PDA

View Full Version : Two Notes Torpedo C.A.B.?



telecastermaster
18 november 2012, 23:49
http://www.protoolerblog.com/wp-content/uploads/2012/01/Torpedo_CAB_preview.jpg


Heeft er al iemand ervaring met de Two Notes Torpedo C.A.B.?
Lijkt me tof. Wel prijzig, overigens. http://www.thomann.de/nl/two_notes_torpedo_cab.htm
Maar misschien wel een interessante optie voor mensen die al veel geinvesteerd hebben in een pedalboard en (daarom) niet over willen gaan naar een Axe-FX.

http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-cab/

peter_heijnen
19 november 2012, 01:13
Is zeker interessant, maar als ik de filmpjes hoor die ze op de messe hebben gemaakt.... Klinkt nergens naar. Onbegrijpelijk als je bedenkt dat je met pedaaltjes in je computer en een aardige ir meteen een ok geluid hebt.

Had je trouwens nog een amt buizenpreamp aangeschaft? Daar kun je toch ook de cabsim van gebruiken als je de loop als input gebruikt?

Terminus
19 november 2012, 11:14
Als hij zo goed klinkt als de plugin hebben we het echt over een héél ander niveau cabsim dan de analoge dingen in AMT pedalen. Die laatste zijn dan wel erg goed voor hun klasse, maar digitale IR's zijn gewoon 10x beter. Niet zo gek ook, ze zijn technisch gezien misschien wel 1000x keer zo ingewikkeld.

telecastermaster
19 november 2012, 11:24
Had je trouwens nog een amt buizenpreamp aangeschaft? Daar kun je toch ook de cabsim van gebruiken als je de loop als input gebruikt?

Ja een SS-11A. Fijn ding met idd ook een cab simulator maar het blijft altijd een beetje behelpen met cab simulators...

peter_heijnen
19 november 2012, 11:37
Ja klopt jullie hebben helemaal gelijk, cab sim blijft behelpen en ir is the way to go, net als deze torpedo idd als ie zo klinkt als zijn software neef/oom.

Maar als die torpedo dus zo goed klinkt als in de filmpjes die ik heb gezien, dan behelp ik me net zo makkelijk met de cab sim van mijn digitech hothead van 25 euro. ;)

joogi
20 november 2012, 10:15
ik heb er een sinds een paar weken. ik ken de clips van you tube ook , de cab klinkt in werkelijkheid heel veel beter.
ik heb hem vergeleken met de palmer pdi 03 en 09 en de sims van guitar rig , mijn voorkeur gaat overtuigend uit naar de torpedo cab , klinkt uitstekend , is dynamisch en heeft vooral ook veel meer mogelijkheden en is upgradeable.
heb zelfs veel van de mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd.
heb hem tot nu toe met een head in een loadbox in de torpedo
en via een pedalboard direct in de torpedo met powersims gebruikt .
beide mogelijkheden gaven uitstekende resultaten , tenminste voor mij althans

peter_heijnen
20 november 2012, 10:19
Hey te gek, maar je hebt niet toevallig ook de rec knop ingeduwd tijdens het testen? ;)

telecastermaster
20 november 2012, 11:52
Tof. Wat was je overweging om 'm aan te schaffen? Ik bedoel: waar wil je 'm voor gebruiken?

Waar heb je 'm trouwens uitgeprobeerd?

joogi
20 november 2012, 21:18
Hey te gek, maar je hebt niet toevallig ook de rec knop ingeduwd tijdens het testen? ;)

Nee , domweg omdat ik (nog) geen mogelijkheid heb om op te nemen

joogi
20 november 2012, 21:29
Tof. Wat was je overweging om 'm aan te schaffen? Ik bedoel: waar wil je 'm voor gebruiken?

Waar heb je 'm trouwens uitgeprobeerd?
Ik heb hem blind besteld via guitarplayer.nl
Mijn reden voor aanschaf : ik heb de laatste tijd nogal problemen met de buren ivm geluidsoverlast .
Ik zocht dus een oplossing in de moddeling en de mogelijkheid voor een koptelefoon .
Een axe fx of rack 11 of zoiets leek voor de hand liggend , nou heb ik nogal slechte ervaringen met modelling
Ik vind het toch altijd te digitaal klinken .
Ik had de laatste tijd nogal wat geld gestoken in een nieuw pedalboard en amps, die gewoon helemaal bevallen .
Om het geluid thuis wat terug te brengen heb ik toen een tad silencer gekocht ,
Dat hielp wel , maar met grote volumeverlaging was het geluid te iel.
Daarom de torpedo gekocht , die kan ik nu thuis gebruiken met alleen pedalboard of met pedalboard en amp in de
Silencer en dan in de torpedo in koptelefoon of direct in de mengtafel of monitors.
De silencer wordt dan gebruikt als load , zonder cab , de torpedo is dan voor de speakersims
En ik moet zeggen dat het akelig echt lijkt .
Hoop dat je aan deze reactie iets hebt.

joogi
20 november 2012, 21:35
Tof. Wat was je overweging om 'm aan te schaffen? Ik bedoel: waar wil je 'm voor gebruiken?

Waar heb je 'm trouwens uitgeprobeerd?
Oh ja , uitproberen is lastig , ik geloof niet dat ie ergens in voorraad is.
Ben wel bereid iets af te spreken dat je hem kan proberen ,
Ik woon in hoofddorp , niet zo ver weg dus voor jou
Grt joost

telecastermaster
23 november 2012, 12:26
Joogi, ik he nog even een vraagje aan je. Waar heb je die Torpedo geplaatst in je signal chain?

De website zegt dat ie helemaal aan het eind van je keten moet, als laatste. Maar is dat niet lastig met reverb en delay effecten? Die gaan dan ook door eq's en cabsimulaties.
Ik bedoel, als je op de computer opneemt wil je eigenlijk alleen het droge gitaargeluid en later naar eigen goeddunken effecten toevoegen.

Thx,

peter

Jeroenvanhulsteijn
24 november 2012, 21:10
Als je op de computer opneemt zou je ook de Torpedo plugin kunnen proberen. Ze hebben de gratis Torpedo PI Free. Dan kun je kiezen uit SE of PP EL34 poweramp. Verder heb je de 4x12 brit cab en dynamic 57 mic. Low cut, exciter en compressor zit er ook op. Eventueel nog ene mooie preamp plugin van bijvoorbeeld Ignite Amps (ook gratis). Dan nog een fatsoenlijke manier vinden om je gitaar op de computer aan te sluiten en opnemen maar.

Ik gebruik het zelf in Fruity Loops. Maar mijn laptop geeft nogal veel bijgeluiden. Zit een ingebouwde microfoon in ofzo.

peter_heijnen
27 november 2012, 12:04
Op een gegeven moment speelt ie alleen met de c.a.b. aan, klinkt helemaal niet verkeerd:
http://www.youtube.com/watch?v=YyWxI40TCpY&feature=relmfu

Frank Marino die demo't waarom ie om is:
http://www.youtube.com/watch?v=VajnU6Au04Y&feature=related

telecastermaster
28 november 2012, 14:21
Thx voor de demo's. Vooral die van Framk Marino is fasinerend.

Ik ben maar eens de manual aan het lezen.
Het blijft een fascinerend apparaat, maar ik verwacht ook dat er binnenkort veel meer van dit soort apparaten gaan komen.
('k las ergens o.a. van Digitech). Dus misschien nog even wachten (nog afgezien dat het een flinke rib uit mijn lijf is, die 500 euro).

telecastermaster
23 december 2012, 12:59
Ik heb hem ongezien en ongehoord toch maar besteld en afgelopen week binnengekregen.
Doordat mijn huis als gevolg van brand de komende tijd onbewoonbaar is had ik 'm niet onder goede omstandigheden kunnen proberen.
In mijn tijdelijke woning had ik 'm eerst aangesloten op mijn Yamaha DG-stomp plus een koptelefoon en dat gaf al een heel goed geluid. Heel strak, zonder het flubberige van modellers.
Dit weekend kon ik 'm wat verder uitproberen door hem aan te sluiten op mijn pedalboard.

Ik ben er erg tevreden over. De cab simulaties zijn inderdaad stukken beter dan alles wat ik analoog ooit gehoord heb aan cab simulaties. (Mijn favoriet in mijn home studiootje was de ADA Ampulator die een preamp buisje in een eindamp configuratie heeft).
Twee dingen vielen we op na een zaterdagmiddag uitproberen:

1) een aantal cab-simulaties klinken wel een beetje treble-ig maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik alleen single coil gitaren heb.

2) Sommige modellen voegen een beetje ruis toe. Logisch wellicht doordat er hevig geprocest wordt in het apparaat, maar zijn er onderling wel grote verschillen. Heb nog niet helemaal uitgevogeld waar dat aan ligt. Wel lijkt de belangrijkste bron van noise de poweramp simulaties te zijn, en die kun je afzetten als je een gewone gitaar poweramp gebruikt.

Voorlopig nog maar wat experimenteren en de handleiding eens echt goed lezen.

peter_heijnen
23 december 2012, 18:48
Doordat mijn huis als gevolg van brand de komende tijd onbewoonbaar is...
Crap, hopelijk is het niet al te erg en kun je weer snel terug naar huis, sterkte!

Rinze
23 december 2012, 20:13
Ik heb naar aanleiding van dit topic die gratis Torpedo PI gedownload en moet zeggen dat het best goed klinkt, behoorlijk natuurlijk. Ten opzichte van een paar jaar terug zijn er trouwens ook veel betere gratis ampsims, niet gek.