume dichtdraait?

Scarface
22 november 2012, 20:07
Als ik het geluid van de versterker of gitaar dichtdraai is de piep weg.

Gr. Marco

big dooley
22 november 2012, 20:15
ok...
en wat gebeurt er met de piep als je met je duim op het (wellicht aanwezige) verchroomde kapje van je element die ingeschakelt is drukt?

Scarface
22 november 2012, 20:42
ok...
en wat gebeurt er met de piep als je met je duim op het (wellicht aanwezige) verchroomde kapje van je element die ingeschakelt is drukt?

De piep word niet erger en gaat ook niet weg.

Ik heb naar de kapjes gekeken,en op gedrukt,dat je ze kunt bewegen licht aan de veertjes die erachter zitten toch? Ik heb ook de kapjes op de achterzijde van de gitaar er af gehad om te kijken naar de soldeer verbindingen,maar hier zie ik niets raars aan,alles zit vast.

Gr.Marco

big dooley
22 november 2012, 20:50
raar... ik dacht ff een microfonische buis of pickup, maar dat is het waarschijnlijk dus niet...
enige wat ik kan bedenken, is dat de aarddraad vanuit de brug naar de pots mischien onderbroken is...?
probleem lijkt me in de gitaar te zitten

Scarface
22 november 2012, 20:58
raar... ik dacht ff een microfonische buis of pickup, maar dat is het waarschijnlijk dus niet...
enige wat ik kan bedenken, is dat de aarddraad vanuit de brug naar de pots mischien onderbroken is...?
probleem lijkt me in de gitaar te zitten

Oke dankje,morgen toch maar even bij de muziekzaak langs.Zal voor de zekerheid meteen maar de versterker meenemen..

Groet,
Marco

Hotpepper01
22 november 2012, 21:54
Ik heb een half jaartje geleden ook eens zo'n supersonic 22 geprobeerd. Geweldig ding waar ik helemaal weg van was, vooral met wat gain en volume. Ik heb hem gekocht en was er mee in mijn nopjes. Totdat ik thuis kwam. Er bleef zo'n nare aardebrom in zitten die ik met een andere versterker dus niet had op hetzelfde stopcontact en met dezelfde gitaar/gitaren. Vreselijk storend. Ik heb hem de volgende dag terug gebracht.... je hebt toch niet degene gekocht die ik heb teruggebracht, he?

Scarface
22 november 2012, 22:02
Probleem opgelost dankzij mijn vrouw!!!:confused:

"je moet eens met dat ding daar friemelen,had ik laatst ook met de stofzuiger!!,kabel was stuk!"

En wat blijkt mijn kabel tussen de versterker en de gitaar is stuk,althans de plug..zo een silent geval.Was nog wel een nieuwe.
Andere kabel gepakt probleem opgelost.Ezel dat ik ben !!

Na even wat friemelen met mijn Strat had ik die ook aan het piepen,dus zeker de plug.

Dat was dus mijn tweede kabel in 3 maanden....:dontgeti:

Dank je Big Dooley en Access voor de snelle reacties.

Groeten,
Marco

Scarface
22 november 2012, 22:07
Ik heb een half jaartje geleden ook eens zo'n supersonic 22 geprobeerd. Geweldig ding waar ik helemaal weg van was, vooral met wat gain en volume. Ik heb hem gekocht en was er mee in mijn nopjes. Totdat ik thuis kwam. Er bleef zo'n nare aardebrom in zitten die ik met een andere versterker dus niet had op hetzelfde stopcontact en met dezelfde gitaar/gitaren. Vreselijk storend. Ik heb hem de volgende dag terug gebracht.... je hebt toch niet degene gekocht die ik heb teruggebracht, he?

Nee, Het was geen aard brom..meer zo'n rondzingende microfoon. Maar het probleem is in middels opgelost zoals je boven kunt lezen.Verder ben ik zeer tevreden over de versterker...maar of het een blijvertje is....hmmmm.

Groet,
Marco

Duhsjaak
23 november 2012, 06:32
Hi S
Het is chique dat je de gasten bedankt die je te hulp zijn geschoten. Dat zie je eigenlijk nooit. Patje af.

Maar het is nog beter dat je je realiseert dat achter iedere succesvolle kerel een snuggere vrouw staat. Een tje nog wel die precies weet hoe te friemelen.

Het blijkt maar weer dat de meeste problemen contact problemen zijn. Fijn dat het is opgelost.
Vriendelijke groet, Gus

Scarface
23 november 2012, 15:01
Hi S
Het is chique dat je de gasten bedankt die je te hulp zijn geschoten. Dat zie je eigenlijk nooit. Patje af.

Maar het is nog beter dat je je realiseert dat achter iedere succesvolle kerel een snuggere vrouw staat. Een tje nog wel die precies weet hoe te friemelen.

Het blijkt maar weer dat de meeste problemen contact problemen zijn. Fijn dat het is opgelost.
Vriendelijke groet, Gus

Hallo Gus,

Ik vind het niets meer dan normaal dat mensen elkaar bedanken,of dank je wel zeggen als er iets voor ze gedaan is.Tenslotte hebben zij de moeite genomen je te helpen.Fatsoensnormen noem ik dat..en nee ik ben niet van de ouwe stempel,met mijn 42 jaar hahahaha.

En mijn vrouw :lovelove:,die heeft er voor gezorgd dat ik weer gitaar speel,na 20 jaar. Ik ben erg zuinig op haar.

Groet,
Marco