PDA

View Full Version : Fender Classic Series '60s Stratocaster / andere betaalbare Fender



laneythijs
19 november 2012, 19:52
Hi!

Vanmiddag mijn Gibson U2 terug gebracht naar degene van wie ik 'm mocht 'lenen', en zit nu opeens min of meer gitaarloos..:(

Duss ik zit op internet te kijken naar een leuke vervanger, wil misschien meer naar de stratocaster dan een echte superstrat, maar een tussenweg (Fender Prodigy o.i.d.) spreekt me ook wel aan :). Heeft iemand tips voor me voor goeie (betaalbare) alternatieven? Heb nu een Fender Classic Series '60s Stratocaster bj 2007 op het oog voor ong. 400 euries.

Iemand ervaring met deze gitaar?
Thanks!


Hier even een linkje trouwens ;)
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m612214059-fender-classic-series-60s-stratocaster.html

LGK
19 november 2012, 20:02
Oow ik zie nu pas classic "series" Ik dacht dat je classic player bedoelde :soinnocent:

Ik heb die classic series nog nooit in me handen gehad, maar wel die classic player. Die vond ik erg goed. Heb hem vergeleken met een USA st strat maar ik vond ze niet zo veel van elkaar verschillen kwa sound. Alleen was de USA iets beter afgewerkt.
Op marktplaats kom ik die classic player nog wel is tegen. 2e hands voor ook zo'n 400 euro denk ik. Ik zou die ook zeker is checken!

Succes!

laneythijs
19 november 2012, 20:10
Ah, oke klinkt goed! Ik heb net even gekeken en er staan er indd een paar van op. Het probleem is alleen dat rond de 600 al snel teveel wordt voor mijn magere appie loontje:soinnocent:

Ik zoek weer even verder, ook een van de leuke dingen aan een nieuwe gitaar nodig hebben :)

Mr.Fingers
19 november 2012, 20:22
Die classic is op dezelfde leest geschoeid als de "classic player", maar heeft net iets andere details (de classic is meer vintage, terwijl de player er vintage uitziet, met moderne specificaties). De classic heeft een 7.25" radius, wat erg leuk speelt voor akkoordenwerk, maar soleren met erg diepe bends gaat net iets moeilijker, een 6-punts vintage tremolo en vrij saaie elementen (lees: nog altijd beter dan wat er in een Mexican Standard zit, en zeker leuker als de SCN "lifeless" pickups van de American Deluxe). Ik ben fan van die gitaren, en ze zijn steengoed gebouwd!

sjoerd5
19 november 2012, 22:17
@Mr.Fingers: De classic hebben hebben de echte vintage specificaties maar hoe zit dat op mierenneuk niveau?
Hebben de classic 50s en 60s dan nitro finish en de classic 70 poly? Of gaat het niet zo ver?

Vroeg ik me gewoon af...

Rooker
20 november 2012, 11:40
Zeker nog nooit een deluxe gehad en dit heb je van horen zeggen?

Ben aan mijn 2e gitaar bezig met SCN's.. Ben er erg tevreden over. Fender verkoopt ze ook los voor prijzen die tegen de customshop pickups aan liggen. Geen rotzooi dus. Ze zijn wel heel eerlijk duss... crappy amp betekend crappy geluid. Ik vind ze beter en warmer dan de standaard pickups en zeker beter als de Lace sensors. Mex pickups die ik in mijn standaard mex strat had waren ook wel iets minder, daarom heb ik ze in der tijd gewisseld voor scn's, dus eigenlijk heb ik al met 3 gitaren goede ervaringen.

thomas_lc
20 november 2012, 12:53
Aan een classic serie zou ik zelf niet meer beginnen, heb er 3 jaar geleden een gekocht en eigenlijk mankeert er vanalles aan.

Brug is verbogen,Tremelo pook kan er niet in zonder de body te raken, afstelling compleet ruk waardoor tonen doodslaan etc zo kan ik nog wel een half uur doorgaan.

Lekker voor een london city gaan of een duesenberg strat

humbucker
20 november 2012, 12:55
@Mr.Fingers: De classic hebben hebben de echte vintage specificaties maar hoe zit dat op mierenneuk niveau?
Hebben de classic 50s en 60s dan nitro finish en de classic 70 poly? Of gaat het niet zo ver?

Vroeg ik me gewoon af...

Nee MIM is altijd poly dacht ik, buiten de Roadworns, die zijn nitro..

edit:

heb zelf een Classic 60s tele, en da's een hele goeie gitaar. Heb ze voordat ik ze kocht vergeleken met een jap, een baja en een us standard. En deze gitaar won. Heb er achteraf nog Nocaster pickups in gezwierd en dat ding klinkt nu echt gewoon goed. Heeft een flinke hals ook.

Pepe
20 november 2012, 13:26
Alles onder CS is poly maar op sommige modellen zit een dun nitro laagje als het niet mooi hoogglans hoeft te zijn.

Mr.Fingers
20 november 2012, 13:35
@Mr.Fingers: De classic hebben hebben de echte vintage specificaties maar hoe zit dat op mierenneuk niveau?
Hebben de classic 50s en 60s dan nitro finish en de classic 70 poly? Of gaat het niet zo ver?

Vroeg ik me gewoon af...

Oh, op mierenneukniveau zit dat helemaal niet goed hoor, maar zelfs de "vintage correcte" American Vintage reeks (de vorige, de '62 en '57) zijn op detailniveau helemaal niet correct. De grote lijnen zijn bij de classic-reeks correct (schroefgaatjes slagplaat, aantal lagen slagplaat,... maar de details als materiaal (plastiek terwijl het eigenlijk celluloid moet zijn), hoek van de afschuining van de slagplaat (45 <-> 30°),... zijn net allemaal anders. De classic '60 is een samenraapsel van specificaties van een 1960, 1962 en 1964 stratocaster.

orangerocker
20 november 2012, 13:36
Ik heb zelf een Classic series 70s omdat een maple toets mij beter ligt op een strat. Ik ben er ook erg tevreden mee, blijft goed gestemd, speelt heel makkelijk en klinkt ook echt zoals een strat moet klinken naar mijn mening. Probeer er eens eentje uit zou ik zeggen ;)

mesaman
21 november 2012, 00:39
wat een leuk iets, zoeken naar je nieuwe gitaar. een tip van mij; lekker marktplaatsen, en rond kijken bij wat winkels, wat rond spelen. gitaren lenen/bespelen van bekenden dan vorm je je beeld steeds beter. ondertussen spaar je lekker door en wanneer jij jou gitaar vind kan je hem gewoon kopen terwijl je het geld al hebt. enne, doe wat met de tips van de rest.

laneythijs
21 november 2012, 22:35
wat een leuk iets, zoeken naar je nieuwe gitaar. een tip van mij; lekker marktplaatsen, en rond kijken bij wat winkels, wat rond spelen. gitaren lenen/bespelen van bekenden dan vorm je je beeld steeds beter. ondertussen spaar je lekker door en wanneer jij jou gitaar vind kan je hem gewoon kopen terwijl je het geld al hebt. enne, doe wat met de tips van de rest.

Ja klopt, is ook het best, was even benieuwd wat men hier zou zeggen ;) heb nog weinig ervaring in de 'fender wereld'