PDA

View Full Version : Introductie Cigarbox Henri van Vechtdal Blues Rock festival Dalfsen (OV)



cigarbox Henri
20 november 2012, 19:53
Hi,

ik ben Cigarbox Henri en sta al een tijdje ingeschreven hier en lees hier af en toe wat topics, maar heb me eigenlijk nog nooit voorgesteld.

Ik doe zelf af en toe Cigarbox gitaren bouwen en zal bij gelegenheid wat posten.
Verder speel ik in de blues rock band Southern Style www.southernstyle.nl En wat misschien ook wel interessant is voor jullie als lezer; samen met mijn collega Wim, organiseer ik altijd op de laatste zaterdag van november het Vechtdal Blues & Rock festival in Dalfsen nabij Zwolle.

3e editie van festival is .a.s zaterdag 24 november 2012.

Wij kleden de hal van zaal de Trefkoele helemaal in Roadhouse sfeer aan en het geheel ademt heel veel gezelligheid uit.
Het festival biedt ruimte aan zo'n 700 a 800 bezoekers.

Dit jaar 4 bands:
The Juke Joints
Jim Cruppa
Kubus & The Kingpins
Undercover, a tribute to the Rolling Stones

En Special Guest: Singer Songwriter John Hill

Er zijn nog kaarten (slechts 12,50 Euro in de voorverkoop!) en zijn tot/met a.s. vrijdag avond ook telefonisch te bestellen bij zaal de Trefkoele op 0529-432338 Kaarten aan de kassa 17,50 Euro

Zaal open 19:00u en om 01:00u is het "LAST CALL FOR ALCOHOL"

Meer info via www.vechtdalbluesandrock.nl

El_Mano
20 november 2012, 20:37
Welkom Henri, Leuk je hier ook te zien

cigarbox Henri
20 november 2012, 21:03
Welkom Henri, Leuk je hier ook te zien

Hee El Mano, jij ook hier??

Top!!

gr,

Henri

Harry
21 november 2012, 09:24
klinkt goed, welkom! Ben benieuwd naar je bouwsels, ben zelf op het moment bezig met mijn eerste winebox-guitar. Moet nog een kolomboor regelen voor de gaten voor de stemmechanieken, verder is ie bijna klaar.

cigarbox Henri
21 november 2012, 12:18
klinkt goed, welkom! Ben benieuwd naar je bouwsels, ben zelf op het moment bezig met mijn eerste winebox-guitar. Moet nog een kolomboor regelen voor de gaten voor de stemmechanieken, verder is ie bijna klaar.

Wow, ben ook zeer benieuwd naar zo'n winebox guitar!!!



Iemand moet me eerst ff leren hoe ik hier foto's kan posten, want dat lukte mij niet helaas

Anyway wellicht biedt voorlopig deze link naar een ander forum ff uitkomst :) :

http://seasicksteve.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=508


En een van mijn Cigarbox gitaar klinkt ongeveer zo (sorry voor mijn daar nog slechte zang kwaliteiten :( , maar zo'n opname van iemand uit het publiek, gaf mij een uitstekende mogelijkheid om te zien wat goed en wat fout ging tijdens dit eerste (solo) optreden met de Cigarbox en met de zang, want normaal zing ik niet eigenlijk en dat is maar goed ook :seriousf: )

http://www.youtube.com/watch?v=8j6YNM_3YbI&feature=share&list=UURR3ERLHR7EUpB-enNUfc4g


Ook op Facebook: Henri Southern Style kan je een paar nieuwere versies van mijn hand vinden :)



En ook op het Bluesforum.nl (waar ik uiteraard El Mano van ken, en die overigens zelf juweeeeeeltjes van (bas)gitaren bouwt!!:rockon:), zijn wel wat van mijn bouwsels te vinden.

Duhsjaak
21 november 2012, 16:58
klinkt goed, welkom! Ben benieuwd naar je bouwsels, ben zelf op het moment bezig met mijn eerste winebox-guitar. Moet nog een kolomboor regelen voor de gaten voor de stemmechanieken, verder is ie bijna klaar.

Hi Harry
Je haalt de wijn er toch wel eerst uit hè?
Hij is fijn!

Hi TS
Je zang wordt voornamelijk bepaald door je mannelijke hormonen. Jij bent op dit moment in je lever te manlijk om te multi tasken.

Nou hebben wij hier de gewoonte even geduldig af te wachten tot een ander ons de grond inboort, maar dat kun je er ook nog wel effe bijdoen.

Maar eerlijk = eerlijk, je cigarbox werk vind ik heerlijk. Ga lekker doen waar je goed in bent. Zoek een leuk ogende dame die de blues een beetje dingest is en ga slippin' and a slidin' en tegelijk genieten van het uitzicht.

Geloof mij: Het leven wordt een feest als je niet alles tegelijk probeert te doen.

Laat je niet ontmoedigen, ga lekker door. Eén fan heb je al. Kon slechter hoor.


Oja, foto. Straal vergeten.
Foto hosten in Photobucket bijvoorbeeld. Public code kopiëren. Naar je bericht. In je bericht op de fotoknop in de topbalk (3e van rechts, ja ik kan er ook niks aan doen) drukken. Public code in de pop up plakken. En klaar is Kees. Dat doe je ook met YouTube codes, maar dan met de 2e rechts.
Vriendelijke groet, Gus

Harry
22 november 2012, 09:46
goeie tip Gus! Dat levert me dus dubbel plezier op :seriousf:

@Henry; je bouwsels zien er goed uit! Ik hoop de mijne over niet al te lange tijd ook uit te proberen en hier te tonen.

knarph.nl
23 november 2012, 13:38
:crazyhappy:

Ey Henri, jíj hier? Nu pas? Leuk!

Trouwens, waanzinnig man, die lijst van je met op blues georiënteerde programma's van (web)radiostations!
Goed idee hoor! ;) :sneaky: :sssh: :soinnocent:

http://www.bluesforum.nl/smf/index.php?topic=13900.105#msg130014

Helemaal te gek :grouphug: dat je die taak toen op je genomen hebt en vooral ook de consequente manier waarop je ermee bezig blijft!

Grtz, Knarph