PDA

View Full Version : Marshall DSL100 koppelen aan Orange PPC212, ohm, ik leer het nooit!



Exile
20 november 2012, 20:02
Goedenavond allen!

Laatst mijn Peavey 5150 weggedaan en een Marshall DSL100 in huis gehaald.

Enkel, nu ben ik nooit een wonder geweest in die ohm-toestanden en ik bespaar mij liever de onheil van een nieuwe cab te mogen kopen.

Dusss...

16ohm cab, 1x16 & 2x8/4 uitgang op de versterker.

Logica zegt mij: 1x16 kan, maar de 2x8 kan ook...


Is mijn logica fout en wilt iemand mij even helpen? ^^

Groeten,
Christophe

tommus42
20 november 2012, 20:10
Klopt.
Op de 8 ohm kun je overigens alles wel aansluiten. Mismatch blijft dan als het goed is:) binnen veilige grenzen.

davidof
20 november 2012, 21:23
Het belangrijkste is dacht ik dat je zeker niet minder weerstand geeft dan dat je de amp instelt, dan zou er nogal veel stroom doorvliegen. (eigen redenering hoor)

Mitch
20 november 2012, 21:48
De Impedantie FAQ staat nog steeds bovenaan dit subforum. Impedantie is dus ohm en zo. Jeweettog.

snessiram
21 november 2012, 01:58
Als je amp output 16 Ohm zegt, en je cab input 16 Ohm, dan spreekt het wat voor zich niet?

Als ik goed heb dient de 2de jack op je Orange cab trouwens om de cab door te lussen naar een 2de cab. Dus niet om je cab stereo te gebruiken. Daarvoor zou je de cab moeten rewiren naar stereo (elke jack verbinden met 1 speaker). Dan kan je elk van de 8 Ohm uitgangen van je versterker aansluiten op 1 van de 8 Ohm speakers. Maar als je toch niet stereo speelt heeft het niet veel nut...