PDA

View Full Version : seymour duncan invader in een fender strat hss



robinbol
22 november 2012, 16:19
Hallo
Ik heb een fender strat hss, ik wil een fender tom delonge maar het is een erg zeldzame gitaar.
Is het mischien een optie om in plaats van de bridge humbucker een seymour duncan invader te laten plaatsen voor het zelfde geluid als de tom delonge?

Kan iemand mij hier meer informatie over geven

Mvg robin

savale
22 november 2012, 16:43
Als ik het zo zie is dat geen enkel probleem. De humbucker zit op beide gitaren op dezelfde plek. Je zou nog even de pocket kunnen opmeten en de specs van de duncan invader bekijken of het past, maar dat lijkt me wel.

DarknessAwaits
22 november 2012, 16:44
Hallo
Ik heb een fender strat hss, ik wil een fender tom delonge maar het is een erg zeldzame gitaar.
Is het mischien een optie om in plaats van de bridge humbucker een seymour duncan invader te laten plaatsen voor het zelfde geluid als de tom delonge?

Kan iemand mij hier meer informatie over geven

Mvg robin

Het zal helpen, en de pickup zal gewoon passen, maar hetzelfde geluid is natuurlijk afhankelijk van veel meer factoren dan enkel dat. Zie de posts onder mij... ;)

DarknessAwaits
23 november 2012, 08:09
Nou... Ik verwachtte een waterval van posts onder mij met o.a.: toon zit in de vingers, welke amp gebruik je, het verschil in gebruikt hout en het verschil in opvatingen daarover. Valt me toch een beetje tegen Gitaarnet! ;)

arjanb01
23 november 2012, 08:23
De sound van Tom delonge haal je uit elke strat zonder of met humbucker met een Marshall, Mesa of Engl op een crunch stand en lekker raggen maar ! Heb je die Invader niet voor nodig !

robinbol
24 november 2012, 23:34
De sound van Tom delonge haal je uit elke strat zonder of met humbucker met een Marshall, Mesa of Engl op een crunch stand en lekker raggen maar ! Heb je die Invader niet voor nodig !

Ik heb binnen kort de vox vt120+ kan je daar ook dat geluid uit halen?