PDA

View Full Version : Opzoek naar Fender Telecaster met binding. Waar moet ik naar zoeken?



bosnialove
21 november 2012, 08:56
Opzoek naar een Telecaster met binding, want Telecasters spelen veel lekkerder dan Stratocasters. Vooral in de hogere frets.

Maar ik wil wel een met binding. Ik weet niet welke modellen allemaal binding hebben. Weten jullie welke modellen binding hebben?

DarknessAwaits
21 november 2012, 08:58
Wauw... heb je zelf al gezocht?

bosnialove
21 november 2012, 09:00
Ja, ik heb op Wikipedia gekeken, maar kon daar niets vinden.



Natuurlijk heb ik gezocht. Sommige Customs hebben het, andere weer niet.

muffstuff
21 november 2012, 09:19
Ja, ik heb op Wikipedia gekeken, maar kon daar niets vinden.



Natuurlijk heb ik gezocht. Sommige Customs hebben het, andere weer niet.
check deze link (http://lmgtfy.com/?q=fender+telecaster+with+binding)

bosnialove
21 november 2012, 11:13
Dat heb ik allemaal gezien. Ik was vergeten te zeggen dat ik op zoek ben naar één van 'begin jaren '90 of ouder. Liefst eind jaren '80.

DemolitionColorScheme
21 november 2012, 11:15
Grappig, de eerste Tele met binding bij google is mijn oude Tele Custom.
De Japanse Tele Customs rond '85 zijn dus Tele's met binding. Niet te verwarren met de reguliere Tele Customs, met een humbucker in de neck en een singlecoil in de bridge.

Daan_B
21 november 2012, 11:31
62 custom, made in Japan. Ziet er uit als die tele van Frusciante, erg lekker vind ik zelf.

Mr.Fingers
21 november 2012, 11:45
dat dus, de "custom telecaster" (de ReIssues staan bekend als de '62 custom telecaster). Je hebt ook de "telecaster custom", da's die met de halshumbucker en de grote slagplaat. Van Keith Richards, jeweettog!

bosnialove
21 november 2012, 13:04
Zo zeg, ze zijn allemaal $2000,- of meer.

Ik zou ook genoegen kunnen nemen een een 'normale', maar dan in de finish blond + zwarte wijzerplaat.

Ik heb toch wel liever een USA-made dan eentje uit Japan. Of maakt dat niet veel uit?

muffstuff
21 november 2012, 13:12
Zo zeg, ze zijn allemaal $2000,- of meer.

Ik zou ook genoegen kunnen nemen een een 'normale', maar dan in de finish blond + zwarte wijzerplaat.

Ik heb toch wel liever een USA-made dan eentje uit Japan. Of maakt dat niet veel uit?
als je het verschil tussen de usa of jap niet weet, waarom dan die voorkeur? Okay ik heb ook liever seks met vrouwen dan mannen ondanks dat ik maar bekend met een daarvan, maar toch.

Als ik dit topic lees vraag ik mij ook een beetje af wat je precies wilt? Je zoekt een tele met binding, maar kan geen modellen vinden, terwijl een google zoekactie zo gedaan is. Maar je wilt er wel specifiiek een uit de jaren 80.

Ik vind het maar een verwarrend topic.

Hendriks
21 november 2012, 13:15
Zo zeg, ze zijn allemaal $2000,- of meer.

Ik zou ook genoegen kunnen nemen een een 'normale', maar dan in de finish blond + zwarte wijzerplaat.

Ik heb toch wel liever een USA-made dan eentje uit Japan. Of maakt dat niet veel uit?

Ik heb een horloge met een wijzerplaat :) . Voor rond de 500-600 koop je een Japanse tele 62 RI . Je hebt ook nog de Jerry Donahue tele , deze heeft een maple neck.

bosnialove
21 november 2012, 13:26
Ik heb een horloge met een wijzerplaat :) . Voor rond de 500-600 koop je een Japanse tele 62 RI . Je hebt ook nog de Jerry Donahue tele , deze heeft een maple neck.

Oh, dat is wel een mooie prijs. Dan zal ik daarnaar zoeken. Thanks.

Venlonaer
21 november 2012, 13:39
En moet die tele met Gigbag of met een Protectorkees geleverd worden?

OT: inderdaad veel goede verhalen over die Japanners gehoord.

Eko
22 november 2012, 10:28
Je hebt een USA tele deluxe met binding op de top. Anders een American Vintage `62 Custom tele of een `62 tele uit Japan. Er zijn ook Customshop tele`s geweest met dezelfde binding als een AV`62 custom tele. Slechts beperkt gemaakt en 2-3 maal zo duur.
Een Japanse tele met de binding wordt regelmatig aangeboden voor tussen de 500 en 750 euro. Een USA AV kost je het dubbele. Alles afhankelijk van de staat en originaliteit. De Japanse versies hebben vaak medium jumbo frets en een modern halsprofiel wat veel spelers prettig vinden. De AV `62 heeft nitro lak, de deluxe en de Japanner hebben polylak.
Het verschil tussen de CS en de AV was trouwens niet meer dan een relicjob en Jumbofrets ( en 2000,- meerprijs). Ik heb dat opgelost door de `62 nieuw te bestellen en hem gelijk te laten herfretten met Jumbo`s. Totaalprijs 1800+ en het relic is vanzelf ontstaan.

Daan_B
22 november 2012, 19:15
dat dus, de "custom telecaster" (de ReIssues staan bekend als de '62 custom telecaster). Je hebt ook de "telecaster custom", da's die met de halshumbucker en de grote slagplaat. Van Keith Richards, jeweettog!

Haha, thanks Mr Fingers.
Ik bedoel in ieder geval deze ;)

http://www.pssl.com/images/ProdImage03/500/010-6200-800.jpg

bosnialove
22 november 2012, 20:03
Ik heb gisteren een Japanse gespeeld en toen ben ik erachter gekomen dat ik toch niet iets voor mij is.

Uiteindelijk toch terug naar mijn oorspronkelijke eerste keus: een Gibson Nighthawk uit de jaren '90.

Venlonaer
22 november 2012, 20:09
Ohw ja logisch, want die gitaren lijken ook zo op elkaar.....

geert1976
22 november 2012, 23:00
Ohw ja logisch, want die gitaren lijken ook zo op elkaar.....

Inderdaad, wat een vergelijking.
TS heeft een vreemde gedachtengang.

Misschien past een Nighthawk wel in een protectorcase.....

bosnialove
22 november 2012, 23:10
How about a nice cup of stfu? Thank you.

beruk
22 november 2012, 23:27
Ik heb gisteren een Japanse gespeeld en toen ben ik erachter gekomen dat ik toch niet iets voor mij is.

Uiteindelijk toch terug naar mijn oorspronkelijke eerste keus: een Gibson Nighthawk uit de jaren '90.
Volkomen logisch hoor, want met binding, allemaal! Binding is koel.
Wel lief blijven hoor!

Venlonaer
23 november 2012, 09:14
How about a nice cup of stfu? Thank you.

Classic :D

B-stone
23 november 2012, 09:57
Eej keeesssss, how about die strat met een floyd hoever ben je al met bouwen? Ga je de hals zelf kopen of laten maken?

Kim Wilson
23 november 2012, 10:26
How about a nice cup of stfu? Thank you.
Niet gelijk zo geïrriteerd. Je vraagt naar een heel specifiek model Tele, wordt prima geholpen en vervolgens kom je melden dat je tóch een héél andere gitaar wil hebben. Ook erg specifiek, met jaartal en alles erbij. Vind je het dan gek dat men wat geërgerd reageert?

Hoe ben je trouwens bij die beide gitaren uitgekomen? Er zijn wel 100 verschillende types Tele op de markt, uit 6 verschillende decennia, en jij wil precies die ene met binding uit eind jaren '80. Waarom? Niet omdat dat jouw geluid is of omdat ie zo fijn speelt, blijkbaar...

muffstuff
23 november 2012, 11:05
How about a nice cup of stfu? Thank you.
Ik heb het idee dat je nog een jonge jongen bent die niet weet wat hij wilt. Ja iets nieuws, maakt niet uit wa,t als het maar indruk maakt op de buitenwereld?

Het zou je sieren als je met wat meer respect de mensen hier benaderd die jou proberen te helpen in je ontzettend vage zoektocht.

bat
23 november 2012, 11:49
Opzoek naar een Telecaster met binding, want Telecasters spelen veel lekkerder dan Stratocasters. Vooral in de hogere frets.

Maar ik wil wel een met binding. Ik weet niet welke modellen allemaal binding hebben. Weten jullie welke modellen binding hebben?
Ik weet niet, heb het topic verder ook niet gelezen, maar als ik dit zo lees denk ik: is een Gibson Nighthawk uit de jaren 90 eigenlijk niet wat beter bij je past?

DarknessAwaits
23 november 2012, 11:55
Ik denk dat ie een complex heeft overgehouden aan z'n LP Studio en nu enkel nog maar gitaren met binding kan/wil bespelen.

muffstuff
23 november 2012, 12:17
Als ik de replies van bosnialove bekijk verklaart het wel een beetje wat hier gebeurt is. 2 weken terug was die LP nog alles wat hij nodig had, maar nu moest er iets bijkomen, zolang het maar een binding heeft.

DvU
23 november 2012, 14:32
Heb zelf een jaartje of 7 geleden een tele custom deluxe gekocht voor ca 700 euries. Lijkt in mijn ogen nog het meest op een les paul met een tele jasje aan.
Geheel mahonie, gelijmde hals, twee symour duncan hb's. Is wel korea made, maar na mijn zelfbouw tele wel mijn tweede lievelingsgitaar.
Natuurlijk geheel afgewerkt met een binding om de body en hals.

Sent from my GT-I9070 using Tapatalk 2