PDA

View Full Version : Engl Screamer of Mesa Boogie studio 22+



jackattack
19 november 2012, 17:43
leute,

Ben al enige tijd naar alle tevredenheid in het bezit van een Engl Screamer. Nu is het zo dat het oefenhok waar ik speel mijn Engl Screamer wilt overnemen voor een leuk bedrag. Voordeel, ik hoef niet meer met de versterker te slepen en kan zo nu en dan gewoon lenen.

Nu is het zo dat ik max 600,- te besteden heb voor een 2de hands amp. Ik twijfel eraan om een andere Screamer te kopen of een Mesa Boogie studio 22+, evt. Marshall dan wel een andere bak.

Wat zouden jullie doen, enige suggesties??

Speel momenteel op een Hagstrom super swede met seymour duncan slash elementen.

Ik hou van stevige rock (guns n roses, alter bridge etc...)

grz.

arjanb01
19 november 2012, 18:46
Ik zou weer een screamer nemen, veel meer mogelijkheden, strakker geluid en prikt beter door de mix. Alle series onder de mark series van mesa vind ik niet best. Gewoon tweedehands een screamer kopen voor 600eu.Staan er genoeg op mp. Die studio 22 van mesa is wat minder veelzijdig.

JohnLord
19 november 2012, 20:44
Screamer. Met een beetje geluk hou je nog geld over.

marter544
19 november 2012, 21:33
Laney VH100r/GH50L/GH100L zou ik ook eens proberen, of moet het per sé een combo zijn? Ook een Engl Blackmore valt binnen je budget, hoewel inc cab wordt het lastig.

Thyrif
20 november 2012, 11:48
Gaat het over de combo of alleen een head?

Zelf ook een Screamer Combo, en hoewel hij echt vet is, stap ik toch over op een head omdat dat makkelijk te slepen is.

De Laney VH100R is echt een BEEST trouwens, wát een sound heeft dat ding zeg! WAUW

orangerocker
20 november 2012, 12:14
De screamer lijkt mij ook de beste keuze, heerlijke amp!

jackattack
20 november 2012, 18:00
Jongens,

Bedankt voor de tips. De sound en de veelzijdigheid van de Engl spreken mij erg aan. Heb toch het idee dat studio minder veelzijdig is. Of de sound moet echt stukken beter, maar dat is dan denk ik meer smaakkwestie.

In die Laney ga ik me ook eens verdiepen. Speelde Opeth niet clean over de genoemde Laney's?

Thyrif
20 november 2012, 18:22
Opeth speelde live clean over de heads inderdaad, met distortion vanuit de Boss GT-6 en 8. In de studio gebruikte ze wel echte amp distortion van ENGL's, Mesa's en Laney's. Paul Gilbert heeft er lang op gespeeld, evenals Kiko Loureiro en Matthias Ekhlund (of hoe je het ook spelt).

ateng
21 november 2012, 02:31
Heb een VH100R (met EL34) gehad en inderdaad een waanzinnig versterker! Speel nu al een tijdje over een stereo rack maar voor de kleinere gigs speel ik over een Laney VC50 en dat is de kleinere broertje. Ook wel een leuk versterker maar moet zeggen dat de VH100R toch lekkerder klinken.