PDA

View Full Version : videoSong #1 - zoveel mogelijk snaren in een video



Eezz
22 november 2012, 15:06
Ik heb een poging gewaagd iets in het videoSong format te maken; dwz wat je ziet hoor je ook en wat je hoort zie je vroeg of laat; geen lipsync/playback. Met zoveel mogelijk van mijn snaarinstrumenten erin:)


http://www.youtube.com/watch?v=mKDUU6Nvuy0&feature=g-crec-u

Duhsjaak
22 november 2012, 15:36
Hi E
Ik ben lekker de eerste om een comment te maken. Kan ook niet anders, want ik typ dit 15.31 uur vandaag, terwijl jij om 16 uur zoveel deze draad zult starten.
The Magical Mistery Tour is er helemaal niks bij.

En ik ben blij met deze post. Het zal zeker schelen dat de zon een beetje schijnt en dat ik, als het straks echt 16 uur zoveel is pannenkoeken ga eten met vrienden..... tsja, wat je niet voor een vriendschap over moet hebben.

Heerlijk liedje, ik word er helemaal happy van. Mooie lapsteel (zelf gemaakt - hij is zo mooi?), fraaie scenery van ondergaande zon achter dakkappellen...... mijn dag kan niet meer stuk.

Heb je nog meer van dit soort vrolijk doorhuppelende muziekjes? Laat maar komen!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
22 november 2012, 16:37
Een vd mooiste liedjes die ik ooit hier heb gehoord. Ik doe al mijn petten af voor je. Het enige jammere is dat waar ie nu weer afbouwt vlak voor de 02:00 ie niet juist met een stevige beat erin knalt

Ernest01
22 november 2012, 16:53
Geweldig mooi nummer. Zit muzikaal erg goed in elkaar.
Ook de video is erg goed in elkaar gezet.
En het spel.... ook geweldig. Dus : helemaal top, bedankt voor de post.

arcane
22 november 2012, 17:16
Schitterend!

Duhsjaak
22 november 2012, 21:31
Hi
Mysterie ontrafeld: De GN klok loopt een uur op de werkelijkheid voor.
Afijn: Geneuzel.

Ik heb nog eens lekker naar je post geluisterd en vind dat ik toch een klein kritisch puntje naar voren moet brengen.

En niet om te zeiken, want daar heb ik GN niet voor nodig.

Er zitten ook toetsen en zo in. Doe eens gek, we hebben lang genoeg normaal gedaan. Maak eens een serie liedjes met alleen maar snaren. Met jouw niveau zul je veel mensen versteld laten staan.

Tony Visconti heeft ooit Mary Hopkin de LP Earth song/ocean song op laten nemen. Ik meen 1971. Een daad van liefde, omdat zij ook met hem is getrouwd.
Op de LP zijn pracht snaarfiguren als Ralph McTell en Danny Thompson (bassist bij Pentangle) te horen.
De backing op de LP bestaat alleen maar uit snaren. Hierdoor krijgt de LP een soort eigenheid en eenheid die ongekend is.

Ik ben bijzonder hoopvol over de kwaliteit en het eigen smoel van je post. Een sterk punt, het eigen smoel, moet je altijd proberen uit te buiten.

Ik duim.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
22 november 2012, 21:38
Wow man! Lekker. Dit kan ik zeker waarderen.
Strak gestemd ook alles. Heb er altijd een hekel aan om valse noten te horen. Dat zit hier wel snor!

Gert-Jan
22 november 2012, 22:06
Wanneer er een contest zou zijn voor de beste posts van 2012 pak jij op de valreep zeker de top 3. Ik vind dit puur, verfrissend en sterk door eenvoud en essentie (don't get me wrong).

Goed man!!

Eezz
23 november 2012, 02:45
Mooie lapsteel (zelf gemaakt - hij is zo mooi?)

Die lapsteel is de Slide King van Fern's Guitars, een mooi stukje Amsterdams ambacht!

Fern's website (http://www.fernsguitars.nl/lapsteel/slide_king_nl.php)

Duhsjaak
23 november 2012, 10:48
Die lapsteel is de Slide King van Fern's Guitars, een mooi stukje Amsterdams ambacht!

Fern's website (http://www.fernsguitars.nl/lapsteel/slide_king_nl.php)

Hi
't Zal weer niet, ik hoor een heel mooie lapsteel. Met een geluid waarvoor ik val als een blok, en daar zit weer een pracht P90 in.
Dit is mijn vice ben ik bang, en nog niet eens een secret vice ook: ik ben eigenlijk een beetje P90ofiel.

Tja, en onthouding, zelfhulpgroepen, lotgenotensessies; niks helpt!

Ik zal ermee moeten leren leven. Zelfs in mijn meest favorietste bas zitten P90's. Gaan je broekspijpen zo lekker van wapperen. Ach, het leven is mooi. En je lap steel nog mooier. En nog mooier: Jij kunt erop spelen, mij lukt dat nog altijd niet.
Vriendelijke groet, Gus

peter_heijnen
24 november 2012, 10:46
Echt mooi Eezz!!

barno
24 november 2012, 11:42
...ik ben eigenlijk een beetje P90ofiel.



geweldig woord, dat gaan we er in houden op GN

at TS: super goed gedaan! feel good tune

Eezz
25 november 2012, 12:27
Thanks allen, leuk om te zien dat er positief gereageerd wordt!



Ik heb nog eens lekker naar je post geluisterd en vind dat ik toch een klein kritisch puntje naar voren moet brengen.

En niet om te zeiken, want daar heb ik GN niet voor nodig.

Er zitten ook toetsen en zo in. Doe eens gek, we hebben lang genoeg normaal gedaan. Maak eens een serie liedjes met alleen maar snaren. Met jouw niveau zul je veel mensen versteld laten staan.

Tony Visconti heeft ooit Mary Hopkin de LP Earth song/ocean song op laten nemen. Ik meen 1971. Een daad van liefde, omdat zij ook met hem is getrouwd.
Op de LP zijn pracht snaarfiguren als Ralph McTell en Danny Thompson (bassist bij Pentangle) te horen.
De backing op de LP bestaat alleen maar uit snaren. Hierdoor krijgt de LP een soort eigenheid en eenheid die ongekend is.

Ik ben bijzonder hoopvol over de kwaliteit en het eigen smoel van je post. Een sterk punt, het eigen smoel, moet je altijd proberen uit te buiten.

Ik duim.
Vriendelijke groet, Gus

Dit is wel een leuke suggestie Gus. Meestal ga ik qua instrumentatie gewoon voor wat me te binnen schiet als ik aan het opnemen ben. Ik heb in het verleden een aantal looping video's gemaakt die wel uitsluitend uit gitaarsounds bestaan (hier te zien) (http://www.youtube.com/feed/UCO03SEnWE4zZIjYJPSh8-Ug/u), maar daarbij gaat het om het loopen en het feit dat het 1 performance is ipv overdubs in opnamesoftware. Ik zal je suggestie eens in m'n achterhoofd houden.